Kezdőlap   Csatlakozz hozzánk facebookon
Úgy néz ki óriásit bukik a sokmilliárdos orosz-magyar üzlet  

Úgy fest, kihagyták a dolgozókat a számításból, és emiatt akár el is akadhat az orosz Transzmasholding nagybevásárlása Dunakeszin. Pedig még tavaly májusban határozatban rögzítette a kormány, hogy kinek kell eladni a Dunakeszi Jármûjavító Kft. üzletrészeinek állami kézben lévõ 90 százalékát, és a gyár mintegy 27 hektáros területét. A határozatban az szerepel, hogy

„versenyeztetés mellõzésével” kell lezavarni az értékesítést, vagyis nem jöhet szóba más vevõ, csak a kormány által megnevezett TMH Hungary Invest Zrt.

Ez a legnagyobb orosz vasúti jármûgyártó, az állami tulajdonú Transzmasholding leányvállalata. A többi között a verseny kizárása miatt terjedt el az üzletrõl, hogy az alighanem putyini-orbáni magasságban köttetett.

Az adásvétel tárgya ránézésre elég izgalmas, hiszen 27 hektár területbõl Dunakeszi kellõs közepén bomba üzletet csinálhatna egy ingatlanfejlesztõ, ha a vásárlás utáni célja esetleg nem a jármûjavító profil megtartása lenne. A másik oldalról pedig az orosz vevõvel való együttmûködés hatalmas megrendelést hozhatna, ha hinni lehet a Transzmasholdingnak, és az egyiptomi állami vasúttársaság valóban megrendel 1300 kocsit, amelyeknek gyártásában részt vehetne a magyar cég. Úgy tudjuk, a gyár dolgozói mégis szkeptikusak az újabb privatizáció hozadékát illetõen.

A kijelölt vevõ, a TMH Hungary Invest Zrt. egy vagyonkezelõ cég, amit kevéssel a dunakeszi üzletrõl szóló kormányhatározat kihirdetése elõtt, tavaly február végén jegyeztek be. Mindössze ötmillió forint az alaptõkéje, aminek a felét a svájci adóparadicsomban, Zugban bejegyzett TMH International AG jegyzi, a másik fele egy másik Transzmasholding-leányé, a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelõ Zrt.-é. Az orosz állam tulajdonában álló Transzmasholding egyébként óriási vállalat, kiterjedt céghálójába tartozik például a Metrovagonmas is, amely a napokban vezetõ helyre került a magyarországi hírekben: ez az a gyártó, amelyik néhány éve 69 milliárdos üzletet köthetett az M3-as metrókocsik felújítására, és most a vagonok rozsdásodása miatt áll a bál a BKV-nál.

Legutóbb bõ egy hónapja közölték hivatalosan, az MTI-n keresztül, hogy a Transzmasholdingnak adja el a magyar állam a Dunakeszi Jármûjavító Kft.-ben lévõ részesedését. Úgy tudjuk, még karácsony elõtt alá is írták az errõl szóló megállapodást az állami tulajdonosok, az ügylet azonban még nem zárult le, ahhoz ugyanis meg kellene egyezni a cégben összesen 10 százalékot birtokló kistulajdonosokkal is. Ebbe az irányba azonban eddig nem történtek lépések. Hacsak azt nem soroljuk ide, hogy múlt kedden, a Dunakeszi Jármûjavító Kft. közgyûlésén az állami többségi tulajdonos a társaságiszerzõdés-módosítást kezdeményezett.
Befektetõk jöttek-mentek, csak a kistulajdonosok maradtak

Összesen több mint 700 kistulajdonosa van a gyárnak, az MPR-szervezetbe (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) tömörülõ dolgozók az 1990-es évek elsõ felében lezavart privatizáció alkalmával jutottak részesedéshez, így alakult ki a 10 százalékos dolgozói tulajdonrész. Azóta visszaállamosították a céget, az üzletrészek 64,9 százalékát 2014-ben visszavásárolta az állam (6,9 millió euróért, körülbelül 2,1 milliárd forintért) a Bombardier-tõl. A jelenlegi felállás szerint a cégben 25,1 százaléka van a MÁV-nak és 64,9 százalék felett rendelkezik a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt.

A múlt keddi akció felzúdulást keltett a kistulajdonosok körében, le is szavazták az állami társtulajdonos próbálkozását a társasági szerzõdés módosításáról. Ehhez a jelenlegi szabály szerint a szavazatok 100 százaléka szükséges, praktikusan vétójoga van a kistulajdonosoknak, és éppen ennek megszüntetését célozta a módosítás. Vétójog nélkül nyilván kényelmesebb pozícióban vehetné át az új tulajdonos a céget, sõt úgy tudjuk, ez az üzletkötés egyik feltétele.

Megkerestük az MRP-szervezet egyik vezetõjét, Gyetván Andrást, miért szavazták le a dolgozók az elõterjesztést. Õ a gyár eladásával kapcsolatos kérdésekrõl titoktartásra hivatkozva nem kívánt részleteket elárulni, arra azonban hajlandó volt, hogy megvilágítsa, mi az elvárásuk a dolgozóknak az eladás kapcsán. Elmondása szerint csak azt kérik, hogy a privatizáció során tartsák be a vonatkozó jogszabályokat. Az állami vagyonról szóló törvény szerint

állami többségi tulajdonú társaság eladásakor kedvezményes tulajdonszerzést kell felajánlani a dolgozóknak.
Ezt ki lehet váltani azzal, hogy a befektetõ szerzõdéses kötelezettséget vállal a dolgozók további foglalkoztatására, helyzetük javítására.

Ilyen elemekrõl azonban az eladók nem tájékoztatták sem a kistulajdonosokat, sem a gyárban mûködõ szakszervezeteket, vagyis az eladás a tulajdonos-dolgozóknak annyit se hozna, mint ami törvény szerint járna, sõt a vétójoguk is odaveszne. Elégedetlenségüket már tudatták is az érintettekkel:

A Láng és Társai közös üzletrész tagjai és az MRP Szervezet résztvevõi felháborodásukat fejezik ki amiatt, hogy a tulajdonostársak (MÁV Zrt., MNV Zrt.) olyan megállapodást kötöttek, ami hátrányosan érinti a társaság jelentõsen kedvezõ irányba fordult gazdálkodását.



A vevõ számára biztosított egyoldalú gazdasági elõnyök a munkavállalói tulajdonosok érdekeit veszélyeztetik. A megállapodás nem garantálja a meglévõ munkaerõ változatlan feltételekkel történõ tovább foglalkoztatását, a munkakörülmények, a munkabér, a béren kívüli juttatások biztosítását, sõt a meglévõ létszám jelentõs mértékû csökkenésével számol, valamint nem tér ki azon kötelezettségére sem, ami a meglévõ állomány foglalkoztatását írja elõ.

A dolgozók a nehezen elért eredményeket, és az eddig munkát adó megrendelést féltik. A Dunakeszi Jármûjavító Kft. az utóbbi idõben növelte az árbevételét, és némi nyereséget is fel tudott mutatni: az Opten adatbázisa szerint 2018-ban 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami jóval meghaladta a megelõzõ év 6 milliárd forintos forgalmát, az adózott eredmény ugyanezekben az években 19 millió, illetve 59 millió forint volt.

Megrendeléseket alapvetõen a nem túl fényes helyzetû MÁV-tól, illetve GySEV-tõl remélhet a cég, a hazai piac mérete állandó, abból többet nem nagyon lehet kihozni, ilyen körülmények között nagy fogásnak számított a Stadler megrendelése. 2018. utolsó negyedévében indult az emeletes motorkocsiprojekt, amelyben a Dunakeszi Jármûjavító Kft. is részt vesz. Az összesen 140 milliárdos projekt egyik alvállalkozója, becslések szerint a megrendelés 10-15 százalékát hasíthatja ki. Vannak azonban kétségek, hogy megvalósul-e a sokmilliárdos üzlet. A Stadler ugyanis tavaly novemberben bejelentkezett vevõként a Dunakeszi Jármûjavítóra, de hiába, ezért a piacon azt valószínûsítik, hogy a dunakesziek elbúcsúzhatnak az emeletes kocsiktól, aligha folytatódik a gyártás az orosz konkurens kezébe kerülõ üzemben. De amúgy sem tartják jó cserének egy embargós ország cégére lecserélni az EU-s megrendelõt.

Kiemelt kép: Máthé Zoltán / MTI

Ez is érdekelhet:
                             
Ezek érdekelték olvasóinkat leginkább
Orbán bukása? - Simonka azt ígéri, vallomást tesz Fideszesekre
Andy Vajna titokzatos szerelem: Volt, hogy naponta, futárral küldte a szerelmes leveleket
Tüntetnek Minszkben, a rendőrség már nem lép közbe
Mégsem annyira visszapattanó a magyar gazdaság?
A gazdasági teljesítményeket nézve Magyarország a rosszabbul teljesítő országok közé került a második negyedévben. A kormányzati nyilatkozatok még korábban azzal próbálták csitítg...
  
Mészáros emberei átvették az egyik hazai biztosító irányítását
A CIG Pannóniáról van szó. A hatalomátvétel ténye ugyanakkor nem újdonság, mivel a nemzet gázszerelőjének nyomulását látva az igazgatóság és a felügyelőbizottság több tagja is m...
  
Lovasi András reagált Majka szavaira
Lovasi András nyílt levélben válaszolt Majka kritikáira, amiben leírja többek között azt is, hogy ő nem pályázott a támogatásra, és a Kiscsillag raktárkoncertes támogatását is egy ...
  
Elfogták a budapesti gyilkosság gyanúsítottját
Pilisszentiván mellett egy erdőben találták meg a rendőrök a Marina parti gyilkosság áldozatait. A férfit és a nőt lelőtték, majd feldarabolták. Rendőrkézen van a négy éve történ...
  
Halál a Balaton felé - Több kilométeres a dugó
Több kilométeres a dugó. Baleset miatt nagy a torlódás az M7-esen a Balaton felé – közölte az Útinform péntek délután a honlapján. Azt írták: a 17-es kilométernél több autó kara...
  
Valami röpköd, és nem tudják mi az
Új ufókutató csoportot állít fel az amerikai hadügy, mert ennek már fele sem tréfa. Vizsgálóbizottságot állít fel az amerikai hadügyminisztérium, a Pentagon azoknak az ufómegfigyelé...
  
Nem kapott babaváró hitelt - az ok elképesztő
Egy ügyfelet két bank is elhajtott, mert élt a törlesztési halasztással. Bár a kormány azt ígérte, hogy semmilyen hátrányos megkülönböztetés nem éri azokat, akik élnek a koronavír...
  
Friss: Lezárják a debreceni idősotthonokat
Az elmúlt időszakban nőtt a megyében a fertőzöttek száma, a debreceni szennyvízben nőtt a koronavírus örökítőanyagának a mennyisége. Péntektől látogatási és intézményelhagyá...
  
A TEK lecsapott enyingen
Két férfit ébresztett a Terrorelhárítási Központ műveleti egysége augusztus 14-én hajnalban, mert a gyanú szerint nemcsak jelen, hanem tevékeny részesei volt annak a július végi érdi t...
  
Külföld: csak a magyar kormány nem büntetné Fehéroroszországot
A Reuters diplomáciai forrásokra hivatkozva számolt be arról, hogy csak Magyarország nem támogatta a Fehéroroszország ellen szankciókat az uniós külügyminiszterek pénteki rendkívü...
  
Tüntetnek Minszkben, a rendőrség már nem lép közbe
Egyes beszámolók szerint minden eddiginél nagyobb tömeg tüntet a fehérorosz fővárosban Aljakszandr Lukasenka elnök állítólagos választási győzelme ellen. A kormány székházához több...
  
Először lobog szivárványzászló a Városházán
"A rendszerváltás óta idén először kerül ki az LMBTQ közösség szivárványszínű zászlója Budapest Városháza homlokzatára," jelentette be a főpolgármester Facebook-posztjában. Kará...
  
A kikötő amiben tízszer annyi ammónium-nitrátot tárolnak, mint amennyi Bejrútban felrobbant
A romániai Konstanca kikötőjében mintegy 26 ezer tonna ammónium-nitrátot tárolnak, de Ludovic Orban miniszterelnök szerint nincs veszély, hiszen a román hatóságok szigorúan betartatják a...
  
Majka - Hát, menjen a francba!
Részletesen kifejtette véleményét a zenei jogdíjak körüli balhéról Majka, aki nem bánta meg, hogy éles kritikát fogalmazott meg: a rapper most azt is elárulta, ismer olyanokat, akiknek a ...
  
Elemző a magyar gazdaságról: A valóság a legrosszabb elképzeléseket is felülmúlta
A most közölt adatok túlmutatnak minden eddig látott recesszión. A valóság még a legrosszabb elképzeléseket is képes volt felülmúlni – így reagált az ING vezető elemzője a magyar ...
  
Hodász atya eltűnik a YouTube-ról - korábban részt vett az Index melletti tüntetésen
“Úgy hozta az élet”, írta a népszerű pap a bejelentéshez. Hodász András korábban részt vett az Index és a szabadsajtó melletti demonstráción. Egy közlemény jelent meg a népszer...
  
Index kártyavár: a fejlesztők többsége is felmondott
Az Index újságírói után a programozók is lelépnek. Nyolcból hat fejlesztő távozik az Index technikai és kereskedelmi hátterét biztosító Indamediától – tudta meg a hvg.hu. A felm...
  
Áll a bál: Lázár János feljelentést tesz
A feljelentésről az elnökségi ülésen határoztak Lázárék. Haladéktalanul büntető feljelentést tesz Lázár János, a Magyar Tenisz Szövetség új elnökeként Richter Attila volt főti...
  
Minden borul: váratlanul rossz a GDP-adat
A piac szinte meg se rezdült a hírre, hogy a magyar gazdaság százalékpontokkal mélyebb recesszióban volt a második negyedévben, mint bárki gondolta. A központi költségvetés hiányát é...
  
Megkapta az egyik az egyik legnívósabb kitüntetést Müller Cecília!
Államalapító Szent István-emlékérem és -díj kitüntetéssel jutalmazzák Müller Cecília országos tisztifőorvost. Spányi Antal megyés püspök, a civil elismerés kuratóriumának elnök...
  
Kirúgott jegyző, hibás ajánlóívek: aggódnak a választás tisztasága miatt
Mohácson tavaly egyedüli jelöltként nyerte a polgármesterválasztást az MSZP-s Csorbai Ferenc, mivel a fideszes jelölt hetekkel korábban elhunyt. A fideszes testület idén júliusban ...
  
A régió országai közül a magyar gazdaság zuhant be a legjobban
Távolról nézve sem annyira válságálló a magyar gazdaság, mint amennyire abban reménykedett a kormányzat, állapította meg az Mfor, miután összehasonlította a második negyedéves GDP-ada...
  
Felrobbant egy mozdony Biatorbágynál
Péntek 07 óra 10 perckor érkezett a riasztás a biatorbágyi vasútállomásra, hogy egy mozdony teteje, vélhetően elektromos zárlat miatt, lerobbant és a kiszakadt tetőlemez a sínekre zuhant...
  
Baleset: egy kisgyereket mentőhelikopter szállított kórházba
Három autó ütközött össze Bács-Kiskun megyében szerda délután, több súlyos sérült is van. A helyszínre mentőhelikopter is érkezett. Három személyautó ütközött össze Jászszent...
  
Rekord profit az Orbán-család volt cégénél
Az Orbán-család volt cége is príma évet zárt tavaly, a NAKK Zrt.-ből ki is vették a 217 millió forintos osztalékot. Rekord évet zárt 2019-ben a NAKK Nemzetközi Alapanyag és Késztermék...
  
Fertőzés: Horvátországban új rekord született
Horvátországban szerdán 180-nal nőtt, és elérte az 6050-et az eddig megfertőzöttek száma, derül ki az ország válságstábjának közleményéből. Egy új haláleset történt, így a jár...
  
Hivatalos: A 2009-es válság idején sem volt ekkora visszaesés
13,6 százalékkal zsugorodott a magyar gazdaság a második negyedévben. A Pénzügyminisztérium csak 10 százalékos recessziót várt. A 2009-es válság idején sem volt ekkora visszaesés. Mag...
  
Nem bánja a folyamatos hazudozást? - kérdeték Trumptól nyilvánosan
S.V. Dáte a Huffington Post fehérházi tudósítójaként soha nem tartozott a szerencsés újságírók közé, akik rendszeresen lehetőséget kapnak kérdezni Donald Trump elnök sajtótájékozt...
  
NNK: növekszik a vírus örökítőanyag mennyisége a szennyvízben
A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) által végzett szennyvízvizsgálatok a 32. héten Budapesten és Debrecenben is enyhén növekedő tendenciát mutattak ki a SARS-CoV-2 vírus örökít...
  
Bakondi szerint nőtt a migránstömeg miatti fertőzési veszély
A migránstömeg miatti fertőzési veszély a korábbi időszakhoz képest jelentősen emelkedett - jelentette ki a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója az M1 aktuális csatorna vasárnap ...
  
THE POST
COPYRIGHT © 2020. minden jog fenntartva - Impresszum
Úgy néz ki óriásit bukik a sokmilliárdos orosz-magyar üzlet
Úgy fest, kihagyták a dolgozókat a számításból, és emiatt akár el is akadhat az orosz Transzmasholding nagybevásárlása Dunakeszin. Pedig még tavaly májusban határozatban rögzítette a kormány, hogy kinek kell eladni a Dunakeszi Jármûjavító Kft. üzletrészeinek állami kézben lévõ 90 százalékát, és a gyár mintegy 27 hektáros területét. A határozatban az szerepel, hogy

„versenyeztetés mellõzésével” kell lezavarni az értékesítést, vagyis nem jöhet szóba más vevõ, csak a kormány által megnevezett TMH Hungary Invest Zrt.

Ez a legnagyobb orosz vasúti jármûgyártó, az állami tulajdonú Transzmasholding leányvállalata. A többi között a verseny kizárása miatt terjedt el az üzletrõl, hogy az alighanem putyini-orbáni magasságban köttetett.

Az adásvétel tárgya ránézésre elég izgalmas, hiszen 27 hektár területbõl Dunakeszi kellõs közepén bomba üzletet csinálhatna egy ingatlanfejlesztõ, ha a vásárlás utáni célja esetleg nem a jármûjavító profil megtartása lenne. A másik oldalról pedig az orosz vevõvel való együttmûködés hatalmas megrendelést hozhatna, ha hinni lehet a Transzmasholdingnak, és az egyiptomi állami vasúttársaság valóban megrendel 1300 kocsit, amelyeknek gyártásában részt vehetne a magyar cég. Úgy tudjuk, a gyár dolgozói mégis szkeptikusak az újabb privatizáció hozadékát illetõen.

A kijelölt vevõ, a TMH Hungary Invest Zrt. egy vagyonkezelõ cég, amit kevéssel a dunakeszi üzletrõl szóló kormányhatározat kihirdetése elõtt, tavaly február végén jegyeztek be. Mindössze ötmillió forint az alaptõkéje, aminek a felét a svájci adóparadicsomban, Zugban bejegyzett TMH International AG jegyzi, a másik fele egy másik Transzmasholding-leányé, a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelõ Zrt.-é. Az orosz állam tulajdonában álló Transzmasholding egyébként óriási vállalat, kiterjedt céghálójába tartozik például a Metrovagonmas is, amely a napokban vezetõ helyre került a magyarországi hírekben: ez az a gyártó, amelyik néhány éve 69 milliárdos üzletet köthetett az M3-as metrókocsik felújítására, és most a vagonok rozsdásodása miatt áll a bál a BKV-nál.

Legutóbb bõ egy hónapja közölték hivatalosan, az MTI-n keresztül, hogy a Transzmasholdingnak adja el a magyar állam a Dunakeszi Jármûjavító Kft.-ben lévõ részesedését. Úgy tudjuk, még karácsony elõtt alá is írták az errõl szóló megállapodást az állami tulajdonosok, az ügylet azonban még nem zárult le, ahhoz ugyanis meg kellene egyezni a cégben összesen 10 százalékot birtokló kistulajdonosokkal is. Ebbe az irányba azonban eddig nem történtek lépések. Hacsak azt nem soroljuk ide, hogy múlt kedden, a Dunakeszi Jármûjavító Kft. közgyûlésén az állami többségi tulajdonos a társaságiszerzõdés-módosítást kezdeményezett.
Befektetõk jöttek-mentek, csak a kistulajdonosok maradtak

Összesen több mint 700 kistulajdonosa van a gyárnak, az MPR-szervezetbe (Munkavállalói Résztulajdonosi Program) tömörülõ dolgozók az 1990-es évek elsõ felében lezavart privatizáció alkalmával jutottak részesedéshez, így alakult ki a 10 százalékos dolgozói tulajdonrész. Azóta visszaállamosították a céget, az üzletrészek 64,9 százalékát 2014-ben visszavásárolta az állam (6,9 millió euróért, körülbelül 2,1 milliárd forintért) a Bombardier-tõl. A jelenlegi felállás szerint a cégben 25,1 százaléka van a MÁV-nak és 64,9 százalék felett rendelkezik a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt.

A múlt keddi akció felzúdulást keltett a kistulajdonosok körében, le is szavazták az állami társtulajdonos próbálkozását a társasági szerzõdés módosításáról. Ehhez a jelenlegi szabály szerint a szavazatok 100 százaléka szükséges, praktikusan vétójoga van a kistulajdonosoknak, és éppen ennek megszüntetését célozta a módosítás. Vétójog nélkül nyilván kényelmesebb pozícióban vehetné át az új tulajdonos a céget, sõt úgy tudjuk, ez az üzletkötés egyik feltétele.

Megkerestük az MRP-szervezet egyik vezetõjét, Gyetván Andrást, miért szavazták le a dolgozók az elõterjesztést. Õ a gyár eladásával kapcsolatos kérdésekrõl titoktartásra hivatkozva nem kívánt részleteket elárulni, arra azonban hajlandó volt, hogy megvilágítsa, mi az elvárásuk a dolgozóknak az eladás kapcsán. Elmondása szerint csak azt kérik, hogy a privatizáció során tartsák be a vonatkozó jogszabályokat. Az állami vagyonról szóló törvény szerint

állami többségi tulajdonú társaság eladásakor kedvezményes tulajdonszerzést kell felajánlani a dolgozóknak.
Ezt ki lehet váltani azzal, hogy a befektetõ szerzõdéses kötelezettséget vállal a dolgozók további foglalkoztatására, helyzetük javítására.

Ilyen elemekrõl azonban az eladók nem tájékoztatták sem a kistulajdonosokat, sem a gyárban mûködõ szakszervezeteket, vagyis az eladás a tulajdonos-dolgozóknak annyit se hozna, mint ami törvény szerint járna, sõt a vétójoguk is odaveszne. Elégedetlenségüket már tudatták is az érintettekkel:

A Láng és Társai közös üzletrész tagjai és az MRP Szervezet résztvevõi felháborodásukat fejezik ki amiatt, hogy a tulajdonostársak (MÁV Zrt., MNV Zrt.) olyan megállapodást kötöttek, ami hátrányosan érinti a társaság jelentõsen kedvezõ irányba fordult gazdálkodását.



A vevõ számára biztosított egyoldalú gazdasági elõnyök a munkavállalói tulajdonosok érdekeit veszélyeztetik. A megállapodás nem garantálja a meglévõ munkaerõ változatlan feltételekkel történõ tovább foglalkoztatását, a munkakörülmények, a munkabér, a béren kívüli juttatások biztosítását, sõt a meglévõ létszám jelentõs mértékû csökkenésével számol, valamint nem tér ki azon kötelezettségére sem, ami a meglévõ állomány foglalkoztatását írja elõ.

A dolgozók a nehezen elért eredményeket, és az eddig munkát adó megrendelést féltik. A Dunakeszi Jármûjavító Kft. az utóbbi idõben növelte az árbevételét, és némi nyereséget is fel tudott mutatni: az Opten adatbázisa szerint 2018-ban 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, ami jóval meghaladta a megelõzõ év 6 milliárd forintos forgalmát, az adózott eredmény ugyanezekben az években 19 millió, illetve 59 millió forint volt.

Megrendeléseket alapvetõen a nem túl fényes helyzetû MÁV-tól, illetve GySEV-tõl remélhet a cég, a hazai piac mérete állandó, abból többet nem nagyon lehet kihozni, ilyen körülmények között nagy fogásnak számított a Stadler megrendelése. 2018. utolsó negyedévében indult az emeletes motorkocsiprojekt, amelyben a Dunakeszi Jármûjavító Kft. is részt vesz. Az összesen 140 milliárdos projekt egyik alvállalkozója, becslések szerint a megrendelés 10-15 százalékát hasíthatja ki. Vannak azonban kétségek, hogy megvalósul-e a sokmilliárdos üzlet. A Stadler ugyanis tavaly novemberben bejelentkezett vevõként a Dunakeszi Jármûjavítóra, de hiába, ezért a piacon azt valószínûsítik, hogy a dunakesziek elbúcsúzhatnak az emeletes kocsiktól, aligha folytatódik a gyártás az orosz konkurens kezébe kerülõ üzemben. De amúgy sem tartják jó cserének egy embargós ország cégére lecserélni az EU-s megrendelõt.

Kiemelt kép: Máthé Zoltán / MTI
Mégsem annyira visszapattanó a magyar gazdaság?
Mészáros emberei átvették az egyik hazai biztosító irányítását
Lovasi András reagált Majka szavaira
Elfogták a budapesti gyilkosság gyanúsítottját
Halál a Balaton felé - Több kilométeres a dugó
Valami röpköd, és nem tudják mi az
Nem kapott babaváró hitelt - az ok elképesztő
Friss: Lezárják a debreceni idősotthonokat
A TEK lecsapott enyingen
Külföld: csak a magyar kormány nem büntetné Fehéroroszországot
Tüntetnek Minszkben, a rendőrség már nem lép közbe
Először lobog szivárványzászló a Városházán
A kikötő amiben tízszer annyi ammónium-nitrátot tárolnak, mint amennyi Bejrútban felrobbant
Majka - Hát, menjen a francba!
Elemző a magyar gazdaságról: A valóság a legrosszabb elképzeléseket is felülmúlta
Hodász atya eltűnik a YouTube-ról - korábban részt vett az Index melletti tüntetésen
Index kártyavár: a fejlesztők többsége is felmondott
Áll a bál: Lázár János feljelentést tesz
Minden borul: váratlanul rossz a GDP-adat
Megkapta az egyik az egyik legnívósabb kitüntetést Müller Cecília!
Kirúgott jegyző, hibás ajánlóívek: aggódnak a választás tisztasága miatt
A régió országai közül a magyar gazdaság zuhant be a legjobban
Felrobbant egy mozdony Biatorbágynál
Baleset: egy kisgyereket mentőhelikopter szállított kórházba
Rekord profit az Orbán-család volt cégénél
Fertőzés: Horvátországban új rekord született
Hivatalos: A 2009-es válság idején sem volt ekkora visszaesés
Nem bánja a folyamatos hazudozást? - kérdeték Trumptól nyilvánosan
NNK: növekszik a vírus örökítőanyag mennyisége a szennyvízben
Bakondi szerint nőtt a migránstömeg miatti fertőzési veszély
Andy Vajna titokzatos szerelem: Volt, hogy naponta, futárral küldte a szerelmes leveleket
Kilakoltatástól félnek az ócsai devizahitelesek telepén
Fájdalom nézni, hogy kik jelentkeztek a Való Világ 10-be
Szakértő: Magyarországon indokolt lenne újabb korlátozásokat bevezetni
Már az FBI is megjelent Bejrútban
Márki-Zay szerint zsarolással vesznek rá polgármestereket a Fidesz támogatására
A Club Aliga területének lezárása végleg kiverte a biztosítékot az embereknél
Hatástalan kézfertőtlenítő: letartóztattak egy cégvezetőt
Botrány: közel 30 fát kivágtak a híres Benczúr utcai fasorból
Karantén és nyaralás - mutatjuk kinek nem jár a táppénz
Közmédia: egy 2014-es, balkáni videóról állította azt, hogy az Bogdán László temetésén készült
Nekimennek a Fidesznek - Az ellenzék közösen indul, mind a 106 választókerületben
THE POST
COPYRIGHT © 2020. minden jog fenntartva - Impresszum