Bajban Mészáros veje: Válása után elfogytak a megrendelések, már másik országban próbálkozik

Keleti szomszédunknál a vasútfejlesztés jelenleg még sürgetőbb kérdés, mint itthon.

Homlok Zsoltot felidézve, ő az a személy, aki korábban Mészáros Lőrinc Ágnes nevű lányát vette feleségül, és vállalkozása számos megrendelést kapott. Az elmúlt évekből néhány említésre méltó esemény:

- Mészáros Lőrinc és veje közös balatoni vasútprojektjének kezdetét vette.
- Egy teljes vasútépítési üzletágat "ruháztak át" Mészáros Lőrinc lányára és vejére.
- Mészáros lányának férjével közös cégük 200 milliós osztalékot hozott.
- Mészáros Lőrinc lányának és vejének cége fejlesztheti a bajai kikötőt.


Aztán érkezett a hír a válásról, és Homlok Zsoltról utoljára akkor írt a hvg.hu, amikor a korrupciókutatók közölték, hogy Mészáros lányának válása jó hír számukra, mivel a volt vő korrupciós kockázatokat feltáró elemzése jó összehasonlítási alapot nyújthat Magyarországon.

Úgy tűnik, hogy Homlok Zsolt is érzi, hogy a körülötte lévő levegő elfogyott. A Mészáros-csoport és más NER-közeli cégek már nem bíznak meg benne alvállalkozóként. Jellemző erre, hogy tavaly márciusban például Mészáros Lőrinc fővállalkozó cége, az R-Kord indoklás nélkül távolította el a Vasútvill Kft.-t, amely Homlokhoz köthető, két jelentős vasúti beruházásból.

Most Homlok új lehetőségeket keres, és megalapította a Homlok Románia Kft.-t. A vállalkozás fő tevékenysége a vasútfejlesztés, ami nem tűnik véletlennek.

A mfor.hu rámutatott, hogy Romániában a vasútvonalak 73 százalékának lejárt a tervezett élettartama, és a 2023-as és 2024-es költségvetésben előirányzott forrásokból csak 33 kilométernyi pályafelújításra elegendő összeg áll rendelkezésre. Ez a lejárt élettartamú vágányok alig több mint 3 ezrelékét teszi ki.