thepost / Magyarország / Budapest / 2019.09.20
THE POST




           
20
A magyar kormány szerint bonyolultabb a vártnál a Hableány-nyomozás
Ez is érdekelhet:
Orbán a titkosszolgálati módszerekről: az ellenfeleink is dolgoznak, mi sem tehetjük meg, hogy nem dolgozunk
Kegytárgyakat és a festményeket, is ellopott egy pap!
Nem szükséges vizsgálni hogy van-e átfedés Berki Krisztián és Tarlós István fideszes főpolgármester-jelöltek ajánlásai között

A nautikai, informatikai és műszaki egyesített szakértői vélemény a Viking Sigyn kapitányának védője és a Hableányt üzemeltető cég, a Panorama Deck Kft. jogi képviselői szerint is több ponton támadható volt. Az Indexnek nyilatkozó hajózási műszaki szakember pedig egy sor olyan gyakorlati szempontot sorolt fel, amit a szakértők nem vehettek figyelembe, a hajósok viszont sokszor ezek alapján is hajóznak. A Viking Sigyn kapitányának vallomásából az is kiderül, milyen magasan volt a szállodahajó kormányállása, és mit látott a radaron a baleset előtti percekben.

A nyomozás tart, a szakértők dolgoznak, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pedig hárít, pontosabb nem is válaszol arra, hogy felülvizsgálják-e a belvárosi Duna-szakaszon érvényes hajózási szabályokat a 28 halálos áldozatot követelő tragédia után, és arra sem reagál, hogy megvizsgálják-e a nagy szállodahajókra vonatkozó előírásokat.

Az már a kiszivárgott szakértői véleményekből is valamennyire látható, hogy miben hibázott a Viking Sigyn kapitánya, és mit rónak fel a Hableány kapitányának. A Hvg.hu korábban több részletet közölt az egyesített szakértői véleményből, melynek végén a szakemberek elméleti tanácsokat adnak, gyakorlati szempontokat viszont nem vehetnek figyelembe.
Riasztás hang nélkül?

A Hableány áldozatainak ügyvédei az elsők között kapták meg azt a rendőrségi jelentést, melyben az állt, hogy

a radarberendezés működőképes volt, az AIS-rendszer folyamatos közelség jelzést adott, többször, amikor a Hableány termes személyhajó ötven méteren belül van. Az „alarm history” 21 óra 04 perc 03 másodperckor riasztó jelzést rögzített.

Ez alapján sokan azt a következtetést vonták le, hogy

a Viking kapitánya azért nem hallotta az AIS-rendszer riasztó jelzését, mert az minden bizonnyal le volt némítva. Annak a hangját ugyanis nem említette a rendőrségi jegyzőkönyv.

A katasztrófa után az Index szerkesztősége is sok levelet kapott, ezeknek a segítségével jutottunk el ahhoz a hajózási műszaki szakemberhez, aki részt vett a Hableány kiemelése utáni munkálatokban, és évtizedek óta foglalkozik AIS (Automatic Identification System, azaz az Automatikus Azonosító Rendszer) rendszerek telepítésével és javításával. A férfi – akinek a nevét kérésére nem közöljük – az Indexnek arról beszélt, hogy az olyan hajókon, mint amilyen a Viking Sigyn is, a kormányállásban három monitor van egymás mellett: két radar és az úgynevezett AIS rendszer térképes megjelenítése. „Az AIS rendszer viszont nem ad hangot, ahogy közelségjelzést sem. A térképes megjelenítők alkalmasak lehetnek erre, de csak és kizárólag a tengeren”. Amelyiken van ilyen térképes megjelenítő, azt általában a radar monitorjai mögé teszik. Merthogy a kapitánynak a radar képernyőjén kell látnia a hajókat, magyarázza a szakember.

Egy radaron soha nem olyan képet látunk, mint mondjuk egy fényképen, csupán foltokat. Nem véletlenül kell ebből is vizsgázni a hajóvezetőknek.

A szakértői vélemény szerint a Viking kapitánya viszont hibásan mérte fel a helyzetet. Az adott körülmények – a másik hajó sebessége és iránya – között nem előzhetett volna, és „a vészhelyzetet az ő vezetéstechnikája okozta”. Jurij C. sem a veszélyhelyzetet, sem az ütközést nem érzékelte, holott a radaron látnia kellett volna, hogy a másik hajó is a kijelölt hídnyílás felé tart.

A szakértői vélemény tartalmazza azt a radarképet is, amit Jurij C. berendezése mutatott. A felvételen gyakorlatilag egymást érik a pontok. Az ukrán kapitány eddig egyszer tett vallomást, akkor amikor a baleset után tanúként hallgatták meg a rendőrök. Ezt a vallomását tartotta fenn aztán gyanúsítotti kihallgatásán is, amiből egyébként a szakértői vélemény is idéz, majd reflektál arra.

A balesetben érintett hajót egy darabig láttam. Jobb oldalról előzött meg minket. A hajó engem jobbról előzött és gyorsabb volt nálam, de a sebességéről nem tudok pontosan nyilatkozni. Az általam vezetett hajó a Margit hídtól kb. 200 méterre volt, amikor észleltem, hogy jobbról elkezdett előzni a kishajó.

Jurij C. ezután arról beszélt, hogy a kormányállás fülkéje 8,5 méterre van a vízszinttől, de a baleset idején az egy méterrel le volt engedve, a szék miatt pedig további egy méterrel lejjebb ült, vagyis számítása szerint a baleset idején

6,5 méterre volt a vízszinttől.

Arra a szakértői vélemény viszont egyáltalán nem tért ki, befolyásolhatták-e – és ha igen, hogyan – a Viking kapitányának holtterét a különböző szinten álló kormányállások. A látási viszonyokról csupán a Hableány kapitányának esetében esett szó. Megállapították, hogy „a Hableány kormányállásából a körkilátást részben a kémény, valamint a felső fedélzeten elhelyezett ponyva korlátozta”. Hozzátették azt is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelhette feltehetően azt sem, amikor a Viking Sigyn hablemeze elérte a Hableány farát. Az is kiderült, hogy a magyar kapitány nem adott veszélyhelyzetre figyelmeztető öt hangjelzést. Erre utal egyébként a Viking kapitányának vallomása is.

Rádión nem jelezte senki, hogy előzni fognak. A radar pedig nem mutatta, mivel a radar úgy működik, hogy ha nagyon közel van a hajó, azt nem mutatja.

A szakértői vélemény kitért arra is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet, és a hajózási szakember szerint ha a magyar kapitány látta volna közeledni a Vikinget, „nem kürtölget, hanem elmegy a fenébe a parti nyílás felé”. Ahogy ő fogalmaz, ebben az esetben sem feltétlenül a szabályokat kell nézni. „Használjuk a józan paraszti eszünket. Ha elmegyek egy rollerral egy kamion mellett, akkor is beleszédülök, még ha nem is történik semmi. A menetszél egyszerűen elvisz."
A hajónapló és a matróz

Ebben a szakértői véleményben szerepel az is, hogy

„a Hableány az esemény

idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra”.

A szakértők egyébként azt is hozzáteszik, hogy az egy fő matróz hiányát a hajóvezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé. A cég jogi képviselői azonban vitatják ezt az állítást. Ők ugyanis a vonatkozó rendeletet úgy értelmezik, hogy a plusz matróz jelenléte utasszámhoz kötött, márpedig – mint mondják – a hajón soha nem utazott 60 személynél több. Sógor Zsolt és Borbély Zoltán a Panorama Deck jogi képviselői korábban arról beszéltek, hogy

a plusz egy matróz jelenléte azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában.

Információnk szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, egy 2017-es baleset után került be a Hableány hajónaplójába. Márpedig az számít, ami ebben szerepel, állítja az Indexnek a hajózási szakember. „Ha a hajónaplóban már a baleset előtt is szerepelt, hogy kéne még egy fő matróz, akkor a Hableány szabálytalanul közlekedett. Akkor ugyanis egyetlen utassal sem hagyhatta volna el a kikötőt.”

A Viking Sigyn ukrán kapitányát először vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének vétségével gyanúsították, később azonban segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt is eljárást indítottak ellene. Ezt főként arra alapozták, hogy a kapitány rossz rádiófrekvencián jelezte, hogy balesetet okozhatott, és a mentésre sem adott utasítást. Tóth M. Gábor, a férfi védője korábban azzal érvelt, hogy az ukrán kapitány mentőöveket dobott a vízbe, tehát nem mulasztotta el a segítségnyújtást.

A Bukaresti Egyezményben, melyhez Magyarország is csatlakozott, viszont az áll, hogy

a 16-os csatorna csak vészjelzésre, biztonsági és hívási célra használható.

Az egyezmény azonban külön nem írja le, hogy a hajóskapitányoknak kötelezően ezen kell jelezniük, ha havaria van.

Ez is másképp működik a gyakorlatban. A tízes csatornát kell használni, mert azt használja és hallgatja mindenki. A 22-es a NAVINFO, a 16-os csatornát senki nem használja, nincs is odakapcsolva a rádió. De teljesen mindegy, hogy mi van leírva, a 10-es csatornán érek el mindenkit a környezetemben, és a környezetem tud segíteni, mert hiába indul el a vízi rendészeti járőr mondjuk a Kopaszi-gáttól, az egy 20-30 perc, mire onnan felér a Margit hídhoz. A környezetben lévő hajók viszont gyorsabban és könnyebben reagálnak

– mondja a férfi.

Hozzáteszi azt is, hogy szerinte a Viking a lehető legrosszabb a segítségnyújtás szempontjából, mivel „nagyon magas, nincsen deckje, onnan le se tudnak nyúlni csáklyával a vízbe esett személyekért”.

Ráadásul a Vikingnek valahol meg kellett állnia. Egy 135 méter hosszú hajóval nem tudok akárhol megállni. Az is idő, amíg egy ekkora hajó egyáltalán megáll. Mire állt volna rá? Számít a ponton magassága, a kikötés módja.

Szerinte az is irreális elképzelés, hogy a szállodahajónak azonnal le kellett volna horgonyoznia. Ha ugyanis ledobja a horgonyt, a sodrás a Vikinget nekinyomja a Margit híd pillérének, ami újabb tragédiához vezetett volna.
Mi jön most?

A nautikai, informatikai és műszaki szakértői vélemény a védelem és a sértettek képviselői szerint is több ponton támadható, ezért a Panorama Deck jogi képviselői és a magyar hajóskapitány családját képviselő ügyvéd is kiegészítő kérdéseket tett fel. A rendőrség a nyár végén pedig az ügyészség kérésére

elrendelte a nautikai szakértői vélemény kiegészítését.

A Panorama Deck jogi képviselői többek között műszaki vonatkozású kérdéseket tettek fel. Szerintük ellentmondás van abban a megállapításban is, melyben a szakértő azt írta, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet és nem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. Nem kérték viszont, hogy a szakértő alaposabban is fejtse ki, hány matróznak kellett volna dolgoznia a Hableányon a baleset idején. Azt ugyan ma már nem vitatják, hogy a Hableány hajónaplójában valóban szerepel, hogy plusz egy matrózra lenne szükség, de az szerintük még 1989-ben került oda. A cégnek ráadásul öt ugyanolyan hajója van, mint a Hableány, és mindegyiken egyetlen matróz dolgozik.

Továbbra is az az álláspontunk, és ezt egyébként a hajózási szakértő is elismeri, hogy a baleset bekövetkezésében nincs relevanciája a plusz egy matróznak

– mondta mondta az Indexnek Sógor Zsolt, a Panorama Deck jogi képviselője.

A Viking kapitányának védője, Tóth M. Gábor az Index kérdésére csak annyit mondott, hogy szerinte ez a szakértői vélemény nem alkalmas arra, hogy az ügy minden részletét megvilágítsa. Ezt az ügyet egyetlen szakértői véleménnyel nem lehet majd megnyugtatóan lezárni.

Közben a magyar áldozatok családtagjait képviselő ügyvédek és a Panorama Deck jogi képviselői peren kívül próbálnak megegyezni. „Amíg ez sikerül, a cég előleget utal a hozzátartozóknak, de még erről is folyik az egyeztetés” – mondta az Indexnek Sógor Zsolt, aki hozzátette: az összeget később a baleset okozójától követelik majd vissza. A Viking Sigynt működtető cégtől pedig egyelőre adatokat kértek, és ezekre várnak, a polgári jogi igényüket ugyanis majd csak ezek alapján tudják megindítani. Balogh Szabolcs, a magyar matróz családját képviselő Magyar György Ügyvédi Iroda munkatársa csak annyit mondott, hogy nyár elején valóban történt egy egyeztetés.

A Hableány ponyvával letakart roncsát továbbra is az újpesti kikötőben őrzik. A nyomozás alatt a roncsban több személyes tárgyat is találtak. Többek között a matróz laptopját, iratait, ruháit és tengerész karóráját is, amit kedden a férfi testvére a rendőrségen vehetett át.

(Borítókép:Budapesten, a Carl Lutz rakpartnál horgonyzó Viking Sigyn a katasztrófát követő napon, 2019. május 30-án. Fotó: Ajpek Orsi / Index)
Oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson! - köszönjük >>
Ez is érdekelhet:
Túlzás: a BL-meccsek szünetében is Berki Krisztiánt nyomja a közmédia
Túlzás: a BL-meccsek szünetében is Berki Krisztiánt nyomja a közmédia
Matolcsy: annyit adott a jegybank az országnak, mint az Európai Unió
Hírhez tartozó kép:
Túlzás: a BL-meccsek szünetében is Berki Krisztiánt nyomja a közmédia
Túlzás: a BL-meccsek szünetében is Berki Krisztiánt nyomja a közmédia
Túlzás: a BL-meccsek szünetében is Berki Krisztiánt nyomja a közmédia
Matolcsy: annyit adott a jegybank az országnak, mint az Európai Unió
Orbán a titkosszolgálati módszerekről: az ellenfeleink is dolgoznak, mi sem tehetjük meg, hogy nem dolgozunk
Kegytárgyakat és a festményeket, is ellopott egy pap!
Nem szükséges vizsgálni hogy van-e átfedés Berki Krisztián és Tarlós István fideszes főpolgármester-jelöltek ajánlásai között
Gulyás Gergely azt mondta, ha Karácsony lesz a főpolgármester, Budapest nem kap fejlesztési pénzt, a Választási Bizottság szerint ez nem gond
Üzleti titok, hogy mennyiért vett az MVM egy veszteséges vízerőművet Erdélyben
Egyiptomi átverés: rémálom, amit a magyar társaságnak el kellett viselnie
Hivatalos: a hétvégén ügyfélszolgálat sem lesz a Telenornál
Kegyetlen péntek: olyan hideg lesz, hogy belesajdul mindenünk
A Hableány áldozatainak rokonai összefogtak a Viking ellen!
Saját magát videózta M. Richárd a halálos balesetkor
Okos tévén keresztül figyelnek meg az otthonodban!
Jóbarátok: A divatcéget megihlette a gyönyörű Rachel Green, vagyis Jennifer Aniston
Orbán: titkosszolgálatra van szüksége a magyar államnak
A polgármester szerint magánügy, hogy a gyereke méregdrága magániskolába jár
Nem kapott fizetés nélküli szabadságot a Momentum mentős polgármesterjelöltje
Milliárdokkal drágult a tatabányai sportcsarnok
Nem engedték be az IKEA éttermébe a vakvezető kutyájával érkező vendéget
Hivatalos: Nem titkolhatja tovább a kormány, mire adott milliárdokat a Századvégnek
Fideszesnek hitt kerületben fej-fej mellett a kormánypárti és az ellenzéki jelölt
Ami Mészárosnak a Balaton, az Sesztáknak a Rétközi-tó
Menedékjogért folyamodott egy magyar az Egyesült Államokban a politikai helyzetre hivatkozva
Sajnálja a MÁV, amiért négy vonata is kimaradt egyetlen napon
Titkosított telefonszámot is fel tudott hívni egy Fideszes aktivista
Budapesti gigaépítkezés: külföldi partnerrel tárgyalnak a jegybanki alapítványok
Meghalt a XVII. kerületi polgármester
Botrány: Csúszópénzek miatt indult vizsgálat a fővárosi temetőknél
Csekket vitt Rogánnak Karácsony, a Tiborcz-adóról
Csalt a közmunkaprogrammal , elítélték Versend polgármesterét
Orbán kormány rémálma: 9 korrupt minisztert lecsukatott, most az Európai Ügyészség élére került!
Milliós gyerektartásra kötelezték Pécsi Ildikó fiát
Újra nő az üzemanyagok ára
Ingyen tűzifát oszt a kormány a lakosságnak
Halálra éheztették 9 hónapos kislányukat
Rossz hír Magyarországnak: Menekültek százezreit küldhetik vissza a németek
Leugrott egy fiatal a sashalmi kilátóról
Horror Oroson: Százszor visszanéztem, ahogy lelövik a testvéremet!
Ittas kamionsofőr hajtott bele egy gabonaszállítóba
Otthonápolási díj, túlóratörvény, lakhatási válság: egyik szavazásra sem ment el a Fidesz!
Levélben kérte a Fideszes politikus, hogy az energiaital gyártó perelje be az ellenzéki Bomba Gábort
Kampányfogás: Győr polgármestere újra átadott egy fél éve elkészült futópályát!
99 milliós kártérítést kaptak a gyöngyöspatai roma tanulók
Kövér szerint a lelkészek felelőssége, hogy a hívek megfelelő irányba szavazzanak
Mozdonyvezető-hiány miatt maradnak ki a vonatok
Családok Angyala-díjat kapott Balog Zoltán és Lovasi András
Tavaly a romák szavazataival nyert a Fidesz, most is a telepen dől el a választás!
Megdöbbentő fotó: talán föld alatti bunker épül a titkos Orbán-birtokon
Hisz a közoktatásban a debreceni polgármester, de inkább évente hárommillióért taníttatja a gyerekét
Milliárdokkal drágult a tatabányai sportcsarnok, óriásit kaszálnak Mészárosék!
M. Richárd videózta magát a baleset pillanatában és még sok más is kiderült!
Balesetveszélyesek az itthon gyártott tűzoltóautók, de ugyanitt gyártják majd a mentőket is
Türk nyelvű iroda nyílik Budapesten
Helyreállt a vonatközlekedés Miskolcon a kisiklás után
Válságot várt a kormány szeptemberre, megérkezett az előszele!
Óriási blamázs: a fideszes képviselő egy félkész parkolót adott át a gyerekek gyűrűjében
A debreceni polgármester elismerte, hogy a milliós tandíjú magániskolába jár a lánya
Szépen halad a munka az Orbán-család majorságán
Iványi nem tudják kifizetni az alkalmazottaik teljes bérét
Ürülékkel kenték össze a momentumos aktivista autóját! - kép a cikkben!
Hónapokat kell várni a hasi ultrahangra több budapesti szakrendelőben!
Rasszista gesztus kezdte ki Justin Trudeau hírnevét
Pintér: akkora siker a magyar gyártású tűzoltóautó, hogy ezért ma már a mentőket is ugyanott építik fel
Kőszeg Ferenc: Csúszópénzt elfogadni viszolyogtató
Handó Tünde kérdőívvel akarja megdolgozni a bírósági dolgozókat
Magyar valóság: kocsiban ragadt, pedig csak BMW-t akart ellopni!
Titokzatos vevő jelentkezett be a budai magánkórház eladó épületére
Botrány: Törlik a nevelőszülői képzést új Országos Képzési Jegyzékből
Tánciskola és védőoltás az új fővárosi kampányeszköz
Tiborcz már egy étterem és egy bornagyker körül sürgölődik
Gyerekekkel teli óvodára lőttek rá Révkomáromban
Segíts egy megosztással: nem ment haza a kis Kristóf!
S. O. S. - sürgősen gazdi kell ennek cicának! - minden megosztás számít!
Még mindig nincs ítélet Berki Krisztián ügyében
Az átadás után egy nappal már fel is bontották a burkolatot a 47 milliós parkolóban!
Fordulat Brexit-ügyben: Nagy-Britannia EU-tag maradhat, az elmúlt évek káosza pedig felesleges volt
Rengeteg gyógyszert kivontak a hazai forgalomból – Ez most hiánycikk lesz
Így vágták ki az összeroncsolódott autóból a Zámolynál balesetet szenvedett részeg sofőrt
Iráni bázisról indíthatták a szaúdi olajfinomító elleni támadást
Műszaki hiba miatt bömbölt a Rammstein a Puskás Arénából
Kövér: Magánügy, hogy Orbán Csányiék szigetére ment-e nyaralni
Budapestet is elérte a trágyaszag
Kósa ismét a Fidesz alelnöke lehet
Jövőre van csak időpont hasi ultrahangra egy 11. kerületi rendelőben
Tarlós: A Margitszigeten talán olyan gyávának tűntem?!
A Fidesz el sem ment, így határozatképtelen lett a parlamenti ülés, ahol a klímaválságról vitáztak volna
Egyre több az üres tanári állás!
Megtarthatja érdemkeresztjét a bicskei gyermekotthon jogerősen elítélt egykori igazgatója
Hallgassanak a tudományra – Greta durván beolvasott az amerikai politikusoknak
7 forintot ugrik a benzin ára
2,5 milliárdra drágult a Németh Szilárd-féle birkózócsarnok
Egy teljes sascsaládot megmérgeztek Békés megyében
Bíróság elé állítják a nőt, aki három kismacskát ásott el élve
Törvényt sértett a szekszárdi polgármester, amikor iskolában kampányolt
Pikó botrány: belassult a nyomozás, valaki rálépett a fékre
Iskolások előtt adott át egy fél éve kész futópályát Borkai Zsolt
Lehetetlen megfékezni a kórházi adósságot!
Mindenki kiakadt egy menstruációs betét reklámja miatt!
A Belügyminisztérium mégsem vizsgálódik a Microsoft-botrányban
Lopott árammal okozták gyermekük halálát, értelmi képességeik miatt mentették fel őket
Will Smith születésnapi koncertet ad Budapesten!
Bántalmazott egy nőt, segítsen a rendőrségnek megtalálni!
Íme az első londoni repülőtér, ahol arcfelismeréssel dolgoznak majd
Rákkeltő hatóanyag lehetett a savlekötőkben!
Kisiklott tehervonat miatt van káosz a MÁV-nál!
Fideszes politikus kérte, hogy a Bomba energiaital perelje be Bomba Gábort
Komplett antennarendszert épített ki a kórházban a tévéket adományozó szerelő
Senki nem hisz Varga Juditnak! - látványosan kinevetik azt amiket mond!
Szombathely: Ittasan okozott balesetet egy férfi!
Kitettek az autópályán, eldobták a labdámat és magamra hagytak!
Saját vizeletükben feküdtek a kutyusok a barcsi kutyatenyésztőnél
Olaszország nekiment Orbánnak: Magyarország közönye miatt élünk migrációs vészhelyzetben
3 év börtönt kapott a bajóti tragédiát okozó sofőr
Meghalt a 10 éves kislány akit agyevő amőba támadott meg
London: A zsúfolt vonaton kényeztette szerelmét egy 64 éves férfi
Enyhítettek a két éves kislányát szándékosan leforrázó kiskunmajsai férfi büntetésén
Épp zuhanyzott, amikor elkezdték tévedésből bontani a házát
Olvasd el ezt a két szöveget: az egyiket Orbán Viktor, a másikat az iráni despota mondta!
Vége a PET palackoknak: nem vesz többé műanyag palackos vizet a pécsi egyetem!
Újabb horror vontatmányt kapcsoltak le a rendőrök az autópályán
Belvárosi ingyenes lap: a polgármester öccse szívesen kíséri át az időseket a zebrán
Forint válság: az új mélypont 334! - Matolcsy bizakodó!
Simonka lebetegedett: a saját fórumára sem ment el!
Állandó poén tárgya, hogy hasonlítok Orbán Ráhelre, de szerencsére a külsőségeken kívül nincs hasonlóság
Bemutató közben borult fel a tűzoltókocsi! + videó
Útlezárással tüntetnek a szeméttelep bezárásáért Veszprémben
Árverésre bocsájtják a Budai Egészségközpont épületét!
Megszólalt a nyugdíjas aki neten árulja a rezsiutalványt!
Franciaország vizsgálatot indít: Sorra születnek a végtaghiányos csecsemők!
Veszprémi tragédia: zebrán gázolt halálra egy idős asszonyt, börtön várhat rá
Továbbra is rács mögött marad a Viking Sigyn kapitánya!
Sok tanárnak fogalma sincs, miből kellene észrevennie, ha egy gyerek lelki problémákkal küzd
Hárommillió szíriai menekültet küld haza Törökország!
Robbanás volt Oroszország legnagyobb víruslaborjában: ebola és a lépfene mintákat tároltak!
Hidegfront: szerdától már 20 fok sem lesz
A gyerekek ötöde egyszülős családban él
A fiatalok járványa az elektromos cigaretta használata
Disneyland magyar módra - Vár állott, most stadion!
Hazudott a francia tanár a terroristákról, saját magát vágta meg
Terrorellenes Iszlám-szövetség alakult az ISIS ellen
Tengerbe fulladt az egész családja, mindenkit maradásra buzdít Szíriában
Ismét tömegverekedések és gyújtogatások voltak Németországban
Eltiltja-e gyermekét Liptai Claudia Gesztesitől?
THE POST
Amit látsz, az a hír, amit tudsz, az a háttér, amit érzel, az a vélemény!
COPYRIGHT © 2019. minden jog fenntartva