thepost / Magyarország / Budapest / 2019.11.15
THE POST
           
15




Újabb milliárdos kisvasút-fejlesztésekre készül az Orbán!
Ez is érdekelhet:
Közel 1 éve van a röszkei tranzitzónában egy iráni kisfiú
Orbán: Magyart csak magyarral lehet pótolni
Kórház helyzet: Fel nem használt K-vitamin-injekciókat kérnek a szülőktől
Tényleg meghosszabbíthatják Bicskéig a felcsúti kisvasutat, ahogy azt Orbán Viktor megmondta, de számos más vonalat is felújítanának az elkövetkező két évben összesen több mint 12 milliárd forintból – derül ki a birtokunkba került kormányzati előterjesztésből. Ha rábólintanak a még titkos anyagra, akkor nemcsak a fejlesztés II. üteme indul el, még tovább terveznek, például egy hegyi kisvasutat Salgótarjánba, hogy "átélhetővé tegye a bányászatot", de felvetik egy saját kisvasút-járműcsalád ötletét is. A javaslatban arra is hivatkoznak, hogy 1,5 millió utas vonatozik így, ez a családok kedvelt, aktív kikapcsolódása, és kidolgozzák, hogy a jövőben Széchenyi-kártyával is fizethessenek az utasok.

„Ha támadják a kisvasutat, akkor meg kell hosszabbítani Bicskéig, és ha akkor is támadják, akkor meg Lovasberényig” – jelentette ki a felcsúti kisvasutat ért támadásokra reagálva Orbán Viktor még 2015-ben, a miniszterelnök mondata azóta a NER erőből folytatott, jusztis-politikájának emblematikus idézete lett.

Csakhogy nemsokára mindez valósággá válhat egy birtokunkba került kormányzati javaslat alapján, pontosan ebbe a két irányba, az említett településekig. Az így Bicske–Lovasberény közt járó kisvasút ráadásul csak egy vonal a nagyszabású tervek közül, ugyanis a lapunk által megszerzett javaslat a „turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztésének II. üteméről” szól, amit a kormány az elkövetkező 2 évben, összesen több mint 12 milliárd forintnyi közpénzt belepumpálva valósítana meg.

A teljesen friss, júniusban készült anyagban is utalnak az előzményekre: a fejlesztés I. üteméről szóló kormányhatározatot még 2017-ben fogadta el a kormány, amely ennek megvalósítására 10 milliárd forintot adott. Viszont még számos hazai kisvasútvonal van, amely nem jutott fejlesztési forráshoz az első ütemben, ezért szükséges a folytatása.

Az erről szóló előterjesztést ketten jegyzik és viszik a kormány elé: Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke, aki generálisan az Orbán számára fontos ügyekre felkent intéző, valamint a kerékpározásért és aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz. Utóbbi még 2017-ben kapta meg a feladatot, hogy kormánybiztosként vegyen részt a következő ütemről szóló javaslat kidolgozásában. Az nem derül ki belőle, hogy pontosan mikor döntenek róla, de a kormányzati anyag – a kormánybiztos és Rogán közigazgatási államtitkára, Vidoven Árpád jóváhagyásával – véglegesnek tűnik.

A pénzügy próbálkozott, de lesöpörték

Főleg, hogy már megköröztették a tárcák közt, és egyedül a Pénzügyminisztériumnak volt kifogása. A vitás kérdéseket összefoglaló rész alapján Varga Mihály szaktárcája több ponton is módosítást kért: a forrás nagyságrendjének felülvizsgálatát, az időbeni átütemezését, valamint „egy esetleges pályázati rendszer kidolgozását” is javasolták.

Ezekre a felvetésekre a javaslat készítői szakmai érvek helyett lényegében a kormányzati kommunikációból már ismert „csak”-ot válaszolták: arra hivatkoztak, hogy mivel Orbánék korábban is megemelték a kisvasutakra szánt 6 milliárdos tervet 10 milliárdra, „ezzel is bizonyított a fejlesztés fontossága, szükségszerűsége”. A II. ütemben felújítandó vonalakat a kisvasutak műszaki állapota, illetve az utasszám alapján választották ki – írják. A pályázat lehetőségét pedig helyből elkaszálták azzal, hogy „nem tartjuk célravezetőnek, mert az a cél, hogy hazánk valamennyi kisvasútján megtörténjenek a beruházások, amelyek működésüket további évtizedekre biztosítják”. Különben is, a több mint 12 milliárdot két évre elosztva költenék a kisvasutakra „a költségvetés kíméletesebb terhelése érdekében” – osztották ki az állami büdzsét kezelő, aggályoskodó pénzügyet.

Valóban két évre elosztva, összesen 12,28 milliárd forintból valósítanák meg a nagyszabású kisvasútprogram következő szakaszát, vagyis újabb pályák és szerelvények felújítását, illetve cseréjét:

2020-ban 6,137 milliárd: 4,6 milliárd pályafelújításra, 1,5 milliárd járművekre,
2021-ben 6,144 milliárd: 5,3 milliárd pályafelújításra, 782 millió járművekre.
Elismerik, hogy a korábbi elképzelésekhez képest a kiadások tekintetében van „eltérés”, de ez szerintük „az azóta eltelt idő, a piac áremelkedése, valamint az azóta fellépő szükséges igények kielégítése miatt” következett be.

Itt is a családok: generációkat mozgat meg

A programot egy kormányhatározatban tolnák át, ennek a kidolgozott szövege is része az anyagnak. A több mint 12 milliárdos fejlesztést egy sajtótájékoztatón jelentették volna be, nyilatkozónak előre Révész Máriuszt jelölték ki. A „fő üzenet” az lenne, hogy „a turisztikai célpontokra irányuló személyszállítást” ellátó kisvasút „közkedvelt, aktív kikapcsolódási forma a családok számára”, a hálózat fejlesztése a kisvasutak „ökoturisztikában betöltött szerepe” miatt elengedhetetlen. „Természetbarát módon közelebb viszik a természetszerető utasok ezreit a vasutak mentén fellelhető természeti értékekhez”, egy jól működő infrastruktúrával rendelkező kisvasút vonzereje többszörös: élénkíti a turizmust, generációkat mozgat meg, és attrakciókat köt össze – sorolják, miért kell erre ennyi közpénzt költeni. Ugyanakkor „biztonságosabbá és a mai kor igényeinek megfelelően komfortosabbá kell válnia” – teszik hozzá.

Saját kisvasút-járműcsaládról is álmodnak

A költségeket csökkentené, és egyben a hazai vasúti járműgyártást is fellendítené „egy kisvasúti járműcsalád kifejlesztése”, vagy „esetleg prototípus járművek legyártása és hatósági engedélyeinek megszerzése” – vetik fel. A magyar kisvasút feltalálásának részletei nem szerepelnek a javaslatban, csak hogy korszerű, környezetbarát technológia felhasználásával készülhetne.

Ha a kormány rábólint az előterjesztésre, akkor az is változna, hogy a kisvasutakat Széchenyi Pihenőkártyával is igénybe lehetne venni, ennek mikéntjét a pénzügyi tárcának kell kidolgoznia. Hiszen a hatályos szabályozás a belvízi személyszállítás, például „balatoni hajókázás” esetén megengedi a menetjegyek SZÉP-kártyával történő kifizetését, a hasonló szolgáltatást nyújtó kisvasutak esetében azonban nem – méltatlankodnak. Ezért „kifejezetten indokoltnak tartjuk, hogy a keskeny nyomközű vasúton történő személyszállítás díja is fizethető legyen SZÉP-kártyával, szabadidő alszámla felhasználásával – javasolják.

1,5 millió utasról írnak

Mióta csak üzemel, állandóan kritikák érik a felcsúti kisvasutat amiatt, hogy mennyire kevesen használják, az Átlátszó írt arról, hogy a felcsúti kisvasút veszteséges, illetve 10 napon teljesen utasok nélkül járt fel és alá.

Ehhez képest a megszerzett javaslatban az szerepel, hogy a kisvasuta

k összutaslétszáma évente mintegy 1,5 millió fő, ráadásul a legtöbb vonalon az elmúlt években utasszám-növekedést tapasztaltak. Hosszan felsorolják azt is, mi minden valósult meg az eddig lebonyolított I. ütemben, az erre szánt 10 milliárd forintból: „számos népszerű kisvasút” megújulásának örülhetünk, így a Mátravasútnak, a Nagycenki Múzeumvasútnak, vagy a Gyermekvasútnak, de Balatonfenyvesen és Lillafüreden is folynak még a munkák.

Már elkészültek a Bicskéig hosszabbítás tervei

Orbán Viktor elhíresült mondata miatt a megszerzett javaslat egyik legérdekesebb része, ahol konkrétan felvillantják a majdani III. ütem két fő beruházását:

a Válvölgyi – vagy ahogy a köznyelvben emlegetik, a felcsúti – kisvasút fejlesztése
és a Salgótarján–Salgóbánya „komplex fejlesztés”
A felcsúti kisvasút jelenleg egy 6 kilométeres szakaszon jár az Alcsúti Arborétum és a kormányfő által alapított Puskás Akadémia között, ezt a szakaszt hosszabbítanák meg egyrészt egy Bicske–Felcsút, másrészt egy Alcsút–Vértesacsa–Lovasberény vonalszakasszal. Az előkészítése javában zajlik, sőt, már a tervek egy része is készen van:

a Bicske–Felcsút vonal engedélyezési tervei már elkészültek, a kiviteli tervek folyamatban vannak,
az Alcsút–Vértesacsa közti rész tervei most júniusban készültek el
a Lovasberényig tartó szakasz terveinek határideje szeptember 30.
A tervezési feladatokra az I. ütemre szánt 10 milliárdos keretből fordítottak (köz)pénzt, csak ez az előkészítési munka eddig 246,5 millió forintba került.

Hegyi kisvasút Salgótarjánból: átélhetővé tenné a bányászatot

A másik nagy célkitűzés a Salgótarján–Salgóbánya „komplex fejlesztés”-nek elkeresztelt beruházás, amelynek a megvalósíthatósági tanulmányát már a második ütemben elkészíttetnék. A „komplex” terv lényege, hogy Salgótarjánban egy „egyedi, országos vonzerővel rendelkező” hegyi kisvasutat építenének meg, amely "a megyei jogú város városközpontjából indulva, valós vonzerővel rendelkező turisztikai attrakciókat felfűzve" érne el Salgóbányára, amely amúgy magához Salgótarjánhoz tartozik.

A vonatpálya melletti „attrakciók átélhetővé és megérthetővé teszik az egykori Salgótarján környéki bányászatot”,

ilyen érintett állomás lenne Salgó vára, a Középbánya-tó, II.-es (István) táró, vagy a Medves-fennsík, amely hazánk és egyben Európa legnagyobb bazaltplatója. „Tény, hogy Magyarország egyetlen kisvasútja sem rendelkezik a salgótarjánihoz hasonló adottságokkal”, amelyek mind „várják a vendégeket”. A fejlesztési lehetőséget sokrétűnek nevezik, ezek hatására Salgótarján egy különleges természetközeli turisztikai desztinációvá válhat – vizionálják.

Hazai forrásból: szénbunkerből show-elem

Nagyszabású elképzelésük szerint a fejlesztést követő 3. évtől cél a 100 ezer látogató/170 ezer utas forgalom elérése, így Salgótarján „keresett turisztikai desztinációvá formálása”. A javaslat alapján a fejlesztés előkészítése több mint egy éve folyik, a finanszírozását „egyedi kormánydöntés alapján, hazai forrásból” oldanák meg, és nem érintené a térség már futó projektjeit. Részletesen végigveszik az ötleteket: megnyitnák a város alatti Király-tárna egy szakaszát, visszaépülne néhány siklópálya, és megújulna az egykori bányásztelep is.

Az a terv, hogy annyi attrakciót kell összehozni, hogy „a vonatozással együtt 3-4 órás programot képesek legyenek biztosítani”. A Bükki Nemzeti Park bevonásával megvizsgálnák erdei kerékpáros útvonalak kijelölésének lehetőségét, de az anyagban szó esik egy „szénbunker show-elemmé fejlesztéséről”, ahol „vetítéssel és fényjátékkal kerül bemutatásra az Acélgyár ’fénykora’ és a meghökkentő építmény”.

Legalább ebben érzik a környezetvédelem fontosságát

Bár nemrég sikerült a közös uniós klímatervet a magyar kormánynak is megvétóznia, a kisvasútprogram indoklásánál azért felvetik a környezetvédelem fontosságát: erre hivatkozva nemcsak a pályákat újítanák fel, de az elavult vontatójárműveket is. Így érnék el, hogy a környezeti terhelés csökkenjen, ami „különösen fontos a védett természeti területeken futó kisvasutaknál”. Viszont csak „javasolják megvizsgálni” az akadálymentesítés lehetőségeit, és azt, hogy egyáltalán hol lehetne kerékpárszállító kocsikat indítani ezeken a vonalakon.

A 2017 óta tartó első szakaszban is már dolgoztak a II. ütem előkészítésén, így mostanra a szükséges tervek „döntő része elkészült”, kivéve, ahol a tervezés „komplexebb feladat”. Az előterjesztésből pontosan megtudtuk, hogy – az infrastruktúra-hálózat, az érintett erdészetekkel, nemzeti parkokkal és önkormányzatokkal egyeztetve – milyen konkrét fejlesztések kapnak támogatást „azonnal indítható kivitelezésként” 2020-ban, illetve milyen projektek indulnak 2021-ben. Ezeket a cikkünk végén található keretes anyagban soroltuk fel részletesen.

Központosított kisvasútmarketing

A Rogán és Révész Máriusz neve alatt futó anyagban arra jutottak, hogy a jövőben a kisvasutak fejlesztése mellett az „összehangolt, hatékony működés koordinációjára” is szükség van, mert így tudnak „a ráköltött állami források a lehető legjobban hasznosulni, és hosszú távon szolgálni az aktív kikapcsolódást”.

De egységes marketing- és kommunikációs tevékenységre is szükség van, mindkét feladatkört a turizmus élénkítése érdekében márciusban létrehozott Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft.-re bíznák, amely feladataira nemrég kapott közel 1 milliárd forintot. A vasútvonalak üzemeltetői nem változnak, ebben nem jelent változást a központosított koordináció és kommunikáció.

Amit mégsem csinálnak meg

Egy részletes táblázatban sorra veszik, mi valósult meg az I. ütemben, végül az erre átcsoportosított 10 milliárd forintból összesen 9,3 milliárd forintot költöttek el ezekre a fejlesztésekre. Ugyanis 750 millió forintot még a korábbi Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hatáskörén belül nem tudtak felhasználni, mert a közbeszerzési eljárásokra, megvalósításra nem maradt elég idő, vélhetően a 2018-as kormányátalakítás miatt, így ez az összeg visszakerült a költségvetési maradvány alapba.

Az is kiderül, hogy az eredeti elképzelések közt szerepelt két olyan vonalszakasz, amelyről lemondanának: Debrecenben a nagyállomási bekötés, valamint a Nagycenk–Fertőd-kisvasút. A megvalósíthatósági tanulmányokból az jött ki, hogy ezeknek a megépítése „aránytalan költségekkel járna”, ezért leállították a tervezést. Nagycenken amúgy most újították fel a kisvasutat, a pályákkal már végeztek, év végéig a járművek is megújulnak, de Fertődig ezek szerint mégsem hosszabbítanák meg.

Oszd meg, hogy minél több emberhez eljusson! - köszönjük >>
Ez is érdekelhet:
A polgármester fia is bizottsági tag lett a XV. kerületben
Orbánnak rosszul esett a Tiborcz-adó
Két fideszes képviselő besegít a stadionépítésekbe
Hírhez tartozó kép:
A polgármester fia is bizottsági tag lett a XV. kerületben
Orbánnak rosszul esett a Tiborcz-adó
Orbánnak rosszul esett a Tiborcz-adó
Két fideszes képviselő besegít a stadionépítésekbe
Közel 1 éve van a röszkei tranzitzónában egy iráni kisfiú
Orbán: Magyart csak magyarral lehet pótolni
Kórház helyzet: Fel nem használt K-vitamin-injekciókat kérnek a szülőktől
Várhelyi Olivér botrány: megbukott a meghallgatáson
Jövőre sem kapnak pénzt a házi gyerekorvosok
Hurrá: elköltenek 2,9 milliárdot kormányzati kampányokra
Bajban vannak a vidéki nyugdíjasok, ha nem a postás hozza a nyugdíjat
Kezelés: Kilenc kilóra fogyott le Zente
Nem kapott állami akkreditációt a Prezi-alapító iskolája
Luxusingatlanok világszerte a moszkvai ügyész volt feleségének nevén
Helyrehozhatatlan károkat szenvedett a Szent Márk-bazilika a velencei árvízben
Áder: Magyarország a klímaváltozás nyertesei között lehet
MOB botrány: nem vonják vissza Borkai olimpiai életjáradékát
Az eddigi legsúlyosabb bozóttüzzel küzd Ausztrália
Trump régi jó barátjának nevezte Erdogant
Elfogtak 9 embert az Auróránál történt zászlóégetés miatt
Kövér László hat állításából ötöt visszautasított a kormány
A Corvinus megmérte: 21 százalék a hallgatók magyarságtudata
Halálos tragédia: Állatvédőket sodort el a folyó Nagyrőcén
Mutatjuk milyen tünetek utalnak arra, hogy testünkben vérrögök vannak
Beperelte feleségét, mert túl csúnya lett a gyermekük
Csontsoványra fogyott kutyákat mentettek a tenyésztőtől Pécs közelében
Pokoli gyerekkoráról vallott az X-Faktor fiatal tehetsége
Ő csak akkor nyugszik majd meg, ha elpusztít engem - Hiába a rendőrségi ügy, még most is retteg az összevert miskolci anya
Tragédia: belehalt sérüléseibe a magyar kamionos amely a mélybe zuhant egy opeles miatt + videó
Az ország egyik legjobb versmondója lett egy szegedi srác
Hivatalos: Elvesztette a drogpert Deutsch Tamás
Törvénybe foglalták: a Budapesten nyíló Türk iroda mentesül minden bírósági eljárás alól
Íme az utóbbi évtizedek legnagyobb heroinfogása Magyarországon
Milliós gyerektartásra kötelezték Pécsi Ildikó fiát
Újra nő az üzemanyagok ára
Ingyen tűzifát oszt a kormány a lakosságnak
Halálra éheztették 9 hónapos kislányukat
Rossz hír Magyarországnak: Menekültek százezreit küldhetik vissza a németek
Horvátország bajban van: városokat öntött el a víz
A MOB döntött: nincs megfelelő javaslat, amivel elvennék Borkai életjáradékát
Meghallgatása előtt már elhatárolódott Orbántól Várhelyi Olivér
Washingtonban csak egy háztömböt érint Erdogan látogatása
Halál az utakon: ketten vesztették életüket Jászberénynél
Az e-cigaretta annyira veszélyes, hogy fontolóra kell venni betiltását
Elfogták az M5-ösön lövöldöző román álrendőrt
Újabb kilenc évig lehet eltussolni a kínos ügyeket
Másfél milliárd forinttal többe kerül a legújabb sportközpont mint korábban számolták
Fizetésmegvonás járhat a rendbontó képviselőknek
A világ leggazdagabb gázszerelője és a százmilliárdos osztalék esete
Százmilliárd forint osztalék ütötte a NER-oligarchák markát
Eljárást indított a rendőrség a brutálisan megvert nő ügyében
Elfogadta a gigantikus brüsszeli büntetést a magyar kormány
A kormány bölcsődeprogramja: 70 ezer gyerek maradt férőhely nélkül
Rekord profitot termel a multi, de a kormány így is hozzájuk vágott 1,8 milliárdot
A Puskás Aréna menedzsmentje elfelejtett szólni a 68 ezer nézőnek: nincs parkolóhely
Vaddisznók túrták fel a kokainrejtekhelyet
KDNP: a szülők felelősek, hogy szakmát szerezzen a gyerekük
Erdogan Washingtonba megy, de összesen csak egy háztömböt zártak le miatta
Egy orosz férfi felcsempészte duci macskáját a repülőre
A magyar szülők szerint sok sebből vérzik a nyelvoktatás
Újra megpróbálkoznának a szakszervezetek a vasárnapi nyitva tartás reformjával
Az ombudsmanhoz kerülnek a rendőrséggel szembeni panaszok
Fordítva szerelték fel a digitális menetrend táblát
A szülök nem tudják hogyan mondják meg gyerekeiknek, hogy ideje lenne dolgozni
Népszavazás lesz: Karácsony az atlétikai vb-vel zsarolná Orbánt
Járulékmentességet kapnak a dolgozó nyugdíjasok
Eddig kétszáz elefánttal végzett a hónapok óta tartó szárazság
Elhúzódó rakétaháborúra számít Izrael
18 millió forinttal húzták le csalók a pécsi önkormányzatot
Óriási a különbség az áruházláncok bérezése között
Legyen óvatos, legyen éber - veszélyesebb ma magyar kamionosnak lenni mint eddig bármikor
Újra címlapon L.L. Junior és régi párja: Hónapok óta megy a vita
Ha legközelebb találkozunk, én biztosan halott leszek - Megszólalt a bántalmazott anya
Négy hálószobás, két fürdőszobás lesz Kövér új rezidenciája
Címlapokon az Orbán elleni merényletes műsor
Farkas Flórián havi 1,2 millió forint fizetést vesz fel, és egy belvárosi irodát is bérelnek neki
Farkas Flórián: a sikereim fájnak az ellenzéknek, ezért támadnak
Harsányi szerint nincs olyan férfi a Földön, aki minden nap tiszta alsónadrágot hord
Nagy a baj Orbánnal – állítja a pszichológus
Százmilliárdokat fizetünk vissza a szabálytalan EU-s ügyek miatt
Az Elios bevételeinek 84,5 százalékát uniós forrásokból szerezte
Tiborcz két balatoni szállodát tett magáévá
A Fidesz ilyen mélyre még nem süllyedt: a rohadék zabál
Egy év börtön, vagy 3 millió forintos bírság egy utcára kitett állatért!
Tömegbaleset Táplánszentkeresztnél nyolcan sérültek meg
Közel tízmillióért szállították el az autókat, amik útban voltak Erdogannak
Fidesz a szavazásokról: el kellett volna magyarázni, hogy Mészáros nem lop, hanem csak szerencsésen versenyez
Kisfiút rabolt ki egy férfi Ózdon
Az Iszlám Állam három terroristáját fogták el Németországban
Karácsony Gergely a stadionépítésekről: Nem fogok ellene menni, de nem is támogatom
Karácsony Gergely : emberek halnak meg
Kálmán Olga: a DK politikusa vagyok
Ötvenegy óvodást öntött le marólúggal egy férfi
Pokorni egyeztet Karácsonnyal a normafai fakivágásokról
Magyarország szégyenlistája: 541-en haltak meg kórházi fertőzés miatt
A szülő felelősségévé tenné a KDNP, hogy szakmát szerezzen a gyerek
Káosz: durva hiány van K-vitaminból
Feltörték Erzsébetváros honlapját, Niedermüllert gyalázták
Hihetetlen sikereket és rekordokat jelentett be Szijjártó Péter
Segíts egy megosztással: szerető gazdit keres Vuki
Ödön a bika megmenekült a vágóhídtól
Segíts egy megosztással! - édesanyja kér segítséget egy beteg lánynak
Kósa édesanyjának sertéstelepe BMW-ket lízingel
Na most van baj: az EU-s óriásbüntetések megérkeztek
Hétmillió forintra váltja a megmaradt szabadságát a leköszönő fideszes polgármester
Rendelt egy teát a Mekiben, mentőt kellett hívni hozzá
Egymást bírságolják az állami szervek, csak azért, nehogy megtudjuk, hova lett 30 milliárd forint
Két személyszállító vonat ütközött, rengetegen meghaltak
Sosem bocsátok meg a gyámhatóságnak - eltemetik a szekérbalesetben elhunyt kislányokat
Elmenekült az országból a lemondott elnök
Összefogott az ellenzék, fizetés nélkül maradt a polgármester
Teljesen átszabná saját hivatalait az Orbán-kormány
Budapest: egy fiatal lány utazott a villamos hátuljába kapaszkodva
50 km/h-val sem ment a férfi ki elgázolta L. L. Junior kisfiát
A vasárnapi nyitvatartás korlátozására kérik Karácsony Gergelyt
Létszámstop lépett életbe az egészségügyben
Elloptak egy győri érmegyűjteményt, hamisítványokat állítottak ki
Bayer Zsolték szerint: Még egy ilyen választás, és Magyarország örökre elveszett
Háborús készültség: Tel-Aviv hadban áll
Terjed az interneten az a nyílt levél amit egy tanár írt
A Pesti Srácok a végrehajtás hírére villámgyorsan elutalta az 5 milliót
Visszaküldik az Amerikába küldött rezsiutalványokat
Pintér volt cége őrizheti a Terror Házát
Gyorsan terjed a kínai emberarcú halas felvétel
Momentum: Ne büntetett előéletű emberek világítsák át az önkormányzatokat
Szekszárdi Fidesz: Aki a csorda után megy, mindig sza*ros füvet legel
A német autóipar magával rántja a magyar gazdaságot is
Pócs János: padlóra kerültem
Horn Gyula fia nekiesett Kövér Lászlónak
Beperlik Kövér Lászlót, azért amit az újságírókkal csinál az Országházban
A Miniszterelnökség államtitkára szerint a sajtószabadság \"köszöni szépen, jól van\"
Hivatalos: A nők ugyanolyan jók matematikából, mint a férfiak
Még mindig katasztrofális a Takarékbank rendszere
Fizetőssé tették a Mikulást egy luxusáruházban
A saját testvére ejthette teherbe a 10 éves kislányt
Rejtélyes: holtan találták a Fehérsisakosok alapítóját
500-szor írták le a Fidesz-médiában Karácsonyról, hogy alkalmatlan
Sport botrány: nekifutásból fellökte az ellenfél edzőjét
Hazakajakozott Norvégiából a magyar férfi
Kína, Banglades, Törökország – külföldi szagú a magyar 2Rule
Hazudott a francia tanár a terroristákról, saját magát vágta meg
Terrorellenes Iszlám-szövetség alakult az ISIS ellen
Tengerbe fulladt az egész családja, mindenkit maradásra buzdít Szíriában
Ismét tömegverekedések és gyújtogatások voltak Németországban
Eltiltja-e gyermekét Liptai Claudia Gesztesitől?
THE POST
Amit látsz, az a hír, amit tudsz, az a háttér, amit érzel, az a vélemény!
COPYRIGHT © 2019. minden jog fenntartva