thepost / Magyarország / Budapest / 2019.11.14
THE POST
           
14




Orbán kirántja a tömegközlekedést Karácsony alól
Ez is érdekelhet:
MOB botrány: nem vonják vissza Borkai olimpiai életjáradékát
Az eddigi legsúlyosabb bozóttüzzel küzd Ausztrália
Trump régi jó barátjának nevezte Erdogant
Karácsony Gergely frissen megválasztott főpolgármester komoly fejlesztéseket tervez a budapesti közösségi közlekedésben, de a kormány segítsége nélkül a jelenlegi színvonalat sem fogja tudni fenntartani. A kormánynak lehetősége van bedönteni a tömegközlekedést, a főpolgármester a közgyűlési többséggel pedig sztrájkba engedheti a szakszervezeteket. A legvalószínűbb, hogy csatározásokkal tarkított, kényszerű együttműködés lesz a következő években.

Jelen állás szerint a tömegközlekedés üzemeltetése és fejlesztése a fővárosi önkormányzat leghangsúlyosabb funkciója. Az arányokat érzékeltetendő: a budapesti közösségi közlekedés ernyőszervezete, a BKK évi bő 200 milliárd forintból gazdálkodik. Ehhez képest a fővárosi önkormányzat 2019-es költségvetését 386 milliárd forintos kiadási főösszeggel fogadta el a közgyűlés februárban, ebből közel 100 milliárd megy el a BKK-ra.

Emellett a helyi tömegközlekedés az egyik utolsó nagy közszolgáltatás, amely az (elsősorban kórházakat és iskolákat) érintő központosítások után is megmaradt az önkormányzatoknál. A lakosság, beleértve a választópolgárokat napi kapcsolatban vannak vele, az utasnak nemhogy a felelős politikusokról alkotott véleményét, de a közérzetét határozza meg alapjaiban, hogy reggel munkába menet kirázza-e a lelkét a 40 éves Ikarus-busz, és eléri-e a hőmérséklet a 40 fokot a 3-as metró felújított szerelvényein. Mivel a 8 millió választópolgár közül 1,4 millió Budapesten él, nemcsak a mindenkori főpolgármester karrierje szempontjából kulcsfontosságú a tömegközlekedés állapota, de az országos politikában sem elhanyagolható a hatása.


Az önkormányzati választások estéjén mind Karácsony Gergely megválasztott főpolgármester, mind Orbán Viktor miniszterelnök nyilatkozatai abba az irányba mutattak, hogy nem akarnak háborúzni egymással: a miniszterelnök azt mondta, együttműködésre készülnek az ellenzéki kézbe került településekkel, Karácsony szerint a kormánynak sem lenne érdeke hátrányba hozni ezeket, hiszen 2022-ben országgyűlési választások lesznek. A leendő főpolgármester ezt nem említette, de azért ne feledjük, hogy a Fidesz által széttolt önkormányzati és parlamenti ciklusok miatt a most hatalomba került önkormányzati vezetőknek ideális esetben majd csak 2024-ben kell újra megmérettetniük magukat.

Vagyis ha háború lesz, az okozott károkkal először a parlamenti választásokon kell majd szembenéznie a pártoknak.
A kormány évi 30-40 milliárddal lóg Budapestnek

A pozitív hangvételű nyilatkozatok ellenére semmi sem garantálja, hogy a kormány és a főváros vezetése valóban képes lesz együttműködni. Karácsony elég komoly ígéreteket tett a tömegközlekedéssel kapcsolatban a programjában. Ezekre még visszatérünk, de első körben fontosabb, hogyan állnak a dolgok most.

Ugyan az elmúlt években komoly fejlesztések valósultak meg, a fővárosi tömegközlekedés erősen kifeszített, a járműpark elöregedett, a munkaerőhiány és az annak mérsékléséhez szükséges béremelések évről évre problémát okoznak, 2019 tavaszán a bértárgyalások során már komolyan felmerült a sztrájk lehetősége. A tömegközlekedés elég katasztrofális helyzetének a BKV saját 2018-as beszámolója állít emléket

Nem árt tudni, hogy bár a tömegközlekedés üzemeltetése helyi feladat, Budapestnek, ahogy az összes önkormányzatnak, saját pénzügyi mozgástere gyakorlatilag nulla. A kormány az elmúlt években funkciókat vont el a helyhatóságoktól, ezzel párhuzamosan bevételi forrásokat is. Ráadásul az önkormányzatok és cégeik csak kormányzati engedéllyel vehetnek fel hitelt.

Ami a budapesti tömegközlekedést illeti, finanszírozásából a kormány az elmúlt években kivonult. A fővárosi önkormányzat 2018-ban 12 milliárd forint támogatást kapott a kormánytól a tömegközlekedésre, illetve a BKK 15 milliárdot kapott szociálpolitikai menetdíj-támogatásként (a kedvezményesen utazók utáni kompenzációként), vagyis a kormány összesen 27 milliárdot adott.

A kabinet 2012-ben kezdte lefaragni a fővárosi tömegközlekedés finanszírozását, az önkormányzatnak nyújtott támogatás mértéke 2015 óta lépcsőzetesen csökken. A szocpol-támogatás (korábban fogyasztói árkiegészítés címen futott) emberemlékezet óta nem emelkedett, sőt lassacskán csökkent (2005-ben még 19 milliárd volt, onnan csökkent 12 milliárdra, miközben infláció miatt is romlott ennek az értéke). Tarlós István főpolgármester többször nyilvánosan is felpanaszolta, hogy kevés az állami támogatás, annyit sikerült elérnie, hogy a MÁV átvette a HÉV-et.

Az önkormányzat ehhez képest 85,9 milliárddal támogatta a BKK-t (ebben benne van a kormány 12 milliárdja, szóval saját zsebből 73,9-cel), a menetdíjbevétel (pótdíjakkal együtt) 68,3 milliárd volt. A nemzetközileg elfogadott ökölszabály szerint a központi kormányzatnak, a helyi önkormányzatnak és az utasoknak egyharmad-egyharmad-egyharmad arányban egészséges állniuk a költségeket. A számokból jól látszik, hogy a kormány nem veszi ki a részét megfelelően a budapesti tömegközlekedés finanszírozásából, évi 30-40 milliárddal adós. A budapesti tömegközlekedés állapotán is látszik, hogy pont lenne helye ennek a pénznek.

A menetdíjbevételek évek óta nőnek, ez fontos, részben ugyanis ez kompenzálta a kormányzati forráskivonást. Tavaly 1,6 milliárddal haladták meg a 2017-est, a 2018-as tervet pedig 947 millió forinttal. A BKK szerint ez az alábbiaknak köszönhető, minthogy áremelés nem volt:

Nőtt az ellenőrzés hatékonysága,
Több járművön lehet jegyet venni a sofőrtől,
Több az első ajtós vonal,
Több a jegyautomata,
A reptéri busz 900 forintos jegyéből 490 millió forint folyt be,
384 millió forinttal nőtt a napi- és hetijegyekből származó bevétel, vélhetően a több turistának köszönhetően,

Pótdíjakból összesen 2,4 milliárd forint jött össze.
Már az idei működést úgy kellett kiizzadni

A fővárosi tömegközlekedés finanszírozása 2019-re elvileg megoldott, bár a legnagyobb szolgáltatócég, az önkormányzati BKV (amelytől a BKK a főváros nevében megrendeli a szolgáltatást) erre az évre is veszteséget vár, 15 milliárdot „nem finanszírozott értékcsökkenés” miatt – magyarul az eszközpark rohad, nem tudják szinten tartani se. A béreket erre az évre sikerült rendezni, bár a szakszervezetek egyáltalán nem elégedetten álltak fel az asztaltól.

2020 már az új főpolgármesterre, az új közgyűlésre, és az esetlegesen kinevezendő új cégvezetésekre vár. A budapesti tömegközlekedésnek pedig nemhogy kevesebb, de több pé

nzre lesz szüksége. Hogy mást ne mondjunk, a béremelkedés nemzetgazdasági szinten továbbra is 10 százalék körül van. Csak a BKV-nál önmagában 66,8 milliárd forint ment el személyi ráfordításokra 2018-ban, míg a megelőző évben még csak 59 milliárd. Így már az kérdés, a főváros képes lesz-e fenntartani a tömegközlekedés jelenlegi szintű működését, ha nem kap több pénzt a kormánytól.

Ha mégis kirobban valamilyen Orbán–Karácsony-háború, a kormány akár tovább nyesheti a támogatásokat. De a fővárost már azzal nehéz helyzetbe hozhatja, ha csak ugyanannyi pénzt ad, mint most. Ezt részben ellensúlyozhatja egy bérlet- és jegyáremelés. Karácsony ennek ugyan épp az ellenkezőjét ígérte, de elvi szinten lenne rá tér, az elmúlt két évben 5,3 százalék volt az összeadódó infláció, a bérek sokat emelkedtek, a menetdíjak viszont 2013 óta nem változtak. Politikailag is vállalható egy ilyen lépés, hiszen lehetne a kormányra mutogatni, ráadásul jogosan. Egy általános, 10 százalékos emeléssel a BKK nyerne 6-7 milliárd forintot – feltéve, hogy az eladások száma nem csökkenne. Esetleg csinálhatják okosabban, mondjuk főleg a turisták által preferált jegytípusok árán emelve.

Emellett az önkormányzatnak valószínűleg még össze kellene kaparnia pár milliárdot valahonnan, és a cégvezetés újra kemény bértárgyalások elé nézne a szakszervezetekkel. A legeslegrosszabb forgatókönyv szerint a főpolgármester hagyhatja eszkalálódni a helyzetet, magyarul hagyhatja, hogy a szakszervezetek sztrájkolni kezdjenek. A Fidesz alaposan leszűkítette a szakszervezetek lehetőségeit, a tömegközlekedés esetében például meg kell egyezniük a cégvezetéssel az elégséges szolgáltatás mértékéről. Egy kormánypárti városvezetés által kinevezett menedzsmenttel ez nyilván enyhén szólva nem lett volna egyszerű, de egy ellenzéki városvezetés akár kívánatosnak is tekintheti a nukleáris fegyver bevetését. Ha a kormány ugyanis sarokba szorítja, egy BKV-sztrájkból akár a kormány jöhet ki rosszabbul.
A kormány nélkül Karácsony programja esélytelen

Karácsony Gergely mindenesetre (legalábbis a programja alapján, a fejébe nem lát bele senki) egyáltalán nem arra készül, hogy élet-halál harcot kell majd vívnia a tömegközlekedés puszta üzemeltetéséért. A főbb, üzemeltetést érintő ígéretei:

Közlekedési alapjövedelem, vagyis egy keret, amelyről a lakosok eldönthetik, melyik közlekedési módra használják fel.
„Célunk, hogy minél többen, minél kevesebbet fizessenek a közösségi közlekedésért” – ebből még akár egy menetdíj-csökkentést is ki lehet olvasni.
Díjmentes utazás 14 éves kor alatt.
Társadalmi vita többek közt a behajtási díjról.

Különösen a 14 éven aluliak díjmentes utazása jelentene bevételkiesést, és mint fentebb láthattuk, már a jelenlegi működés fenntartásához pluszbevételekre lenne szükség – ha nem díjemelésből, akkor a kormánytól, minthogy a fővárosnak nincsenek szabad forrásai. Ami a közlekedési alapjövedelmet illeti, arra is forrást kellene találni. Forrás gyanánt Karácsony a behajtási díjat (közkeletű nevén: dugódíj) lengette be, de csak nagyon feltételes módban, beleállni azért nem akart, szóval ezzel egyelőre fölösleges számolni.

Karácsony ezeken felül sok-sok infrastrukturális beruházást ígért, a teljesség igénye nélkül:

Gyorsvasúti rendszer német mintára (metróhosszabbítások, 2-es metró HÉV-vel való összekötése).
Villamoshálózat bővítése.
Trolibuszhálózat bővítése.
Buszcsereprogram folytatása (vagy talán inkább felpörgetése, idén a BKV 20+20 új buszt vesz, ami nevetségesen kevés).
Kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése.
Anyagi ösztönzők bevezetése a kerékpározás népszerűsítésére.
P+R és B+R parkolók építése.
A közösségi, a kerékpáros és a megosztásos közlekedési formák támogatása infrastruktúra-átalakításokkal (pl. belvárosi főutak kerékpárosbaráttá tétele, kerékpárszállítási lehetőségek javítása a tömegközlekedési járműveken, buszfolyosók kiépítésének megvizsgálása).

Ezek között akad olyan, ami nem kerül különösebben sok pénzbe, a kerékpározással kapcsolatos fejlesztések például ilyenek, de egy buszsávot se drága dolog kijelölni. Persze ezeknél egyéb érdeksérelmekkel vagy kerületi bevételkiesésekkel kell számolni, mondjuk parkolóhelyek felszámolása esetén.

Vannak aztán olyan projektek, amelyek már folyamatban vannak, és a jelek szerint a kormány támogatását élvezik, ilyen például a 2-es metró és a HÉV összekötése (a HÉV amúgy is a MÁV-é 2017 eleje óta). A buszcserét pedig kiemelten támogatandó területnek ígérik a következő évekre, nemcsak a főváros, hanem a teljes helyi és helyközi közlekedés esetében. A kormány ezekből vélhetően nem fog kihátrálni csak azért, hogy keresztbe tegyen Budapestnek.

Karácsony több ígérete olyan azonban, amelyeket képtelen lesz megvalósítani a kormány nélkül. Ilyen elsősorban a villamoshálózat fejlesztése, de a trolihálózat fejlesztése és a sok parkolóépítés is forrásigényes feladat. Jelen állás szerint a főváros meg van lőve, ha kiderül, hogy kellene még 10 milliárd forint a Lánchíd és a Váralagút mára szinte halaszthatatlan felújítására. És szinte kizárt, hogy Budapest önerőből össze tudná kötni a 14-es és 47/49-es villamosokat a Bajcsy-Zsilinszky úton.
Érdekes évek jönnek

Összefoglalva, végső soron a kormány három pályán indulhat el:

Elkezdi kivéreztetni a fővárosi tömegközlekedést (meg úgy Budapestet általában), nem ad több forrást, sőt akár további forrásokat von el.
Annyival ad több pénzt, amennyi a szolgáltatás jelenlegi szintjének fenntartásához elég, esetleg a szívéhez közel álló projekteket (pl. buszcsere) engedi továbbmenni.
Hajlandó finanszírozni, hogy Karácsony megvalósítsa programját.

Az első forgatókönyv kevéssé valószínű, Karácsony aligha nézné tétlenül, ahogy kirohad alóla a tömegközlekedés (meg az egész város), nyilván inkább előre menekülne, különösen, hogy a felelősséget legalább részben rátolhatja a kormányra és az előző városvezetésre. A teljes háború (végső esetben sztrájkoló BKV-sokkal) azonban a kormánynak sem érdeke.

A harmadik forgatókönyv sem valószínű, a kormánynak (a Fidesznek) politikailag nyilván nem érdeke, hogy Budapest ellenzéki vezetése túl sikeres legyen. Ha győz a racionalitás, akkor a megoldás valahol középen lesz, a 2-es forgatókönyv, esetleg részben a 3-as környékén. Arra komoly összegben fogadhatunk, hogy egyedi ügyekben komoly összecsapások várhatók.
Oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson! - köszönjük >>
Ez is érdekelhet:
Luxusingatlanok világszerte a moszkvai ügyész volt feleségének nevén
Helyrehozhatatlan károkat szenvedett a Szent Márk-bazilika a velencei árvízben
Áder: Magyarország a klímaváltozás nyertesei között lehet
Hírhez tartozó kép:
Luxusingatlanok világszerte a moszkvai ügyész volt feleségének nevén
Helyrehozhatatlan károkat szenvedett a Szent Márk-bazilika a velencei árvízben
Helyrehozhatatlan károkat szenvedett a Szent Márk-bazilika a velencei árvízben
Áder: Magyarország a klímaváltozás nyertesei között lehet
MOB botrány: nem vonják vissza Borkai olimpiai életjáradékát
Az eddigi legsúlyosabb bozóttüzzel küzd Ausztrália
Trump régi jó barátjának nevezte Erdogant
Elfogtak 9 embert az Auróránál történt zászlóégetés miatt
Kövér László hat állításából ötöt visszautasított a kormány
A Corvinus megmérte: 21 százalék a hallgatók magyarságtudata
Halálos tragédia: Állatvédőket sodort el a folyó Nagyrőcén
Mutatjuk milyen tünetek utalnak arra, hogy testünkben vérrögök vannak
Beperelte feleségét, mert túl csúnya lett a gyermekük
Ő csak akkor nyugszik majd meg, ha elpusztít engem - Hiába a rendőrségi ügy, még most is retteg az összevert miskolci anya
Friderikusz még mindig kirúgatná Balázst a tévéből
Elválik feleségétől: 87 évesen kezd új életet Vitray Tamás
Orbán üzent: Lónak a....
Nemzetközi botrány: Fizessék a határon túliak is az uniós büntetéseket
A kormány bosszúja: Megszüntetnék a havi két ingyenes készpénzfelvételt
Órisái botrány: napvilágot látott egy titkos kormányhatározat, aminek beláthatatlan következményei lesznek
Az eddigi legnagyobb veszélyre figyelmeztet a Fidesz
Tragédia: belehalt sérüléseibe a magyar kamionos amely a mélybe zuhant egy opeles miatt + videó
Az ország egyik legjobb versmondója lett egy szegedi srác
Hivatalos: Elvesztette a drogpert Deutsch Tamás
Törvénybe foglalták: a Budapesten nyíló Türk iroda mentesül minden bírósági eljárás alól
Íme az utóbbi évtizedek legnagyobb heroinfogása Magyarországon
Budapesten nyit irodát a Türk Tanács - Óriási kedvezményt kapnak Orbántól
Teherautó ütközött egy középiskolásokkal teli busszal, 12-en meghaltak
Halál az utakon: ketten vesztették életüket Jászberénynél
Az e-cigaretta annyira veszélyes, hogy fontolóra kell venni betiltását
Könyörgött a bírónak az ISIS-tagsággal vádolt férfi, hogy ne végezzék ki
Leváltották a Kisalföld főszerkesztőjét
Két ember is meghalt Velencében az árvíz miatt
Milliós gyerektartásra kötelezték Pécsi Ildikó fiát
Újra nő az üzemanyagok ára
Ingyen tűzifát oszt a kormány a lakosságnak
Halálra éheztették 9 hónapos kislányukat
Rossz hír Magyarországnak: Menekültek százezreit küldhetik vissza a németek
Százmilliárd forint osztalék ütötte a NER-oligarchák markát
Eljárást indított a rendőrség a brutálisan megvert nő ügyében
Elfogadta a gigantikus brüsszeli büntetést a magyar kormány
A kormány bölcsődeprogramja: 70 ezer gyerek maradt férőhely nélkül
Rekord profitot termel a multi, de a kormány így is hozzájuk vágott 1,8 milliárdot
Hivatalos: védelmet kért Orbán magának és az egész családjának
Szúrós szagú gáz szivárgott a Mátrai Erőműben
A gyógyszerváltás másnapján végzett feleségével egy magyar férfi
Kizárta az erkélyre az anyukát a kisgyerek
A Puskás Aréna menedzsmentje elfelejtett szólni a 68 ezer nézőnek: nincs parkolóhely
Vaddisznók túrták fel a kokainrejtekhelyet
KDNP: a szülők felelősek, hogy szakmát szerezzen a gyerekük
Erdogan Washingtonba megy, de összesen csak egy háztömböt zártak le miatta
Egy orosz férfi felcsempészte duci macskáját a repülőre
A magyar szülők szerint sok sebből vérzik a nyelvoktatás
Újra megpróbálkoznának a szakszervezetek a vasárnapi nyitva tartás reformjával
18 millió forinttal húzták le csalók a pécsi önkormányzatot
Hatalmasat villant egy meteor az égbolton
Szikszó: Baseballütővel vert egy közútkezelőt egy kamionos
Óriási a különbség az áruházláncok bérezése között
Legyen óvatos, legyen éber - veszélyesebb ma magyar kamionosnak lenni mint eddig bármikor
Újra címlapon L.L. Junior és régi párja: Hónapok óta megy a vita
Ha legközelebb találkozunk, én biztosan halott leszek - Megszólalt a bántalmazott anya
Négy hálószobás, két fürdőszobás lesz Kövér új rezidenciája
Címlapokon az Orbán elleni merényletes műsor
Farkas Flórián havi 1,2 millió forint fizetést vesz fel, és egy belvárosi irodát is bérelnek neki
Farkas Flórián: a sikereim fájnak az ellenzéknek, ezért támadnak
Harsányi szerint nincs olyan férfi a Földön, aki minden nap tiszta alsónadrágot hord
Nagy a baj Orbánnal – állítja a pszichológus
Százmilliárdokat fizetünk vissza a szabálytalan EU-s ügyek miatt
Az Elios bevételeinek 84,5 százalékát uniós forrásokból szerezte
Egy év börtön, vagy 3 millió forintos bírság egy utcára kitett állatért!
Választási csalás: Több mint száz embert hallgatott meg a rendőrség
Orbán fejéről leesett a korona
Nálunk rezisutalvány, Németországban megszavazták a minimumnyugdíjat
106 millió forintos projekt részei a keszekusza kőszegi kerékpáros nyomvonalak
Bizonyított: bele lehet halni a bánatba
A 16 éves kislány végzett a barátjával
Ennyire brutális támadást nő ellen még nem követtek el
Tömegbaleset Táplánszentkeresztnél nyolcan sérültek meg
Közel tízmillióért szállították el az autókat, amik útban voltak Erdogannak
Fidesz a szavazásokról: el kellett volna magyarázni, hogy Mészáros nem lop, hanem csak szerencsésen versenyez
Kisfiút rabolt ki egy férfi Ózdon
Az Iszlám Állam három terroristáját fogták el Németországban
Karácsony Gergely a stadionépítésekről: Nem fogok ellene menni, de nem is támogatom
Karácsony Gergely : emberek halnak meg
Káosz: durva hiány van K-vitaminból
Feltörték Erzsébetváros honlapját, Niedermüllert gyalázták
Hihetetlen sikereket és rekordokat jelentett be Szijjártó Péter
Segíts egy megosztással: szerető gazdit keres Vuki
Ödön a bika megmenekült a vágóhídtól
Segíts egy megosztással! - édesanyja kér segítséget egy beteg lánynak
Kósa édesanyjának sertéstelepe BMW-ket lízingel
Na most van baj: az EU-s óriásbüntetések megérkeztek
Hétmillió forintra váltja a megmaradt szabadságát a leköszönő fideszes polgármester
Rendelt egy teát a Mekiben, mentőt kellett hívni hozzá
Sosem bocsátok meg a gyámhatóságnak - eltemetik a szekérbalesetben elhunyt kislányokat
Rendőrt hívtak a szomszédok - egymással ordibált L.L Junior és volt párja
Orbán: A Fidesz nem gyengült
Ismét fotó készült az állatról, ami úgy néz ki, mint egy szarvas és egy egér keveréke
Mészárosék Mátrai Erőműve hirtelen állami kézbe kerül
Durva dolog derült ki: milliókkal támogathatták oroszok a Brexit-pártiakat
Orbán Viktor nevét ma a világban többen ismerik, mint egykor Puskás Ferencét
Tölgyessy: Csak újabb rendszerváltás hozhatja egyenesbe az Orbán-korszakot
Elmenekült az országból a lemondott elnök
Összefogott az ellenzék, fizetés nélkül maradt a polgármester
Teljesen átszabná saját hivatalait az Orbán-kormány
Budapest: egy fiatal lány utazott a villamos hátuljába kapaszkodva
50 km/h-val sem ment a férfi ki elgázolta L. L. Junior kisfiát
A vasárnapi nyitvatartás korlátozására kérik Karácsony Gergelyt
Létszámstop lépett életbe az egészségügyben
Visszaküldik az Amerikába küldött rezsiutalványokat
Pintér volt cége őrizheti a Terror Házát
Gyorsan terjed a kínai emberarcú halas felvétel
Momentum: Ne büntetett előéletű emberek világítsák át az önkormányzatokat
Szekszárdi Fidesz: Aki a csorda után megy, mindig sza*ros füvet legel
A német autóipar magával rántja a magyar gazdaságot is
Pócs János: padlóra kerültem
Horn Gyula fia nekiesett Kövér Lászlónak
Beperlik Kövér Lászlót, azért amit az újságírókkal csinál az Országházban
A Miniszterelnökség államtitkára szerint a sajtószabadság \"köszöni szépen, jól van\"
Hivatalos: A nők ugyanolyan jók matematikából, mint a férfiak
A saját testvére ejthette teherbe a 10 éves kislányt
A zebrán gázolták halálra a magyar színészt
Videón a professzor, aki tanítványa maradványait a folyóba dobta
Drágább a kaja a Vörösmarty téri vásárban, mint a Hiltonban
Kiderült, kik haltak meg a 42-esen a horror balesetben
Gulyás Gergely: tiniként ő volt a kedvenc politikusa
Óriási mennyiségű tiszta kokaintéglát sodort a partra az Atlanti-óceán Franciaországban
Hannover török származású polgármestert választott
Rejtélyes: holtan találták a Fehérsisakosok alapítóját
500-szor írták le a Fidesz-médiában Karácsonyról, hogy alkalmatlan
Sport botrány: nekifutásból fellökte az ellenfél edzőjét
Hazakajakozott Norvégiából a magyar férfi
Kína, Banglades, Törökország – külföldi szagú a magyar 2Rule
Két tűz közé kerülhet Várhelyi Olivér
Balatonföldvár: A lakosság nem akarja, a város viszont ismét megpróbálja megépíteni a kikötőt
Még mindig nem kapott pénzt a móri mészárlás nyomravezetője
Gázrobbanás döntött romba egy egész lakóházat Komorón - teljes a káosz
Mindenkit megrázott a 11 éves Dani ügye
Dzsudzsákék bemutatták a válogatott új mezét
Új történelem: a törökök nem hódítók voltak 150 évig, hanem barátok
Hazudott a francia tanár a terroristákról, saját magát vágta meg
Terrorellenes Iszlám-szövetség alakult az ISIS ellen
Tengerbe fulladt az egész családja, mindenkit maradásra buzdít Szíriában
Ismét tömegverekedések és gyújtogatások voltak Németországban
Eltiltja-e gyermekét Liptai Claudia Gesztesitől?
THE POST
Amit látsz, az a hír, amit tudsz, az a háttér, amit érzel, az a vélemény!
COPYRIGHT © 2019. minden jog fenntartva