Az Átlátszónak nyilatkozó gazda kisajátítási szerződésének tinta még alig száradt meg, amikor a kormányhivatal kapta a felhívást, hogy engedélyezze a magánterületen előkészítő munkákat. A szegedi önkormányzat január végén szerződött a BYD-vel, mintegy 300 hektárra, hogy a város mellett épüljön meg a kínai autógyár. Azonban a gazdák kikérték a szerződést, és kiderült belőle, hogy az önkormányzat sokkal többet kap a földekért, mint amennyit a gazdáknak fizet, sőt a Pick volt területeit beszerzési ár alatt adja tovább a város a gyárnak.
Egy szegedi környéki gazdálkodó így fogalmazott az Átlátszónak írt levelében, miután értesült a BYD kapcsán kapott kisajátításról: "Úgy gondolom, hogy mi, gazdák a nemzet szempontjából kiemelkedő tevékenységet végzünk azzal, hogy alapvető élelmiszer alapanyagot állítunk elő igen nagy kockázattal. Amire példa az elmúlt évek történelmi aszálya és a termény piac helyzete. Tesszük mindezt úgy, hogy ezen talajokat kímélően műveljük, azok termőerejét nem kis erőfeszítés árán megőrizzük a jövő nemzedéke számára."
A kisajátításról szóló értesítésben az állt, hogy az önkormányzat meg kívánja vásárolni az ingatlanokat a BYD gyár építéséhez, nagyon alacsony áron, ami a gazdák szempontjából rendkívül alacsony volt. A tulajdonosoknak mindössze 30 napjuk volt arra, hogy eldöntsék, elfogadják-e az ajánlatot.
A BYD kínai elektromos autógyár szegedi területszerzéséről videokonferencián írták alá az előszerződést, melyen csak a kormánypárti médiát hívták meg. A beruházás előkészítése már zajlik, és a gazdáknak hatósági rendelkezést kértek a földjeik felett, még mielőtt azokat hivatalosan kisajátították volna.
A város a Pick Szeged Zrt.-től szerzett földeket jóval alacsonyabb áron, hektáronként nettó 88,7 millió forintért vásárolta meg, miközben ugyanezeket a földeket bruttó 24,13 euróért, vagyis jóval magasabb áron adja tovább a BYD gyárnak. Ez az árjelentős kárt okoz a gazdáknak, akik többen perre készülnek a területük elvesztése miatt.