Kezdőlap   Csatlakozz hozzánk facebookon
Jól bírják a pestiek a forróságot a buszokon!  

Huszonöt fok felett már kötelezõ bekapcsolni a légkondit a BKV-s buszokon, ehhez képest elõfordul, hogy az utastérben melegebb van, mint a belvárosi aszfalton. A szakszervezet becslései szerint a legmelegebb napokon csak a buszok 20 százaléka üzemel elõírás szerint, a sofõrök pedig gyakran 8-9 órát ülnek a felforrósodott fülkében. Nekiindultunk a városnak, és videón is megörökítettük, milyen az év egyik legmelegebb napján tömegközlekedni a fõvárosban.

Míg odakint 34 fok volt, az egyik 4-es, 6-os villamospótló buszon 40 fokot mértünk, mikor a Közlekedõ Tömeg elnökségi tagjával, Gyöngyösi Mátéval teszteltük, mit mutat a hõmérõ a másodfokú hõségriadó alatt.

Az eredmény megdöbbentõnek tûnik, de egyáltalán nem szokatlan: a Közlekedõ Tömeg az elmúlt napokban több buszjáraton is 34-38 fokot mért az utastérben. A repülõtéri 200E járaton délután 3/4 5-kor 38,4 fok volt, negyedórával késõbb pedig 38,2 fokot mértek.




Márpedig ilyen hõségben az uniós jogszabályok szerint szarvasmarhákat sem lenne szabad szállítani, nemhogy embereket.

A klíma nem opció

A BKK és a BKV között 2014-ben kötött közszolgálati szerzõdés elõírása szerint 25 fokos külsõ hõmérséklet esetén kötelezõ mûködtetni a klímát. Ha kint hûvösebb van, mint 35 fok, akkor a megfogalmazás szerint akkor megfelelõ a belsõ hõmérséklet, ha a külsõ hõmérséklet "felénél legalább 9°C-kal, de legfeljebb 11°C-kal magasabb". Azaz egy 34 fokos nyári napon akkor mûködik jól a klíma, ha bent 26-28 fokban utazhatunk. Ha 35 foknál melegebb van az utcán, akkor az elvárás az, hogy a buszban 6-8 fokkal legyen hûvösebb, mint odakint.

A Közlekedõ Tömeg szerint az utasok legtöbbször az 5-ös, 7-es, 9-es, 4-es, 6-os, 200E, 136E, 194M, 223M, 32-es és 21-es vonalakon közlekedõ buszokra panaszkodtak. A jelzéseket továbbítják a BKV-nak, az egyesület szerint azonban nem kezeli a problémát: rendre ugyanazokra a járatokra panaszkodnak az utasok. A legtöbb baj a Volvo és a Van Hool buszokkal van, amelyeket 10 évesen szerzett be a BKV.

A Közlekedõ Tömeg saját méréseikre, illetve a Tudatos Közlekedõ chatalkalmazásra érkezõ jelzések alapján azt állítja, több mint 300 BKV-buszon nem mûködik a klíma. A BKV flottájában 1046 busz van, ebbõl 861-be szereltek légkondicionálást, ezek közül nem mûködik háromszáznál is több jármûvön a berendezés.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) vezetõje szerint még ennél is rosszabb a helyzet. Naszályi Gábor a hvg.hu-nak azt mondta: normál nyári körülmények között, azaz 25-30 fokban elképzelhetõ, hogy „csak” 300 buszon nem mûködik a légkondicionáló, a maihoz hasonló hõségriadó alatt azonban reálisabb, hogy a BKV-buszok körülbelül 75 százaléka nem felel meg a szabályoknak.

Pótolják, de mibõl?

Korábban abból volt botrány, hogy míg az utasok izzadtak a buszon, addig a légkondis jármûvek a garázsban parkoltak. Tarlós István fõpolgármesternek kellett közbeavatkoznia, hogy a helyzet változzon – most viszont ez nem így van: a Közlekedõ Tömeg szerint a villamos- és a metrópótlás miatt teljesen csúcsra van járatva a rendszer, így kérdés, hogy ha valamelyik buszon elromlik a klíma, akkor hogyan tudják kiállítani a forgalomból, és lecserélni egy másikra. A BKV korábban ugyanis ezt állította, és azt, hogy

a klímaberendezések napközben romlanak el, ezért van hõség az autóbuszokon.

Kilenc óra a fülkében

A 35-40 fokos hõség nem csak az utasoknak, a sofõröknek sem jó: az egyesület szerint a buszvezetõk is komoly veszélynek vannak kitéve, hiszen nekik gyakran egész nap elviselhetetlen melegben kell dolgozniuk. Ez csökkent koncentrációhoz, a figyelem tompulásához, és akár balesetveszélyes helyzetekhez is vezethet. Gyöngyösi Máté azt mesélte, mikor õk készítették a felvételeket, több sofõr is odament hozzájuk, hogy mérjék meg a vezetõfülkében is a hõmérsékletet.

Naszályi Gábor szakszervezeti elnök azt mondja, a buszvezetõk sokszor tíz órát is dolgoznak, amibõl akár kilencet is a kormány mögött töltenek el. Márpedig rajtuk csak a nyitott ablak segít, mivel elenyészõ azoknak a jármûveknek a száma, amelyeken a sofõrfülkét külön lehet hûteni. Az is gyakran elõfordul, hogy az utastérben megy a légkondicionálás, a buszvezetõnél viszont nem.

„Hallottunk már olyan esetet, hogy az utas azt kérdezgette a sofõrtõl, õ hogyan bírja ki ezt a meleget” – mesélte a szakszervezeti vezetõ.

Probléma az is, hogy a járatok túlterheltsége miatt a sofõröknek mosdóba alig van idejük kirohanni, nemhogy lehûlni egy kicsit két forduló között. Naszályi szerint hat órát meghaladó mûszak esetén 20 perc a pihenõidõ, kilenc óra felett pedig ehhez jön még hozzá 25 perc. Ha tehát valaki tíz órát vezet, és nincs ideje a fordulók között kiállni, akkor elõfordulhat, hogy ebbõl mindössze 45 percet tölthet pihenéssel.

Az EKSZ már régóta küzd a megoldásért, 2017-ben például a menetrend idõszakos felfüggesztését és az elsõ ajtózás átmeneti szüneteltetését is kérték a kánikulában. A BKV akkor annyit reagált, hogy a végállomási tartózkodókban hûtõitalt biztosítanak, valamint úgynevezett „hõleváltási” rendszerrel végzik a dolgozók ellátását, illetve szükség esetén leváltását. Ez azt jelenti, hogy a hõségriasztás ideje alatt a sofõrök részére biztosítják a félreállás, leváltás lehetõségét.

A szakszervezet szerint azonban ez a rendszer nem megfelelõ, és régóta szorgalmazzák az átalakítását. Az ügyben legutóbb július 12-én tartottak konzultációt a vezetéssel, az elsõ valós eredmény pedig az lett, hogy a 7-es és a 11-es busz vonalán is új menetrendet vezettek be augusztus elsejétõl, ami annyit jelent, hogy egy busszal több közlekedik. Ez a többletjármû annyiban segít, hogy amíg az közlekedik, a másik jármû vezetõje ki tud szállni.

Naszályi Gábor szerint azonban ezzel csak annyi történt, hogy visszatették a forgalomba azt az egy buszt, amit a nyári menetrend idejére korábban kivettek a forgalomból.

A szakszervezet vezetõje szerint hosszú távon csak az segíthetne a problémán, ha a „BKV vezérigazgatója és a fõváros vezetése is komolyan venné, hogy közszolgáltatást nyújtanak, és felelõsségük van abban, hogy milyen körülmények között utaznak és dolgoznak az emberek a jármûveken.

„Rá kellene már jönniük, hogy a buszokat emberek vezetik, nem pedig alkatrészek” – mondta.

Amíg azonban nincs elég pénz megfelelõ, új jármûvek beszerzésére, addig csodát sem szabad várni. A technológia ugyanis elérhetõ, hiszen Európa számos más városában kifogástalanul tudják hûteni a tömegközlekedési eszközöket – tette hozzá a szakszervezet vezetõje.

Megkerestük a BKV-t, hogy nyilvántartásuk szerint hány buszon nem mûködik a klíma, milyen gyorsan tudják a hibát elhárítani és valóban nem reagálnak-e a panaszokra, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. Azt ígérték, ez hamarosan befut. Amint megtörténik, a cikket frissítjük. A BKK-t is kerestük, hogy milyen következményekkel jár a közszolgáltatási szerzõdés megszegése, de egyelõre onnan sem érkezett válasz.

Ez is érdekelhet:
                             
Ezek érdekelték olvasóinkat leginkább
Botrány: Erdei Zsolt lemondott
Orbán Viktor: a kormány csapatot küld a gócpontokhoz
Három helyen eltört a brutálisan összevert magyar focista arccsontja
Brüsszel fizette a határzárnál szolgáló rendőrök bérét
A Népszava végre megtudta, hogy mire költötte a kormány az Európa Uniótól határvédelemre kapott 20 millió eurót. Eddig sem a kormány, sem a rendőrség, sem a honvédség nem számolt be ...
  
Egy mecseknádasdi család lett vírusos - szigorú intézkedések
Azonnal reagált a polgármester, miután kiderült, hogy a Baranya megyei Mecseknádasdon elkapta a koronavírust egy ötfős család, számolt be az ATV Híradója. Bár horvátországi nyaralást k...
  
Orbán: az operatív törzs folyamatosan dolgozik
A miniszterelnök a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében azt kérte, hogy betegen - köhögve, vagy lázasan - senki ne menjen emberek közé. Önkéntes részvétel nélkül semm...
  
130 milliárdos extra támogatást is kaphatnak a nyugdíjasok jövőre
A nyugdíjasok az elmúlt négy évben 220 milliárd forint extra kifizetést kaptak, jövőre pedig megindul a 13. havi nyugdíj lépcsőzetes visszaállítása - mondta Tállai András, a Pénzügym...
  
Gyászol Németh Szilárd - Nyugodj békében! Isten veled!
Közösségi oldalán búcsúzott a politikus a csepeli Eötvös József Általános Iskola igazgatónőjétől. "Nyugodj békében! Isten veled, Kati!" - ezt írta Németh Szilárd a fotó mellé, a...
  
Három helyen eltört a brutálisan összevert magyar focista arccsontja
Budapest – Kiderült, hogy súlyos sérüléseket szenvedett szenvedett Busai Attila (31), a Ferencváros korábbi labdarúgója abban a verekedésben, amely szerdán este zajlott le egy budapesti s...
  
Botrány: bejrúti tisztségviselőket vettek őrizetbe
Őrizetbe vették a bejrúti kikötő vezető tisztségviselőit, köztük Badri Dahirt, a vámhatóság vezetőjét, az elődjét Safik Mirhit és Hasszán Kuraitimot, a kikötő igazgatóját – k...
  
Tállai államtitkár ígéretmilliárdokkal kápráztatta a nyugdíjasokat
Erzsébet-utalvány, rezsiutalvány, nyugdíjprémium, 53. heti nyugdíj – sorolta Tállai András a nyugdíjasok milliárdjait. Arról nem beszélt, hogy a nyugdíjak mennyire leszakadtak a fizet...
  
Emmi nyereményakció: akár elismerő oklevelet is nyerhetnek a pedagógusok
Az új NAT-hoz és kerettantervekhez igazított tanmenetekkel lehet pályázni a minisztériumnál. Nem akármilyen nyereményért. Szeptembertől az 1., 5., és 9. évfolyamin az új Nemzeti alapta...
  
Új diákhitelt vezetnek be Magyarországon - pénzeső a fiataloknak
A Diákhitel1, a Diákhitel2, a Nyelvtanulási Diákhitel és a Diákhitel Plusz után érkezik a következő konstrukció. „A felnőttképzés és a szakképzés megújításának újabb lépése...
  
Nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás a Club Aliga fejlesztése
Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette a kormány a Club Aliga felújítását, írja a Magyar Nemzet. A korábban Tiborcz István és Mészáros Lőrinc ér...
  
Váratlan - mutatjuk ki indul az elhunyt fideszes körzetében
"A Borsod-Abaúj-Zemplén megye 6. választókerületében Koncz Ferenc tragikus halála miatt kiírt időközi választáson a Fidesz-KDNP helyi szervezetének döntése alapján a pártszövetség K...
  
Rekordévet zárt Orbán Viktor apukája - elképesztő számok
Történetének legnagyobb árbevételét produkálta Orbán Viktor édesapjának cége, a Nehéz Kő Kft., írja az mfor.hu. Mintegy 600 millióval túlszárnyalva a tavalyi évet, 2,9 milliárd fori...
  
Tüntetés kezdődött Budapesten az 500 fő feletti rendezvényekért - váratlan
Tüntetés kezdődött pénteken délután három órakor a Nyugati térnél. Az eseményt a Facebookon szervezték, nem is demonstrációként, hanem zenés-táncos felvonulásként megnevezve. A fe...
  
Porig égett egy busz Szegeden
Kigyulladt egy autóbusz Szegeden, a Fő fasoron, a Töltés utcánál. A jármű hátsó részén, a motortérnél keletkezett tüzet a város tűzoltói két vízsugárral oltották el, tájékoztat...
  
Baleset az M7-esen, két-három kilométeres a dugó
Két-három kilométeres a dugó. A M7-es autópálya 19-es kilométerének közelében két gépkocsi ütközött össze, amelyek a külső sáv egy részét elfoglalják, közölte az Útinform p...
  
Éhségsztrájkba kezdett a Jobbik képviselője, aztán megjelent Bede Zsolt
Potocskáné Kőrösi Anita Siófokon tiltakozik egy apartmanház építése ellen, mindezt élőben közvetíti. Potocskáné Kőrösi Anita, Facebook-videójában jelentette be, hogy éhségsztrá...
  
Interjút adott a férj, akinek feleségére esett egy férfi
Elmondta, mi is történt pontosan. Bronz Gábor jelen volt, amikor gyermekeit sétára vivő feleségére, Erzsébetre rázuhan egy öngyilkosságot elkövető férfi a XI. kerületi otthonuk ép...
  
Mészáros Lőrinc méregdrágán építi meg a győri élményparkot - kiderült miért
Az előzetes becslés és a megvalósíthatósági tanulmány között két év telt el, ráadásul csak Mészáros Lőrinc pályázott. Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője próbált...
  
Erdei Zsolt elárulta miért mondott le
Budapest — Bár úgy érzi, alakulhatott volna másképp is bokszszövetségi (MÖSZ) szerepvállalása, a korábbi profi világbajnok Erdei Zsolt (46) a csütörtöki elnökségi ülésen lemondott...
  
Szlávik János: ekkor várhatóak újabb szigorítások
Szlávik János szerint a koronavírus elleni intézkedésekben az iskolakezdésig nem várhatók újabb szigorítások, csak abban az esetben, ha jelentős gócok alakulnak ki. A Dél-Pesti Centrumk...
  
200 emberrel a fedélzetén szakadt ketté és zuhant le egy utasszállító
Túlfutott a leszállópályán és kettészakadt egy utasszállító Indiában, 200 utassal a fedélzetén. Az eddig ismert információk szerint az indiai Calicut Nemzetközi Repülőtéren túlfut...
  
Még mindig nem megy a kérdések megválaszolása
Nem megy a kérdések megválaszolása sem Rétvári Bencének, sem Schanda Tamás államtitkárnak. Tordai Bence, a Párbeszéd országgyűlési képviselője először Varga Mihály pénzügyminis...
  
A kormányzati csatorna bekerül az alapcsomagba
A kormányzati csatorna a legtöbb szolgáltatónál elérhető lesz, de az interneten is lehet nézni. Szeptemberben indul a Pesti Srácok és Vaszily Miklós közös tévéje, a Pesti TV, a részl...
  
Magyarország: 39 milliárd egyházi épületek felújítására
88,5 milliárdot kap Veszprém a kormánytól a 2023-as Európa Kulturális Fővárosa évadra - olvasható a programot lebonyolító Veszprém-Balaton 2023 Zrt. csütörtöki közleményében. „Az...
  
Indiában kétmillió fölé emelkedett a fertőzöttek száma
886 halálesetet és 62538 új fertőzöttet regisztráltak 24 óra alatt Indiában, ahol így a járvány kezdete óta már kétmillió fölé nőtt az azonosított fertőzöttek száma. A hivatalos ...
  
80 ezer gyerek vált otthontalanná a bejrúti robbanások miatt
Az UNICEF becslései szerint mintegy 80 ezer gyerek vált otthontalanná a bejrúti robbanások miatt, nekik és családjuknak azonnali segítségre van szükségük – olvasható a szervezet közlem...
  
Hitelmoratórium: egyre kevesebb ügyfél él vele az OTP-nél
Rendhagyó módon online tájékoztató keretében ismertették az OTP Bank féléves eredményének részleteit, ahol Bencsik László vezérigazgató helyettes azt jelezte, hogy sok ügyfelük nem ...
  
36 milliárdot kapott Tombor András tehetséggondozó alapítványa
A kormány a gazdaságvédelmi programokra szánt pénzből csoportosította át a pénzt a Matthias Corvinus Collegiumot (MCC) működtető Tihanyi Alapítvány működési kiadásaira. Az MCC alap...
  
Tűzvész a Hajdúságban, 45 tűzoltó küzd a lángokkal
Egy faipari épület gyulladt ki. Kigyulladt egy épület egy faipari telephelyen péntek reggel Hajdúböszörményben, a Kórház téren, a lángokkal jelenleg is nagy erőkkel küzdenek a tűzolt...
  
THE POST
COPYRIGHT © 2020. minden jog fenntartva - Impresszum
Jól bírják a pestiek a forróságot a buszokon!
Huszonöt fok felett már kötelezõ bekapcsolni a légkondit a BKV-s buszokon, ehhez képest elõfordul, hogy az utastérben melegebb van, mint a belvárosi aszfalton. A szakszervezet becslései szerint a legmelegebb napokon csak a buszok 20 százaléka üzemel elõírás szerint, a sofõrök pedig gyakran 8-9 órát ülnek a felforrósodott fülkében. Nekiindultunk a városnak, és videón is megörökítettük, milyen az év egyik legmelegebb napján tömegközlekedni a fõvárosban.

Míg odakint 34 fok volt, az egyik 4-es, 6-os villamospótló buszon 40 fokot mértünk, mikor a Közlekedõ Tömeg elnökségi tagjával, Gyöngyösi Mátéval teszteltük, mit mutat a hõmérõ a másodfokú hõségriadó alatt.

Az eredmény megdöbbentõnek tûnik, de egyáltalán nem szokatlan: a Közlekedõ Tömeg az elmúlt napokban több buszjáraton is 34-38 fokot mért az utastérben. A repülõtéri 200E járaton délután 3/4 5-kor 38,4 fok volt, negyedórával késõbb pedig 38,2 fokot mértek.




Márpedig ilyen hõségben az uniós jogszabályok szerint szarvasmarhákat sem lenne szabad szállítani, nemhogy embereket.

A klíma nem opció

A BKK és a BKV között 2014-ben kötött közszolgálati szerzõdés elõírása szerint 25 fokos külsõ hõmérséklet esetén kötelezõ mûködtetni a klímát. Ha kint hûvösebb van, mint 35 fok, akkor a megfogalmazás szerint akkor megfelelõ a belsõ hõmérséklet, ha a külsõ hõmérséklet "felénél legalább 9°C-kal, de legfeljebb 11°C-kal magasabb". Azaz egy 34 fokos nyári napon akkor mûködik jól a klíma, ha bent 26-28 fokban utazhatunk. Ha 35 foknál melegebb van az utcán, akkor az elvárás az, hogy a buszban 6-8 fokkal legyen hûvösebb, mint odakint.

A Közlekedõ Tömeg szerint az utasok legtöbbször az 5-ös, 7-es, 9-es, 4-es, 6-os, 200E, 136E, 194M, 223M, 32-es és 21-es vonalakon közlekedõ buszokra panaszkodtak. A jelzéseket továbbítják a BKV-nak, az egyesület szerint azonban nem kezeli a problémát: rendre ugyanazokra a járatokra panaszkodnak az utasok. A legtöbb baj a Volvo és a Van Hool buszokkal van, amelyeket 10 évesen szerzett be a BKV.

A Közlekedõ Tömeg saját méréseikre, illetve a Tudatos Közlekedõ chatalkalmazásra érkezõ jelzések alapján azt állítja, több mint 300 BKV-buszon nem mûködik a klíma. A BKV flottájában 1046 busz van, ebbõl 861-be szereltek légkondicionálást, ezek közül nem mûködik háromszáznál is több jármûvön a berendezés.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) vezetõje szerint még ennél is rosszabb a helyzet. Naszályi Gábor a hvg.hu-nak azt mondta: normál nyári körülmények között, azaz 25-30 fokban elképzelhetõ, hogy „csak” 300 buszon nem mûködik a légkondicionáló, a maihoz hasonló hõségriadó alatt azonban reálisabb, hogy a BKV-buszok körülbelül 75 százaléka nem felel meg a szabályoknak.

Pótolják, de mibõl?

Korábban abból volt botrány, hogy míg az utasok izzadtak a buszon, addig a légkondis jármûvek a garázsban parkoltak. Tarlós István fõpolgármesternek kellett közbeavatkoznia, hogy a helyzet változzon – most viszont ez nem így van: a Közlekedõ Tömeg szerint a villamos- és a metrópótlás miatt teljesen csúcsra van járatva a rendszer, így kérdés, hogy ha valamelyik buszon elromlik a klíma, akkor hogyan tudják kiállítani a forgalomból, és lecserélni egy másikra. A BKV korábban ugyanis ezt állította, és azt, hogy

a klímaberendezések napközben romlanak el, ezért van hõség az autóbuszokon.

Kilenc óra a fülkében

A 35-40 fokos hõség nem csak az utasoknak, a sofõröknek sem jó: az egyesület szerint a buszvezetõk is komoly veszélynek vannak kitéve, hiszen nekik gyakran egész nap elviselhetetlen melegben kell dolgozniuk. Ez csökkent koncentrációhoz, a figyelem tompulásához, és akár balesetveszélyes helyzetekhez is vezethet. Gyöngyösi Máté azt mesélte, mikor õk készítették a felvételeket, több sofõr is odament hozzájuk, hogy mérjék meg a vezetõfülkében is a hõmérsékletet.

Naszályi Gábor szakszervezeti elnök azt mondja, a buszvezetõk sokszor tíz órát is dolgoznak, amibõl akár kilencet is a kormány mögött töltenek el. Márpedig rajtuk csak a nyitott ablak segít, mivel elenyészõ azoknak a jármûveknek a száma, amelyeken a sofõrfülkét külön lehet hûteni. Az is gyakran elõfordul, hogy az utastérben megy a légkondicionálás, a buszvezetõnél viszont nem.

„Hallottunk már olyan esetet, hogy az utas azt kérdezgette a sofõrtõl, õ hogyan bírja ki ezt a meleget” – mesélte a szakszervezeti vezetõ.

Probléma az is, hogy a járatok túlterheltsége miatt a sofõröknek mosdóba alig van idejük kirohanni, nemhogy lehûlni egy kicsit két forduló között. Naszályi szerint hat órát meghaladó mûszak esetén 20 perc a pihenõidõ, kilenc óra felett pedig ehhez jön még hozzá 25 perc. Ha tehát valaki tíz órát vezet, és nincs ideje a fordulók között kiállni, akkor elõfordulhat, hogy ebbõl mindössze 45 percet tölthet pihenéssel.

Az EKSZ már régóta küzd a megoldásért, 2017-ben például a menetrend idõszakos felfüggesztését és az elsõ ajtózás átmeneti szüneteltetését is kérték a kánikulában. A BKV akkor annyit reagált, hogy a végállomási tartózkodókban hûtõitalt biztosítanak, valamint úgynevezett „hõleváltási” rendszerrel végzik a dolgozók ellátását, illetve szükség esetén leváltását. Ez azt jelenti, hogy a hõségriasztás ideje alatt a sofõrök részére biztosítják a félreállás, leváltás lehetõségét.

A szakszervezet szerint azonban ez a rendszer nem megfelelõ, és régóta szorgalmazzák az átalakítását. Az ügyben legutóbb július 12-én tartottak konzultációt a vezetéssel, az elsõ valós eredmény pedig az lett, hogy a 7-es és a 11-es busz vonalán is új menetrendet vezettek be augusztus elsejétõl, ami annyit jelent, hogy egy busszal több közlekedik. Ez a többletjármû annyiban segít, hogy amíg az közlekedik, a másik jármû vezetõje ki tud szállni.

Naszályi Gábor szerint azonban ezzel csak annyi történt, hogy visszatették a forgalomba azt az egy buszt, amit a nyári menetrend idejére korábban kivettek a forgalomból.

A szakszervezet vezetõje szerint hosszú távon csak az segíthetne a problémán, ha a „BKV vezérigazgatója és a fõváros vezetése is komolyan venné, hogy közszolgáltatást nyújtanak, és felelõsségük van abban, hogy milyen körülmények között utaznak és dolgoznak az emberek a jármûveken.

„Rá kellene már jönniük, hogy a buszokat emberek vezetik, nem pedig alkatrészek” – mondta.

Amíg azonban nincs elég pénz megfelelõ, új jármûvek beszerzésére, addig csodát sem szabad várni. A technológia ugyanis elérhetõ, hiszen Európa számos más városában kifogástalanul tudják hûteni a tömegközlekedési eszközöket – tette hozzá a szakszervezet vezetõje.

Megkerestük a BKV-t, hogy nyilvántartásuk szerint hány buszon nem mûködik a klíma, milyen gyorsan tudják a hibát elhárítani és valóban nem reagálnak-e a panaszokra, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. Azt ígérték, ez hamarosan befut. Amint megtörténik, a cikket frissítjük. A BKK-t is kerestük, hogy milyen következményekkel jár a közszolgáltatási szerzõdés megszegése, de egyelõre onnan sem érkezett válasz.
Brüsszel fizette a határzárnál szolgáló rendőrök bérét
Egy mecseknádasdi család lett vírusos - szigorú intézkedések
Orbán: az operatív törzs folyamatosan dolgozik
130 milliárdos extra támogatást is kaphatnak a nyugdíjasok jövőre
Gyászol Németh Szilárd - Nyugodj békében! Isten veled!
Három helyen eltört a brutálisan összevert magyar focista arccsontja
Botrány: bejrúti tisztségviselőket vettek őrizetbe
Tállai államtitkár ígéretmilliárdokkal kápráztatta a nyugdíjasokat
Emmi nyereményakció: akár elismerő oklevelet is nyerhetnek a pedagógusok
Új diákhitelt vezetnek be Magyarországon - pénzeső a fiataloknak
Nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházás a Club Aliga fejlesztése
Váratlan - mutatjuk ki indul az elhunyt fideszes körzetében
Rekordévet zárt Orbán Viktor apukája - elképesztő számok
Tüntetés kezdődött Budapesten az 500 fő feletti rendezvényekért - váratlan
Porig égett egy busz Szegeden
Baleset az M7-esen, két-három kilométeres a dugó
Éhségsztrájkba kezdett a Jobbik képviselője, aztán megjelent Bede Zsolt
Interjút adott a férj, akinek feleségére esett egy férfi
Mészáros Lőrinc méregdrágán építi meg a győri élményparkot - kiderült miért
Erdei Zsolt elárulta miért mondott le
Szlávik János: ekkor várhatóak újabb szigorítások
200 emberrel a fedélzetén szakadt ketté és zuhant le egy utasszállító
Még mindig nem megy a kérdések megválaszolása
A kormányzati csatorna bekerül az alapcsomagba
Magyarország: 39 milliárd egyházi épületek felújítására
Indiában kétmillió fölé emelkedett a fertőzöttek száma
80 ezer gyerek vált otthontalanná a bejrúti robbanások miatt
Hitelmoratórium: egyre kevesebb ügyfél él vele az OTP-nél
36 milliárdot kapott Tombor András tehetséggondozó alapítványa
Tűzvész a Hajdúságban, 45 tűzoltó küzd a lángokkal
Közel 100 ezer forintba kerül a PCR-teszt a hódmezővásárhelyi kórházban
Így néz ki a híres Járványügyi Bevetési Egység
Elvitte a NAV az egyik legnagyobb magyar élelmiszerlánc tulajdonosát
Kaposvár: Eltörte kiskorú áldozatának orrát egy 32 éves férfi
800 millió forintot különítenek el a cigány muzsikusoknak
Fluor nem kér a pénzből: zenekaruk többi tagjának adnák a teljes gázsit
Orbán: Meg kell akadályozni a migrációt továbbra is
Orbán Viktor: a kormány csapatot küld a gócpontokhoz
Sok család kerül bajba - Nincs napirenden a bértámogatás meghosszabbítása
A kormány elkezdett felkészülni a digitális oktatásra
Előkerülnek a milliárdok raktárkoncertre és cigányzenére
Több mint 50 milliós osztalék: ennyit vett ki a cégéből Kocsis Máté és családja
THE POST
COPYRIGHT © 2020. minden jog fenntartva - Impresszum