Kik kaszálnak a nemzeti konzultáción és mennyit? az egyik leggazdagabb magyar cégei kaptak Rogánéktól megbízást

Nagyot szakítanak a nemzeti konzultáción az egyik leggazdagabb magyar cégei

Megkezdődött az újabb nemzeti konzultáció, és ezúttal is a kormány álláspontját támogató kampányok révén szép summákkal gazdagodik Balásy Gyula, Magyarország egyik leggazdagabb üzletembere. Az mfor.hu cikke szerint a nyíltan a Fidesszel szimpatizáló üzletember cégei, mint például a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft., több százmilliárdos megbízásokban részesülnek a Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal keretein belül.

A kormányzati kommunikációs kampányok újabb nagy tétje szeptember 19-én íródott alá, amikor egy nettó 4 milliárd 724,4 millió forintos keretszerződést kötöttek Balásy cégeivel. A munka hivatalos megnevezése „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása” és az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása, amely lényegében plakátkampányt takar.

Ezek a kormányzati kommunikációs kampányok általában a választási időszakokkal és a nemzeti konzultációkkal párhuzamosan futnak, leginkább kormányplakátokban, televíziós és online hirdetésekben mutatkoznak meg. A legújabb megbízás vélhetően a „gazdasági semlegességről” szóló nemzeti konzultációhoz kapcsolódik.

Az elmúlt hónapokban Balásy Gyula cégei már korábban is jelentős összegeket kaptak a kormányzati kampányok keretében. Július 10-én egy nettó 7 milliárd 674 millió forintos keretszerződést írtak alá, amely 30%-os opciós keretet is tartalmazott. Ha a teljes keretet kihasználták, akkor a július és szeptember közötti bő tíz hét alatt több mint bruttó 9,7 milliárd forintot költöttek el, ami napi szinten 137,2 millió forintot jelent.

Ha a legutóbbi megbízásra vonatkozó minimum 70%-os lehívást nézzük, akkor is 5,3 milliárd forint került Balásy cégeihez. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a szerződések párhuzamosan futnak, és a nyári időszakban nem voltak jelentős plakátkampányok, így valószínű, hogy a júliusi megbízás keretein belül is a nemzeti konzultációt támogató kampányokra költenek.

A portál számításai szerint az elmúlt kilenc és fél évben, ha a teljes keretet kihasználták (amennyiben a szeptemberben aláírt munka esetén is így járnak el), Balásy Gyula cégeinél nettó 222,92 milliárd forintnyi kormánykommunikációs megbízás landolt. Az áfa figyelembevételével ez 283,108 milliárd forintra emelkedik. Ha csak a kötelezően lehívandó keretet nézzük, a teljes összeg nettó 156,059 milliárd, bruttó 198,195 milliárd forint.

Balásy Gyula a Forbes legutóbbi, 2023-as, Az 50 leggazdagabb magyar című listáján a 40. helyen végzett, 56,8 milliárd forintos becsült vagyonnal. A nemzeti konzultáció tehát nem csupán politikai, hanem jelentős gazdasági érdekeket is szolgál, amelyek révén a kormányzati kampányok szép summákat juttatnak a kedvezményezettek zsebébe.