Reagált a BKK a kerekesszékes utast és társát inzultáló buszsofőr ügyére - patkányak és hülyének nevezte...

A BKK (Budapesti Közlekedési Központ) elnézést kért egy videófelvételen megörökített agresszív BKV-sofőr viselkedése miatt. A közleményükben erőteljes bocsánatkéréssel kezdték, elítélve a sofőr viselkedését. A BKK megerősítette, hogy az elektromos kerekesszéket a szabályzatnak megfelelően fel kell szállítani, és a járművezető köteles lerakni a rámpát az utasnak ilyenkor.

A levélben kihangsúlyozták, hogy a BKK új vizsgálatot kezdeményezett az ügyben a BKV-nál, és kiemelték, hogy ez egy belső BKV-s ügy, nem a BKK-hoz tartozik munkajogilag. A BKK továbbá két konkrét ígéretet tett a hasonló esetek elkerülése érdekében. Elkötelezték magukat, hogy nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a járművezetők számára egyértelműen megkülönböztethető legyenek a mozgáskorlátozott emberek által használt elektromos eszközök. Emellett felülvizsgálják a sofőrök érzékenyítésének és az ilyen esetekre való felkészítés hatékonyságát.

A BKK kihangsúlyozta, hogy bár munkajogilag nem tehetnek semmit a sofőr ellen, az ügyben kezdeményezett vizsgálatokkal és intézkedésekkel próbálnak javítani a jövőbeni hasonló esetek elkerülésén. A BKV-tól várják a további válaszokat az ügyben.