van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
THE POST
HU
HOME POLITIKA FELKAVARÓ KÉKFÉNY KORONAVÍRUS YOUTUBE IMPRESSZUM 2023-10-01
< ugrás a legfrissebb hírekhez

Durvul a helyzet: A 480 forintos tankolás megszüntetéséről ír az Orbán-kormány volt helyettes államtitkára

Ez még hiányzott a százezres gázszámlák mellé.

Ha a Barátság kőolajvezeték leállítása után nem fog érkezni olaj az Adria olajvezetéken Magyarországra, akkor a kormánynak meg kell szüntetnie a 480 forintos benzinárat, mivel üzemanyag-import nélkül hatalmas hiány alakulhat ki — írta kedden Holoda Attila energiapiaci szakértő, aki a második Orbán-kormány idején a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energetikáért felelős helyettes államtitkára volt.

A Facebook-bejegyzésben Holoda röviden összegezte a helyzetet:

Augusztus 4-én leállt a Barátság vezeték déli ága, amely Magyarországot, Szlovákiát és Csehországot látja el orosz nyers kőolajjal. Az orosz szállítóvállalat, a Transznyeft a szankciók miatt nem tudta átutalni a Gazprombankon keresztül a tranzitdíjat az ukránoknak, ezért Ukrajna leállította a forgalmazást a csővezetéken.

A százhalombattai Dunai Finomítót egy már régóta esedékes karbantartás miatt részlegesen leállították, így a magyar finomító amúgy is csak a teljesítményének nagyjából 60 százalékát tudja nyújtani.

Az importőr üzemanyag nagykereskedők továbbra sem hajlandók az ársapkával rögzített 480 Ft/l áron behozni üzemanyagot az országba, hiszen az veszteséges lenne számukra.

Az áprilisi műszaki baleset miatt továbbra is áll az OMV schwechati finomítója.

Másfél hete a cseh UniPetrol egyik finomítójában következett be műszaki baleset, amely szintén a közép-európai üzemanyag ellátókapacitás szűkülését eredményezte.

Holoda értékelése szerint a turisztikai szezon, valamint a nyári mezőgazdasági munkák közepette a Molnak főhet a feje, hogy hogyan lesz képes biztosítani az üzemanyag-ellátást. Holoda szerint kérdéses, hogy hozzányúl-e a magyar kormány a stratégiai nyersolaj-készlethez.

Ez 90 napra elegendő, nagyjából 640 ezer tonna feldolgozásra váró, többnyire orosz nyers olajat jelent.

A szükséges mennyiség leszállítására alkalmas lenne a korábban nagy vitákat kiváltó Adria-vezeték, amely a tengeri szállítással érkező nyers kőolaj szállítását teszi lehetővé az Adria és Százhalombatta, valamint Pozsony között. Ehhez azonban az is kell, hogy érkezzen az adriai kikötőbe a tengeren kőolaj. A vezeték kapacitása névlegesen is évi 10 millió tonna, azaz elegendő szállítókapacitás volna, ha lenne mit szállítani rajta.

A szakértő szerint ha a helyzet nem rendeződik egyhamar, akkor

“a fenti lehetőségeken túl a magyar kormánynak újabb »választási kampányelemét« kell lenulláznia, mert

meg kell szüntetnie a benzin ársapkát, mivel üzemanyag import nélkül, hatalmas hiány alakulhat ki!

Ehhez viszont az kell, hogy a külföldi nagykereskedőknek megérje behozni Magyarországra az üzemanyagot”.

A szakértő szerint még enélkül is komoly fennakadásokra lehet számítani az üzemanyag-ellátásban. Az ilyenkor törvényszerű pánikfelvásárlások erre még rá is tehetnek, ami a korlátozott kiszolgálás (5-10-20-50 liter naponta) miatt már most is hatalmas vitát okoz egyes benzinkutakon.

“Márpedig, ha az emberek mozgásukban – saját hibájukon kívül -korlátozódnak, az össznépi felháborodást eredményezhet (mégis csak fontos dolog a szabadság, ugye?). Akár még egyes embereknek a tengerparti szabadságát is idő előtt megszakíthatja az országos káosz”

— írta Holoda Attila.

Ezt olvassa mindenki:
Törvényt módosít Orbán: Teljesen ingyen magántulajdonba kerülhetnek az állami...  
Elhangzott az Európai Parlamentben - 30 milliárd eurót kapott Magyarország - amiből sokat elrakott az Orbán család  
Kövess minket:
     
A hét hírei:
Kövér László szerint Magyarországot kifosztási tervek fenyegetik
Megindult a lavina - Magyarországnak csatlakoznia kell az Európai Ügyészséghez, de akkor....
Felcsút könnyedén kapott 1,5 milliárdot - Nyomoz a rendőrség az adat(nem)kiadás miatt
Nemzetközi botrány: egy német lap szerint meg akar indulni Orbánék ellen az ...
Még ebben a hónapban beélesíthetik a jogállami eljárást. A német üzleti körök lapjának,...
Íme a 25 milliárd forintos per részletei amit elbukott Magyarország - Elutasították a fellebbezését
Elutasították a magyar állam fellebbezését a Világbank Beruházási Viták Rendezésével fogl...
Beindult az Orbán cirkusz: nagyon kellemetlen videót tettek közzé Orbánról
Újabb hazugságkampányba kezdett Orbán Viktor és bohóc csapata. Nagy meglepetést nem okoznak, ...
Orbán bekeményített: nem láttuk még ilyet posztolni...
Köhög a bolha. Nem akar kibabrálni a többi európaival — legalábbis ezt írta Orbán Viktor Facebook-oldalán hétfőn. A miniszterelnök közölte: Brüsszel nem a főnökünk. Az Európai ...
  
Hivatalos: Semjén Zsolt bejelentette a digitális állampolgárság részleteit - forradalmasítják a közmédiát
Virtuális nemzeti tér jön létre, amelynek keretében minden magyar állampolgár a teljes magyar közmédiához és államrezonhoz hozzáfér - jelentette be Semjén Zsolt miniszterelnök-helyette...
  
Orbán azt hitte meghátrálnak a Hollandok - most viszont Ők üzentek neki
Messzire visszhangzó megjegyzést ejtett el nemrég Mark Rutte holland miniszterelnök, amikor a pedofiltörvényhez kapcsolódó melegellenes szabályozás miatt indult vitában kijelentette, hogy ...
  
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
thepost.hu / Magyarország / Budapest
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU  
THE POST

Durvul a helyzet: A 480 forintos tankolás megszüntetéséről ír az Orbán-kormány volt helyettes államtitkára

Ez még hiányzott a százezres gázszámlák mellé.

Ha a Barátság kőolajvezeték leállítása után nem fog érkezni olaj az Adria olajvezetéken Magyarországra, akkor a kormánynak meg kell szüntetnie a 480 forintos benzinárat, mivel üzemanyag-import nélkül hatalmas hiány alakulhat ki — írta kedden Holoda Attila energiapiaci szakértő, aki a második Orbán-kormány idején a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) energetikáért felelős helyettes államtitkára volt.

A Facebook-bejegyzésben Holoda röviden összegezte a helyzetet:

Augusztus 4-én leállt a Barátság vezeték déli ága, amely Magyarországot, Szlovákiát és Csehországot látja el orosz nyers kőolajjal. Az orosz szállítóvállalat, a Transznyeft a szankciók miatt nem tudta átutalni a Gazprombankon keresztül a tranzitdíjat az ukránoknak, ezért Ukrajna leállította a forgalmazást a csővezetéken.

A százhalombattai Dunai Finomítót egy már régóta esedékes karbantartás miatt részlegesen leállították, így a magyar finomító amúgy is csak a teljesítményének nagyjából 60 százalékát tudja nyújtani.

Az importőr üzemanyag nagykereskedők továbbra sem hajlandók az ársapkával rögzített 480 Ft/l áron behozni üzemanyagot az országba, hiszen az veszteséges lenne számukra.

Az áprilisi műszaki baleset miatt továbbra is áll az OMV schwechati finomítója.

Másfél hete a cseh UniPetrol egyik finomítójában következett be műszaki baleset, amely szintén a közép-európai üzemanyag ellátókapacitás szűkülését eredményezte.

Holoda értékelése szerint a turisztikai szezon, valamint a nyári mezőgazdasági munkák közepette a Molnak főhet a feje, hogy hogyan lesz képes biztosítani az üzemanyag-ellátást. Holoda szerint kérdéses, hogy hozzányúl-e a magyar kormány a stratégiai nyersolaj-készlethez.

Ez 90 napra elegendő, nagyjából 640 ezer tonna feldolgozásra váró, többnyire orosz nyers olajat jelent.

A szükséges mennyiség leszállítására alkalmas lenne a korábban nagy vitákat kiváltó Adria-vezeték, amely a tengeri szállítással érkező nyers kőolaj szállítását teszi lehetővé az Adria és Százhalombatta, valamint Pozsony között. Ehhez azonban az is kell, hogy érkezzen az adriai kikötőbe a tengeren kőolaj. A vezeték kapacitása névlegesen is évi 10 millió tonna, azaz elegendő szállítókapacitás volna, ha lenne mit szállítani rajta.

A szakértő szerint ha a helyzet nem rendeződik egyhamar, akkor

“a fenti lehetőségeken túl a magyar kormánynak újabb »választási kampányelemét« kell lenulláznia, mert

meg kell szüntetnie a benzin ársapkát, mivel üzemanyag import nélkül, hatalmas hiány alakulhat ki!

Ehhez viszont az kell, hogy a külföldi nagykereskedőknek megérje behozni Magyarországra az üzemanyagot”.

A szakértő szerint még enélkül is komoly fennakadásokra lehet számítani az üzemanyag-ellátásban. Az ilyenkor törvényszerű pánikfelvásárlások erre még rá is tehetnek, ami a korlátozott kiszolgálás (5-10-20-50 liter naponta) miatt már most is hatalmas vitát okoz egyes benzinkutakon.

“Márpedig, ha az emberek mozgásukban – saját hibájukon kívül -korlátozódnak, az össznépi felháborodást eredményezhet (mégis csak fontos dolog a szabadság, ugye?). Akár még egyes embereknek a tengerparti szabadságát is idő előtt megszakíthatja az országos káosz”

— írta Holoda Attila.

Legolvasottabbak
Törvényt módosít Orbán: Teljesen ingyen magántulajdonba kerülhetnek az állami...
Elhangzott az Európai Parlamentben - 30 milliárd eurót kapott Magyarország - amiből sokat elrakott az Orbán család
Nemzetközi botrány: egy német lap szerint meg akar indulni Orbánék ellen az ...
Most érkezett
Ha azt hitted nem jön durvább részlet a Völner botrányról, akkor tévedtél - elképesztő ami kiderült
Orbán azt hitte meghátrálnak a Hollandok - most viszont Ők üzentek neki
Kirobbant a háború: Beteges hazudozónak neveztek Palkovics Lászlót a nagy nyilvánosság előtt
Kövess minket!
     
Íme a 25 milliárd forintos per részletei amit elbukott Magyarország - Elutasították a fellebbezését
Beindult az Orbán cirkusz: nagyon kellemetlen videót tettek közzé Orbánról
Orbán bekeményített: nem láttuk még ilyet posztolni...
Hivatalos: Semjén Zsolt bejelentette a digitális állampolgárság részleteit - forradalmasítják a közmédiát
Orbán azt hitte meghátrálnak a Hollandok - most viszont Ők üzentek neki
ORbán bukása? - a támogatás visszakövetelését javasolja az EU csalás elleni hivatala, szabálytalanul vásárolt 9 milliárdért...
Ciki - Megkérdezték Szijjártót hajlandó-e lemondani, megfagyott a levegő
Megindult a lavina - Magyarországnak csatlakoznia kell az Európai Ügyészséghez, de akkor....
Adok-kapok: közzétették mennyit dolgozott civilként Orbán, Szijjártó, Semjén, Kövér, Lázár és Deutsch
Orbán meglépte: 27 milliárd megy a magyar űrhajósprogramra
Novák Katalin átadta a 400 milliós beruházást majd gyorsan bezárták
Botrány: A Pintér Sándorra is vonatkozó kérdések miatt nem engedélyezték a Portik-interjú folytatását
van egy jó sztorid? - küldd el nekünk!
      HU