van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
THE POST
HU
HOME POLITIKA FELKAVARÓ KÉKFÉNY KORONAVÍRUS YOUTUBE IMPRESSZUM 2022-07-06
< ugrás a legfrissebb hírekhez

Jogerősen pert bukott a TV2: nem tájékoztatni akart, hanem lejártani a....

Jogerősen pert nyert a TV2-vel szemben a túlóratörvény elleni 2018-as tüntetés két szervezője. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint személyiségi jogaikban sértette meg a tüntetőket a TV2, amikor valótlanul híresztelte, hogy "rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett". A tüntetőket a Társaság a Szabadságjogokért képviselte, amely közleményben számolt be az ítéletről.

2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte a rabszolgatörvényként elhíresült túlóratörvény elfogadása miatt. Filó Mariann és Krasznahorkai Emma december 14-ére szervezett demonstrációt a Parlament elé. A TV2 december 17-i

Tények című esti hírműsorában számolt be a tüntetésekről és azok szervezőiről, akiket a 888.hu cikkét felhasználva, arcuk megjelenítésével úgy mutatott be mint „felbujtókat, randalírozókat és bűnözőket”, akiknek célja “egyedül a pusztítás". A riportban természetesen nem szólaltatták meg az aktivistákat, akik a TASZ segítségével pert indítottak a csatorna, valamint a 888.hu és a cikket szintén átvevő Origó ellen.


Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést.


A bíróság indokolása szerint a tüntetés szervezői jogszerűen éltek az Alaptörvény által védett véleménynyilvánítási és gyülekezési jogukkal, és a TV2 megsértette a személyiségi jogaikat, amikor erről valótlanul számolt be.

Azt is megállapították, hogy a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, és ennek érdekében szándékosan eltorzították a történéseket. Az ítéletben úgy fogalmaztak, hogy “a televíziós csatorna híradója ezen valótlan tényállítással az átlagosan tájékozott és körültekintő átlagnéző véleményalkotását kívánta befolyásolni.”

A döntés értelmében a TV2-nek 800 000 forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak, valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét. Emellett a honlapjukon is közzé kell tenniük legalább egy évig, még akkor is, ha magát a jogsértő tartalmat eltávolítják onnan.

A szervezőket képviselő Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje szerint az ítélet világosan kimondja, hogy a média nem hazudhat következmények nélkül. “Rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy a bíróság felismerte, és a szankció kiszabása során értékelte azt a tényt, hogy a TV2 célja ügyfeleink szándékos lejáratása volt. A propagandamédia egyik jellemzője ugyanis a valótlanság tudatos terjesztése, amely nem a tájékoztatást, hanem a hatalom érdekeit szolgálja."

Ezt olvassa mindenki:
Egy Orbánnal kötött titkos egyezség verte ki a biztosítékot a román államfőnél  
Tóth Gabi belebetegedett a bántásokba: arra kér mindenkit...  
Kövess minket:
     
A hét hírei:
Elege lett a magyar Lidlnek a csalókból - lépnek
Norvégia még egy utolsót is belerúgott a hisztiző Orbán-kormányba
A német köztévé nem kímélte Orbán rendszerét - nemzetközi botrány
A románok nekimentek az Orbán kormánynak - Magyarország felvásárolja Erdélyt
Mi modellként szolgálunk Európa számára, ami az együtt élő nemzetiségekkel való bánásmó...
Nagyon durvát lépett Deutsch Tamás majd közölte: Mostantól végképp nem lenne Gyurcsányék helyében
Rövid Facebook-bejegyzésben tudatta Deutsch Tamás, hogy elindult az oldala. Mostantól végk...
ÓRiási botrány: Havi közel egymillió forintért takarítja az iskolát a testnevelő tanár cége
Havi közel egymillió forintért takarítja az iskolát a testnevelő tanár cége Szentendrén ...
Dopeman pálfordulása: A magyarok még senki alatt nem éltek ilyen jólétben, mint az Orbán-kormány idején
A rapper szerint „az előválasztás arról szól, hogy beteljesedik Gyurcsány bosszúja az MSZP-n”. Kisebb kihagyás után ismét vélemény-videót tett közzé Dopeman. A rapper témája az e...
  
Óriási a botrány - megtámadta a kormányrendeletet egy magyar egészségügyi dolgozó
Egy névtelenséget kérő egészségügyi dolgozó megtámadta a koronavírus elleni védőoltás kötelező igénybevételét szabályozó kormányrendeletet az Alkotmánybíróságon - adta hírül...
  
Ez mindent visz - olyan beszólást kaptak ORbán Ráhelék, hogy a fal adja a másikat
Talált, süllyedt. Mi is beszámoltunk róla, hogy a spanyolországi Marbellába költözött Orbán Ráhel és férje, Tiborcz István, valamint három gyerekekük, Alíz, Adél és Bertalan. A Bli...
  
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU  
THE POST

Jogerősen pert bukott a TV2: nem tájékoztatni akart, hanem lejártani a....

Jogerősen pert nyert a TV2-vel szemben a túlóratörvény elleni 2018-as tüntetés két szervezője. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint személyiségi jogaikban sértette meg a tüntetőket a TV2, amikor valótlanul híresztelte, hogy "rombolást és pusztítást szerveztek békés tüntetés helyett". A tüntetőket a Társaság a Szabadságjogokért képviselte, amely közleményben számolt be az ítéletről.

2018 decemberében több tüntetés is zajlott országszerte a rabszolgatörvényként elhíresült túlóratörvény elfogadása miatt. Filó Mariann és Krasznahorkai Emma december 14-ére szervezett demonstrációt a Parlament elé. A TV2 december 17-i

Tények című esti hírműsorában számolt be a tüntetésekről és azok szervezőiről, akiket a 888.hu cikkét felhasználva, arcuk megjelenítésével úgy mutatott be mint „felbujtókat, randalírozókat és bűnözőket”, akiknek célja “egyedül a pusztítás". A riportban természetesen nem szólaltatták meg az aktivistákat, akik a TASZ segítségével pert indítottak a csatorna, valamint a 888.hu és a cikket szintén átvevő Origó ellen.


Az elsőfokú bíróság megállapította, hogy a tüntetésről beszámoló TV2 szándékosan megszegte a kiegyensúlyozott, ellenőrzött tényeken nyugvó, sokoldalú tájékoztatás elveit. A 888.hu és az Origo nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már első fokon megnyerték a pert. A TV2 viszont fellebbezett, és most a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla is megállapította a jogsértést.


A bíróság indokolása szerint a tüntetés szervezői jogszerűen éltek az Alaptörvény által védett véleménynyilvánítási és gyülekezési jogukkal, és a TV2 megsértette a személyiségi jogaikat, amikor erről valótlanul számolt be.

Azt is megállapították, hogy a csatorna célja a nézők félretájékoztatása volt, és ennek érdekében szándékosan eltorzították a történéseket. Az ítéletben úgy fogalmaztak, hogy “a televíziós csatorna híradója ezen valótlan tényállítással az átlagosan tájékozott és körültekintő átlagnéző véleményalkotását kívánta befolyásolni.”

A döntés értelmében a TV2-nek 800 000 forint sérelemdíjat kell fizetnie az aktivistáknak, valamint 15 napon belül a Tények című műsorban fel kell olvasniuk az ítélet rendelkező részét. Emellett a honlapjukon is közzé kell tenniük legalább egy évig, még akkor is, ha magát a jogsértő tartalmat eltávolítják onnan.

A szervezőket képviselő Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje szerint az ítélet világosan kimondja, hogy a média nem hazudhat következmények nélkül. “Rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy a bíróság felismerte, és a szankció kiszabása során értékelte azt a tényt, hogy a TV2 célja ügyfeleink szándékos lejáratása volt. A propagandamédia egyik jellemzője ugyanis a valótlanság tudatos terjesztése, amely nem a tájékoztatást, hanem a hatalom érdekeit szolgálja."

Legolvasottabbak
Egy Orbánnal kötött titkos egyezség verte ki a biztosítékot a román államfőnél
Tóth Gabi belebetegedett a bántásokba: arra kér mindenkit...
A románok nekimentek az Orbán kormánynak - Magyarország felvásárolja Erdélyt
Most érkezett
Kitüntette Schmitt Pál feleségét a Fidesz pártalapítványa - elképesztő amit erről Kövér László mondott ...
Durva kritika: a fideszes ficsúrok annyi pénzt loptak össze, hogy még az ükunokájuk is luxuséletet élhet majd
Megmutatta, hol tárgyalt a bedrótozott Galambos Lajcsival - kitálalt a zsarolási ügybe keveredett jogász
Kövess minket!
     
Nagyon durvát lépett Deutsch Tamás majd közölte: Mostantól végképp nem lenne Gyurcsányék helyében
ÓRiási botrány: Havi közel egymillió forintért takarítja az iskolát a testnevelő tanár cége
Dopeman pálfordulása: A magyarok még senki alatt nem éltek ilyen jólétben, mint az Orbán-kormány idején
Óriási a botrány - megtámadta a kormányrendeletet egy magyar egészségügyi dolgozó
Ez mindent visz - olyan beszólást kaptak ORbán Ráhelék, hogy a fal adja a másikat
Rajonganak Orbánért a végsőkig: A Fidesz-szavazók csupán 7 százaléka mondta azt, hogy le kell mondania, ha kiderül, hogy köze van a megfigyelési botrányhoz
Megdöbbentő magyar szegénységről jelentek meg képek
Székesfehérváron kitört a népharag: szégyenletes amit óvónők csináltak
Németh Szilárd szerint Soros emberei dolgozták ki, hogy hajléktalanokat költöztessenek Csepelre
Szürreális képsorok: Őrjöngve szidják a bírót, aki elkaszálta Orbánék kérdését
Botrány: A tanú szerint kukás zsákban 600 millió forintot vitt a fideszes politikusnak - bírósági részletek
Az EU csalás elleni hivatala lépett - ki kell adni Tiborcz Tiborcz Istvánhoz köthető cég dokumentációját
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU