thepost / Magyarország / Budapest / 2020.02.27
THE POST
           
27




A magyar kormány szerint bonyolultabb a vártnál a Hableány-nyomozás
Ezt olvassák mások:

A nautikai, informatikai és műszaki egyesített szakértői vélemény a Viking Sigyn kapitányának védője és a Hableányt üzemeltető cég, a Panorama Deck Kft. jogi képviselői szerint is több ponton támadható volt. Az Indexnek nyilatkozó hajózási műszaki szakember pedig egy sor olyan gyakorlati szempontot sorolt fel, amit a szakértők nem vehettek figyelembe, a hajósok viszont sokszor ezek alapján is hajóznak. A Viking Sigyn kapitányának vallomásából az is kiderül, milyen magasan volt a szállodahajó kormányállása, és mit látott a radaron a baleset előtti percekben.

A nyomozás tart, a szakértők dolgoznak, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pedig hárít, pontosabb nem is válaszol arra, hogy felülvizsgálják-e a belvárosi Duna-szakaszon érvényes hajózási szabályokat a 28 halálos áldozatot követelő tragédia után, és arra sem reagál, hogy megvizsgálják-e a nagy szállodahajókra vonatkozó előírásokat.

Az már a kiszivárgott szakértői véleményekből is valamennyire látható, hogy miben hibázott a Viking Sigyn kapitánya, és mit rónak fel a Hableány kapitányának. A Hvg.hu korábban több részletet közölt az egyesített szakértői véleményből, melynek végén a szakemberek elméleti tanácsokat adnak, gyakorlati szempontokat viszont nem vehetnek figyelembe.
Riasztás hang nélkül?

A Hableány áldozatainak ügyvédei az elsők között kapták meg azt a rendőrségi jelentést, melyben az állt, hogy

a radarberendezés működőképes volt, az AIS-rendszer folyamatos közelség jelzést adott, többször, amikor a Hableány termes személyhajó ötven méteren belül van. Az „alarm history” 21 óra 04 perc 03 másodperckor riasztó jelzést rögzített.

Ez alapján sokan azt a következtetést vonták le, hogy

a Viking kapitánya azért nem hallotta az AIS-rendszer riasztó jelzését, mert az minden bizonnyal le volt némítva. Annak a hangját ugyanis nem említette a rendőrségi jegyzőkönyv.

A katasztrófa után az Index szerkesztősége is sok levelet kapott, ezeknek a segítségével jutottunk el ahhoz a hajózási műszaki szakemberhez, aki részt vett a Hableány kiemelése utáni munkálatokban, és évtizedek óta foglalkozik AIS (Automatic Identification System, azaz az Automatikus Azonosító Rendszer) rendszerek telepítésével és javításával. A férfi – akinek a nevét kérésére nem közöljük – az Indexnek arról beszélt, hogy az olyan hajókon, mint amilyen a Viking Sigyn is, a kormányállásban három monitor van egymás mellett: két radar és az úgynevezett AIS rendszer térképes megjelenítése. „Az AIS rendszer viszont nem ad hangot, ahogy közelségjelzést sem. A térképes megjelenítők alkalmasak lehetnek erre, de csak és kizárólag a tengeren”. Amelyiken van ilyen térképes megjelenítő, azt általában a radar monitorjai mögé teszik. Merthogy a kapitánynak a radar képernyőjén kell látnia a hajókat, magyarázza a szakember.

Egy radaron soha nem olyan képet látunk, mint mondjuk egy fényképen, csupán foltokat. Nem véletlenül kell ebből is vizsgázni a hajóvezetőknek.

A szakértői vélemény szerint a Viking kapitánya viszont hibásan mérte fel a helyzetet. Az adott körülmények – a másik hajó sebessége és iránya – között nem előzhetett volna, és „a vészhelyzetet az ő vezetéstechnikája okozta”. Jurij C. sem a veszélyhelyzetet, sem az ütközést nem érzékelte, holott a radaron látnia kellett volna, hogy a másik hajó is a kijelölt hídnyílás felé tart.

A szakértői vélemény tartalmazza azt a radarképet is, amit Jurij C. berendezése mutatott. A felvételen gyakorlatilag egymást érik a pontok. Az ukrán kapitány eddig egyszer tett vallomást, akkor amikor a baleset után tanúként hallgatták meg a rendőrök. Ezt a vallomását tartotta fenn aztán gyanúsítotti kihallgatásán is, amiből egyébként a szakértői vélemény is idéz, majd reflektál arra.

A balesetben érintett hajót egy darabig láttam. Jobb oldalról előzött meg minket. A hajó engem jobbról előzött és gyorsabb volt nálam, de a sebességéről nem tudok pontosan nyilatkozni. Az általam vezetett hajó a Margit hídtól kb. 200 méterre volt, amikor észleltem, hogy jobbról elkezdett előzni a kishajó.

Jurij C. ezután arról beszélt, hogy a kormányállás fülkéje 8,5 méterre van a vízszinttől, de a baleset idején az egy méterrel le volt engedve, a szék miatt pedig további egy méterrel lejjebb ült, vagyis számítása szerint a baleset idején

6,5 méterre volt a vízszinttől.

Arra a szakértői vélemény viszont egyáltalán nem tért ki, befolyásolhatták-e – és ha igen, hogyan – a Viking kapitányának holtterét a különböző szinten álló kormányállások. A látási viszonyokról csupán a Hableány kapitányának esetében esett szó. Megállapították, hogy „a Hableány kormányállásából a körkilátást részben a kémény, valamint a felső fedélzeten elhelyezett ponyva korlátozta”. Hozzátették azt is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelhette feltehetően azt sem, amikor a Viking Sigyn hablemeze elérte a Hableány farát. Az is kiderült, hogy a magyar kapitány nem adott veszélyhelyzetre figyelmeztető öt hangjelzést. Erre utal egyébként a Viking kapitányának vallomása is.

Rádión nem jelezte senki, hogy előzni fognak. A radar pedig nem mutatta, mivel a radar úgy működik, hogy ha nagyon közel van a hajó, azt nem mutatja.

A szakértői vélemény kitért arra is, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet, és a hajózási szakember szerint ha a magyar kapitány látta volna közeledni a Vikinget, „nem kürtölget, hanem elmegy a fenébe a parti nyílás felé”. Ahogy ő fogalmaz, ebben az esetben sem feltétlenül a szabályokat kell nézni. „Használjuk a józan paraszti eszünket. Ha elmegyek egy rollerral egy kamion mellett, akkor is beleszédülök, még ha nem is történik semmi. A menetszél egyszerűen elvisz."
A hajónapló és a matróz

Ebben a szakértői véleményben szerepel az is, hogy

„a Hableány az esemény

idején és helyén az egy fő matróz hiánya miatt nem volt alkalmas a hajózásra”.

A szakértők egyébként azt is hozzáteszik, hogy az egy fő matróz hiányát a hajóvezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé. A cég jogi képviselői azonban vitatják ezt az állítást. Ők ugyanis a vonatkozó rendeletet úgy értelmezik, hogy a plusz matróz jelenléte utasszámhoz kötött, márpedig – mint mondják – a hajón soha nem utazott 60 személynél több. Sógor Zsolt és Borbély Zoltán a Panorama Deck jogi képviselői korábban arról beszéltek, hogy

a plusz egy matróz jelenléte azt jelentette volna, hogy még egy ember életét veszíti a tragédiában.

Információnk szerint az, hogy a személyzet számát növelni kellene, egy 2017-es baleset után került be a Hableány hajónaplójába. Márpedig az számít, ami ebben szerepel, állítja az Indexnek a hajózási szakember. „Ha a hajónaplóban már a baleset előtt is szerepelt, hogy kéne még egy fő matróz, akkor a Hableány szabálytalanul közlekedett. Akkor ugyanis egyetlen utassal sem hagyhatta volna el a kikötőt.”

A Viking Sigyn ukrán kapitányát először vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlanságból elkövetett veszélyeztetésének vétségével gyanúsították, később azonban segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt is eljárást indítottak ellene. Ezt főként arra alapozták, hogy a kapitány rossz rádiófrekvencián jelezte, hogy balesetet okozhatott, és a mentésre sem adott utasítást. Tóth M. Gábor, a férfi védője korábban azzal érvelt, hogy az ukrán kapitány mentőöveket dobott a vízbe, tehát nem mulasztotta el a segítségnyújtást.

A Bukaresti Egyezményben, melyhez Magyarország is csatlakozott, viszont az áll, hogy

a 16-os csatorna csak vészjelzésre, biztonsági és hívási célra használható.

Az egyezmény azonban külön nem írja le, hogy a hajóskapitányoknak kötelezően ezen kell jelezniük, ha havaria van.

Ez is másképp működik a gyakorlatban. A tízes csatornát kell használni, mert azt használja és hallgatja mindenki. A 22-es a NAVINFO, a 16-os csatornát senki nem használja, nincs is odakapcsolva a rádió. De teljesen mindegy, hogy mi van leírva, a 10-es csatornán érek el mindenkit a környezetemben, és a környezetem tud segíteni, mert hiába indul el a vízi rendészeti járőr mondjuk a Kopaszi-gáttól, az egy 20-30 perc, mire onnan felér a Margit hídhoz. A környezetben lévő hajók viszont gyorsabban és könnyebben reagálnak

– mondja a férfi.

Hozzáteszi azt is, hogy szerinte a Viking a lehető legrosszabb a segítségnyújtás szempontjából, mivel „nagyon magas, nincsen deckje, onnan le se tudnak nyúlni csáklyával a vízbe esett személyekért”.

Ráadásul a Vikingnek valahol meg kellett állnia. Egy 135 méter hosszú hajóval nem tudok akárhol megállni. Az is idő, amíg egy ekkora hajó egyáltalán megáll. Mire állt volna rá? Számít a ponton magassága, a kikötés módja.

Szerinte az is irreális elképzelés, hogy a szállodahajónak azonnal le kellett volna horgonyoznia. Ha ugyanis ledobja a horgonyt, a sodrás a Vikinget nekinyomja a Margit híd pillérének, ami újabb tragédiához vezetett volna.
Mi jön most?

A nautikai, informatikai és műszaki szakértői vélemény a védelem és a sértettek képviselői szerint is több ponton támadható, ezért a Panorama Deck jogi képviselői és a magyar hajóskapitány családját képviselő ügyvéd is kiegészítő kérdéseket tett fel. A rendőrség a nyár végén pedig az ügyészség kérésére

elrendelte a nautikai szakértői vélemény kiegészítését.

A Panorama Deck jogi képviselői többek között műszaki vonatkozású kérdéseket tettek fel. Szerintük ellentmondás van abban a megállapításban is, melyben a szakértő azt írta, hogy a Hableány kapitánya sem érzékelte a veszélyhelyzetet és nem adott le öt rövid hangjelzést, hogy nem lehet megelőzni. Nem kérték viszont, hogy a szakértő alaposabban is fejtse ki, hány matróznak kellett volna dolgoznia a Hableányon a baleset idején. Azt ugyan ma már nem vitatják, hogy a Hableány hajónaplójában valóban szerepel, hogy plusz egy matrózra lenne szükség, de az szerintük még 1989-ben került oda. A cégnek ráadásul öt ugyanolyan hajója van, mint a Hableány, és mindegyiken egyetlen matróz dolgozik.

Továbbra is az az álláspontunk, és ezt egyébként a hajózási szakértő is elismeri, hogy a baleset bekövetkezésében nincs relevanciája a plusz egy matróznak

– mondta mondta az Indexnek Sógor Zsolt, a Panorama Deck jogi képviselője.

A Viking kapitányának védője, Tóth M. Gábor az Index kérdésére csak annyit mondott, hogy szerinte ez a szakértői vélemény nem alkalmas arra, hogy az ügy minden részletét megvilágítsa. Ezt az ügyet egyetlen szakértői véleménnyel nem lehet majd megnyugtatóan lezárni.

Közben a magyar áldozatok családtagjait képviselő ügyvédek és a Panorama Deck jogi képviselői peren kívül próbálnak megegyezni. „Amíg ez sikerül, a cég előleget utal a hozzátartozóknak, de még erről is folyik az egyeztetés” – mondta az Indexnek Sógor Zsolt, aki hozzátette: az összeget később a baleset okozójától követelik majd vissza. A Viking Sigynt működtető cégtől pedig egyelőre adatokat kértek, és ezekre várnak, a polgári jogi igényüket ugyanis majd csak ezek alapján tudják megindítani. Balogh Szabolcs, a magyar matróz családját képviselő Magyar György Ügyvédi Iroda munkatársa csak annyit mondott, hogy nyár elején valóban történt egy egyeztetés.

A Hableány ponyvával letakart roncsát továbbra is az újpesti kikötőben őrzik. A nyomozás alatt a roncsban több személyes tárgyat is találtak. Többek között a matróz laptopját, iratait, ruháit és tengerész karóráját is, amit kedden a férfi testvére a rendőrségen vehetett át.

(Borítókép:Budapesten, a Carl Lutz rakpartnál horgonyzó Viking Sigyn a katasztrófát követő napon, 2019. május 30-án. Fotó: Ajpek Orsi / Index)
ha érdekesnek találtad akkor oszd meg és legyél Te is a ThePost.hu csapat tagja!

Ezt olvassák mások:
Baltával állt bosszút testvére kutyáján egy hernádi férfi
Esélye sem volt a túlélésre a mezőörsi horrorbalesetben elhunyt tanár házaspárnak
A tragédia után a szülei segítségére szorul L.L. Junior!
Brutálisan megdrágul a zöldségek, gyümölcsök, sertéshús és a liszt ára!
Összeházasodott egy fával ez a nő, azt tervezi, hogy felveszi a fa nevét is!
Uniós segítséggel fogott magánbizniszbe a fideszes polgármester embere! - az EU nem kell, csak a pénze!
Hackertámadás törölte el a Magyar Fejlesztési Központ minden digitális adatát
DiCaprio most a Dorian hurrikán áldozatait karolta fel
Rúzsa Magdihoz is jutott pénz a Miniszterelnökség kasszájából
Batmobillal száguldozott, a rendőrök nem értékelték
Kövér: Vége lehet az EU-nak
Most jött haza Olaszországból? Ha nincs láza, ne próbálkozzon a magyar egészségügyben
Schobert Norbert: Embert még nem hurcoltak meg annyira, mint engem
Kövér László: a demokrácia nem lehet ellentétes a többség akaratával, márpedig úgy látszik, Európában most ez lesz a trend
Ausztráliában leesett a hó, pedig nyár van
Index: Három hete nem kaptak tájékoztatást az orvosok a koronavírusról
Odalépett hozzám Orbán, és azt mondta, nem jól szavaztál
Gyöngyöspata: Nem nyomoz az ügyészség Orbán Viktor ellen
Koronavírus: Bezáratták az egri uszodát
Nem fizetnek kártérítést a bicskei gyermekotthonban zaklatott áldozatoknak
Egyre inkább úgy tűnik, hogy végig fog söpörni a világon a koronavírus
Tarlós István beült a MÁV igazgatóságába
Szabó István nem veszi át az életműdíját a Magyar Filmakadémiától
Európai Bizottság: A magyarországi döntéshozatal az egyik leggyengébb az EU-ban
15 millióval szponzorálta meg Mészáros Lőrinc cégét a Szerencsejáték Zrt.
Ukrajnában él, de magyar nyugdíjat kap - megmagyarázták miért!
Beházasodott a Mészáros családba és lassan meg is van az első milliárdja
A magyar háziorvosok tudják mit kell csinálni koronavírus esetén
Ötvenmilliárdnál is többe fájhat Semjén álma
Tiborczék bagóért megvették, a jó ismerősök meg közpénzzel újíthatják fel a bodajki kastélyt
Egyedi döntésekre hivatkozva oszt több százmilliós támogatásokat a Magyar Turisztikai Ügynökség
Ha májusig nem csillapodik a járvány, akár az olimpia is elmaradhat
Már 11 halottja van Olaszországban a koronavírus-járványnak
Oxford: Orbán Viktor kormánya másfél éve rombolja a tényeken alapuló bizalmat
Kásler: A tiltakozók aránya csekély, szeptembertől jön az új NAT
A külügyminisztérium három év alatt 450 millió forintot adott a zongorista Havasi Balázs cégének
Orbán beváltotta ígéretét: felfüggesztik a börtönviszonyok miatti kártérítések kifizetését
Ausztriában és Horvátországban is megjelent a koronavírus
Az OLAF is vizsgálódni kezdett a magyar egészségügyi gigakartell ügyében
Miközben a gimnazistákat karanténba zárták, a járvány olasz epicentrumából érkező egri vízilabdázók szabadon járkálnak
Koronavírus, nátha vagy influenza? Ezek a jellemző tünetek
Vizsgálatot rendelt el a rendőrség a migránsokból gúnyt űző videó ügyében
Belehalt a rendszeres bántalmazásba egy 38 éves nagykereki nő
Kenyérsütővel próbáltak befűteni, meghalt az ötéves gyerek
Elkapta a koronavírust az egyik magyar a Diamond Princess hajón
Rosszul lett az Olaszországból nemrég hazatért nő a boltban, a szomszédai ráhívták a rendőrséget
Akár százmillióba is kerülhet a bírák képzésprogramja
Az utógondozása is veszélybe kerülhet a fóti gyermekotthonról rappelő fiúnak
Egy év alatt 8 százalékkal drágult az étkezés
A tapolcai fideszes képviselő a fia barátnőjétől bérelt közpénzen lakást
A Néppárt hirtelen felgyorsítaná a magyar kormány elleni eljárást
Koronavírus: Ausztria nem fogadja az Olaszországból érkező vonatokat
Magyar iskolások érkeznek haza ma este Olaszországból, azonnal karanténba viszik őket
A szabad bíróságokért tüntetnek Budapesten
Karantén a Szent László Kórházban: Olaszországból hazatérő középiskolást és a kísérőiket zártak be
Svédország követeli Orbánék kizárását!
Tízmilliárdos EU-s büntetést terhel az adófizetőkre a kormány
2021-től egy fillért sem kap Magyarország az EU-tól
Koronavírus: két olasz tartomány karantén alatt - senki nem hagyhatja el a területet
Napi 13000 repülő tűnt el az égről
Összeomlás fenyegeti az Antarktisz leghíresebb óriásjégfolyamát
Kövér László 1989: most pedig a Soros alapítvány ösztöndíjából élek
Szijjártó: a magyar fél egyáltalán nem adja könnyen magát az oroszoknak
Elvesztette a drogpert Deutsch Tamás
Törvénybe foglalták: a Budapesten nyíló Türk iroda mentesül minden hatósági eljárás alól
Svájc: Kivonultak a parlament képviselői amikor Kövér László megjelent
Egy fekete kiskutya van a balotaszállási állatkínzónál aki az autója után kötötte az előző kutyáját!
Csúnyán kikapott Farkas Flórián a roma nemzetiségi választásokon
Heteken belül ezrek esnek ki a közfoglalkoztatásból
Tarlós sem érti, Persányi miért hallgatott a hiányzó 20 milliárdról
Egy stadionnyi pénzt, 150 milliárdot terveznek hirdetésekre költeni Rogánék
A pálinkafőzés is bekerült az általános iskolai kerettantervbe
Beszakadt az M1-es sztráda!
Mészárosék birodalmába olvadnak Simicska egykori cégei
Jelentősen drágulhatnak a nyugdíjasotthonok
Adatok és merevlemezek tűntek el a Vári Attila vezette cégnél a pécsi önkormányzat szerint
Orbán sokkal több pénzt akar a közös kasszában látni
Nyelőcsőbe vezetett lélegeztető cső miatt halt meg a beteg
Megbüntették a fóti gyermekotthon bezárása ellen rappelő fiút
Matolcsy nem engedi be a jegybankba a Párbeszéd bejelentkező országgyűlési képviselőit
Botrányosabb a mentők kiérkezési ideje, mint gondolná
A közmédiában önvédelmi reflexet emlegetve mentegetik a szélsőjobbos tömegmészárlást
Orbán szerint akkorák a viták, hogy nem lesz megállapodás az uniós költségvetésről
Hivatalos: Nem csak Orbán Viktort és Polt Pétert, hanem hozzátartozóikat is védheti a TEK
Orbán átvilágítását kérték a parlamentben, majd hirtelen elnémultak a mikrofonok
Kiakadtak a magyar focisták amiért nyilvánosságra hozták a fizetésüket
Nyugdíjpénztár botrány: továbbra is rejtély, hogy hova tűnt 3000 milliárd
Nylívánosságra hozták a Fidesz listát: van aki még egy percet sem dolgozott életében
Járási hivatalvezető lett Kövér László felesége
Durván kiosztották Greta Thunberget: Ti vagytok az első generáció, akiknek légkondi kell az osztályterembe
Schobert Norbi interjú: a botrány miatt milliókat vesztett
A település polgármesterét kirángtatták az irodájából, és egy autó mögé kötötték - hazudott a választások előtt
Évente 14 millió Ft-os tandíjért tanult Orbán Ráhel Svájcban
Svájci sajtóban jelent meg Orbán Viktor és a rejtélyes utazásai
Közel 1 millióra emelkedik a képviselők tiszteletdíja
Bruttó 2 millió 672 ezer forintra emelkedik Kövér László házelnök fizetése
Hivatalos választ kapott a család, hogy miért törölték Schobert Norbi lányának profilját
A járásképtelen csivava és a repülni nem tudó galamb a legjobb barátok lettek
Döbbenetes: ezt csinálta három nappal a Hableány-tragédia előtt az ukrán hajóskapitány
Indiai újságokban hirdették közelgő házasságukat Demcsákék
Új gyógyszert talált a mesterséges intelligencia, amivel legyőzhetjük a szuperbaktériumokat
A hazafias vetélkedő mellett karate órákkal nevelné a diákokat Simicskó
Gyönyörű: szarvasvonulás volt Tolnában - Videó
Fordulat: Új javaslat bemutatásával folytatódhat az uniós költségvetési vita
Koronavírus: ismét nőtt a napi új fertőzöttek száma, 118 halottat is bejelentettek
Karácsony már tudhatja, mi kerül a Biodómon 63 milliárd forintba
Meghaladta a Mol tavalyi eredménye a megemelt célkitűzést
Traffipaxot jelez a mobil? Van ahol a rendőrök már büntetnek érte
Egy nap alatt összedobták Hadházy Ákos kétmillió forintos bírságát
Az olasz legfelsőbb bíróság szerint Carola Rackete a kötelességét teljesítette, amikor kikötött a menekülteket szállító hajóval Olaszországban
Dél-korea: Vészhelyzetről beszél a miniszterelnök miután már ott is terjedni kezdett a koronavírus
Titkosszolgálat: az oroszok Trump érdekében készülnek beavatkozni az elnökválasztáson
Nőgyűlölő volt és zavaros összeesküvés-elméleteket terjesztett a hanaui merénylő
Spa helyett Sparba vitte szerelmét Valentin-napon az év mókamestere
Javul a helyzet, de még mindig 144 napot kell várni egy szívbillentyűműtétre
Félmillió forinttal is drágulhatnak a hitelek a gyenge forint miatt
Meghalt a Gladiátor színésze
Feljelentésként értékelte Polt Péter a 60 milliós kérdést
Megverte, majd a fagyos Dunába lökte menyasszonyát egy fiatal
Saját teherautója ölt meg egy magyar sofőrt Ausztriában
Orosz Bernadett szerint kizárt, hogy ne emlékezzen a verésekre a támadója
Melegszik az idő, 16 fok is lehet hétvégén
Orbán Ráhel volt gimnáziumának tanárai is a Nat ellen
Megxit: Kiderült Harryék utolsó hivatalos királyi programjának időpontja
Havazott a Bükkben
Amerika: Nem támogatjuk sem Sorost, sem Orbánt
Pizsamás, egyedül kóborló kétévest találtak egy budapesti főút mellett
Gázolajjal mérgezték meg a fákat egy balatoni parkban
Nem volt érvényes jegyük, megütötték az ellenőrt
Ezt mondta a szakértő Harry hercegék pénzügyi bukásáról
Saját anyjával és magával is végzett a hanaui tömeggyilkos
Megszólalt Gyurcsány, miután kiderült, hogy a DK-ba igazoltak át polgármesterek
Egy 23 éves magyar teherautósofőr halt meg Ausztriában
Titkosszolgálati jelentés: ezért került tiltólistára a legendás magyar rockzenekar
Terrorakcióként kezelik a németországi lövöldözést
Újra recept nélkül lehet Algopyrinhez jutni
Majdnem harminc tantestület állt ki eddig a Nemzeti alaptanterv ellen
Kenőpénz kifizetésével vádolták meg a PSG katari elnökét
150 milliárd (!) forintot költhet propagandára a kormány
Két MSZP-s budapesti polgármester is a DK-ba igazolt át
A KDNP és a Mi Hazánk egymásra talált a parlamentben, felmondanák az Európai Emberi Jogi Egyezményt
Szó sem volt leleplezésről a Pesti Srácok pedofilügyében, a rendőrség két éve kinyomozta
Az éjszaka folyamán egy rakás Samsung-felhasználó rejtélyes éresítést kapott a telefonjára
Spanyolok vertek meg egy jegyellenőrt a Keleti pályaudvarnál
Gumilövedékkel lőttek rá a brazil szenátorra, aki markolóval ment neki a sztrájkoló katonai rendőröknek
Gyárfás most már azt állítja, nem is voltak versenytársak Fenyővel
A hanaui merénylő úgy gondolta, hogy a titkosszolgálatok olvassák a gondolatait
Kemény buszsáv razzia volt ma reggel a Kőrösi Csoma Sándor úton
Nem zárt be a temesvári Lidl, miután egyik vevőjük meghalt a boltban
THE POST