Érdekes közbeszerzések Áder alapítványától - Gyorsított eljárás, előlegnek nettó ötszázmilliót számlázhat a szerencsés nyertes...

A Kék Bolygó Alapítvány tervezése szerint hatszázmillió forintot kíván elkölteni a fenntarthatóságról szóló rendezvény kommunikációjára, míg a szervezésre több mint egymilliárd forintot szán. A közbeszerzési kiírások azonban olyan speciális feltételeket állapítottak meg, hogy csak azok a cégek indulhattak, akik már korábban dolgoztak a Kék Bolygó Alapítványnak. Emellett arra is ügyeltek, hogy ne csak egy pályázó legyen.

Az alapítvány március közepén két közbeszerzési kiírást tett közzé Áder János volt köztársasági elnök alapítványában. Az egyik közbeszerzés a fenntarthatósági expó teljes médiakampányára vonatkozik, amire nettó hatszázmillió forintot különítettek el. A másik kiírás a Planet Budapest tervezési és kivitelezési munkáira vonatkozik, de az értékét nem tüntették fel, csak azt, hogy az előlegként nettó ötszázmillió forintot számlázhatja le a nyertes. A pályázatokat gyorsított eljárásban írták ki, indokolva ezt azzal, hogy csak februárban kapták meg a szükséges pénzt, de a rendezvényt ősszel tartják.

A két kiírás érdekessége, hogy a pályázóknak az elmúlt három évben egy legalább tizenötezer fő részvételével lebonyolított, fenntarthatósági tematikájú rendezvényt kellett szervezniük és a kommunikáció terén médiakampányt lebonyolítaniuk. Emellett a pályázó cégeknek speciális végzettségű és tapasztalatú munkatársakkal is rendelkezniük kellett.

A kommunikációs tendert a kevésbé ismert Media Traffic Innovation nyerte el, amely a korábbi években négy-ötmilliós profitot termelt négyszázmilliós árbevétel mellett. Mivel nem tudtak megfelelni a szigorú pályázati feltételeknek, alvállalkozónak bevonták a Clair & Curtis Communication nevű médiaügynökséget, amely az elmúlt évben 421 millió forint árbevételt realizált.


A rendezvény lebonyolítására a Unger Zsolt Grafikai Szolgáltató ajánlatát fogadták el 1,15 milliárd forintért. Unger korábban a Planet Budapest 2021 kreatív vezetője volt, és az ő alvállalkozójaként a Krakout Film is részt vesz a projektben. A másik ajánlattevő, az Innovea European érvénytelen pályázattal jelentkezett, tulajdonosa pedig Homolya Szilvia, aki korábban üzleti kapcsolatban állt a tendert elnyert Simon-Tábori Évával.

A cikk hangsúlyozza, hogy a rendezvény lebonyolításához és kommunikációjához miért szükséges a fenntarthatósági témájú referencia, mivel ez a közbeszerzés csak egy cégre vagy konzorciumra íródott. A Kék Bolygó Alapítvány nem válaszolt a kérdéseikre, és a cikk lezárásakor még nem állt rendelkezésre válaszuk.