Az év első hónapjában átlagosan 16 százalékkal emelkedtek a fuvardíjak a gyártótól a felhasználóig terjedő úton, ennek következtében az építőanyagok végső ára átlagosan további 2 százalékkal nőtt januárban. A növekedés hátterében az útdíjak emelkedése, az új fizetős útszakaszok bevezetése, valamint a gázolaj jövedéki adójának növelése Magyarországon áll.
A szállítási díjak 5-25 százalékot is kitehetnek a végső árból, és az Építési Vállalkozások Országos Szövetsége (ÉVOSZ) szerint ez az építkezési helyszínre szállított építőanyagok drágulását okozza. Az ÉVOSZ kitér arra is, hogy az M0 körgyűrű fizetőssé tétele különösen nagy hatással lehet az árufuvarozásban, mivel Budapest és az agglomeráció a hazai építőanyag-kereskedelmi piac jelentős részét teszi ki.
Az M0 jelentősége tovább nő, mivel a magyar gyorsforgalmi úthálózaton áthaladó kelet-nyugati forgalom szinte teljes egészében erre az útvonalra koncentrálódik. Az ÉVOSZ szerint az emelkedő szállítási költségek általános áremelést indukálnak az építőanyagok piacán, bár ez a tényleges termékenként eltérő lehet.