73,5 milliárdot költöttek a Budapest-Belgrád vasútvonalra



Összesen 100,9 milliárd forintot kapott a vasúttársaság az állami eszközökkel kapcsolatos projektekre, a közpénz többségében a kínai vasútra ment el.

325 millió forintos adózott eredménnyel zárta a 2020-as évet a Máv-Start – írja a vasúttársaság éves beszámolója nyomán a Világgazdaság. A személyszállító társaság bevételein meglátszott a járvány hatása: a lap szerint mindössze 29,5 millió forint származott a menetdíjakból. Ennél nagyságrendekkel többet, 11,7 milliárd forintot kaptak szociálpolitikai menetdíj-támogatásként az államtól.

A Máv az általa kezelt állami eszközökkel kapcsolatos projektekre 100,9 milliárd forint beruházási célú költségvetési forráshoz jutott – az előző évi háromszorosához.

Ennek legnagyobb, 73,5 milliárd forintos tétele a Budapest–Belgrád vasúti beruházáshoz kapcsolódott.

A társaságnak költségtérítés jár az államtól, ha a bevételeiből nem térülnek meg személyszállítási és pályaüzemeltetési költségei. Tavaly az előbbi 215,8 milliárd forintos, utóbbi pedig 120,4 milliárdos tétel volt. Az állam az idén 127 milliárdot szán erre a célra, ebből a Máv 118 milliárdra számíthat, a többi a szintén pályaüzemeltető Gysev-nek jutna.

Az országban működő második legnagyobb vasúttársaság, a Gysev 1,1 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta az üzleti évét. Ehhez kapott a személyszállításban 14,6 milliárd forintos állami költségtérítést is.






Európa megtalálta Orbán Viktor gyengepontját? - megdöbbentő javaslattal álltak elő ellene

Amennyiben ez igazolódik, az Orbán-kormány ellen....