Nettó 141 milliárd forintért építheti meg az M49-es második szakaszát a Duna AszfaltA Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium tavaly hirdetett közbeszerzési eljárást az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (országhatár) közötti szakaszának és a kapcsolódó kocsordi üzemmérnökség tervezési és kivitelezési feladatainak megvalósítására. Az uniós közbeszerzési értesítőben most tették közzé a tender eredményét.
Ahogyan az út első szakaszát, úgy a másodikat is a Szijj László tulajdonában lévő Duna Aszfalt nyerte el.A tender eredményét most tették közzé az uniós közbeszerzési értesítőben. Nagy meglepetés nem született: ahogy az út első szakaszát, úgy a másodikat is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége, a Duna Aszfalt építheti.
A nyertes cég feladata lesz egy 17,6 km hosszú, 2×2 forgalmi sávos autóút építése, amely három különszintű és négy körforgalmi csomópontot, 11 műtárgyat, kétoldali tengelysúlymérőhelyet és közúti határátkelőhelyet tartalmaz. Ezen kívül a szükséges közműépítés, valamint a kocsordi üzemmérnökség kivitelezése is a projekt része. A munkálatok időtartama 34 hónap, a szerződés nem hosszabbítható meg.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium több feltételt is meghatározott a pályázók számára. Nem jelentkezhetett az a cég, amely az elmúlt három évben az országos közútépítésből származó – áfa nélkül számított – árbevétele nem érte el összesen legalább a nettó 60 milliárd forintot.
A tenderre három ajánlat érkezett: az EuroAszfalt Kft. és a SWIETELSKY Magyarország együtt nettó 159,5 milliárd forintos ajánlatot tett, a Colas Út Építőipari Zrt. nettó 147 milliárdért vállalta volna a munkát, míg a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nettó 141,9 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a megbízást.
A Duna Aszfalt a projekt során alvállalkozóként bevonja a RODEN Mérnöki Iroda Kft.-t és a Duna Aszfalt Építő Zrt.-t is. A vállalat sikere szinte borítékolható volt, hiszen az M49-es gyorsforgalmi út első ütemének építését is ők végzik. Ebben a szakaszban 28,15 kilométer hosszú, 2×2 sávos út épül, amely többek között négy külön szintű csomópontot, 22 hídműtárgyat, egy komplex és egy egyszerű pihenőhelyet, valamint négy helyszínen kerékpárutat is tartalmaz. A Kraszna folyó felett egy híd, továbbá a folyó mentén egy mobilgát is létesül.
A Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nem először nyer el nagy összegű állami megbízást. Legutóbb a mohácsi Duna-híd építésére kaptak nettó 294 milliárd forintos szerződést, de ők végezték a Paks és Kalocsa között épült Duna-híd munkálatait is, amelyet 2020-ban nettó 91,9 milliárd forintért vállaltak. A Duna Aszfalt éves forgalma tavaly 214,5 milliárd forint volt, az adózott eredménye közel 21 milliárd forint. A tulajdonos Szíjj László 5 milliárd forintot vett ki osztalékként a nyereségből.