|
Borulhat a bili.
Nem titkolhatja a Nemzeti Koncessziós Iroda, milyen számítások alapján jutottak arra, hogy a magyar gyorsforgalmi utak üzemeltetését 35 évre koncesszióba adják magáncégeknek — írta meg a Szabad Európa. Az ítélet nem jogerős, a per másodfokon folytatódhat. A Fővárosi Törvényszék úgy határozott, hogy tizenöt napon belül ki kell adni a kért adatokat, mivel azok megismeréséhez kiemelt közérdek fűződik. A pert a Transparency International Magyarország (TI) indította, miután az NKI nem adta ki számukra a kért információkat. A törvényszék indoklása szerint az NKI nem indokolta meg kellő alapossággal, miért tartják titokban az állam ezzel kapcsolatos számításait. A kiírás szerint a nyertes cégnek a koncesszió első tíz évében több száz kilométernyi utat kell építenie és bővítenie, vagyis be kell fektetnie, amiért az állam fizet. A Szabad Európa szerint a koncessziós szerződést decemberig meg akarja kötni a nyertes céggel. A közbeszerzési eljáráson a THEMIS Magántőkealap, az osztrák Strabag és a lábatlani Dömper Kft. lett a három befutó. A THEMIS Magántőkealapban Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják a tőkeerőt, a Dömper Kft.-ről pedig az a hír járja, hogy ebben a pályázatban a szlovák gyökerű Doprastavval közös konzorciumban indul. A tervek szerint a legjobb ajánlatot adó céggel még az idén aláírják a szerződést. A koncesszió részleteit Rogán Antal minisztériuma nem hajlandó kiadni, azok még tíz évig nem nyilvánosak. |
|
|
|
Európa megtalálta Orbán Viktor gyengepontját? - megdöbbentő javaslattal álltak elő elleneAmennyiben ez igazolódik, az Orbán-kormány ellen....
|
|
|
|
|
|
Tanúként hallgatták ki Varga Juditot az ügyészségenRobbant a hír: Tanúként hallgatták ki Varga Juditot az ügyészségen
|
|