A Spar januártól mesterséges intelligenciát alkalmaz a termékek eladásának optimalizálására - derül ki a Vg beszámolójából.
A kereskedő a Too Good To Go dán vállalat algoritmusával, többek között, mérni fogja a vásárlói magatartást és figyelembe veszi a szezonalitást, amelyek alapján becsüli meg, hogy a termékeket milyen valószínűséggel vásárolják meg. Amikor pedig adott termék fogyaszthatósági idejének lejárata közeledik, a mesterséges intelligencia javaslatot tesz a cég számára optimális kedvezmény mértékére.
A mesterséges intelligencia segítségével az élelmiszerlánc csökkenteni tudja a veszteséget a gyorsan lejáró, romlandó árucikkeken. Ez nem csak takarékossági szempontból jó, hanem a dolgozóknak is kevesebb időt kell tölteniük a termékek leárazásával.
A cég szerint a szoftver használata mellett a bolti dolgozóknak a termékek legfeljebb hét százalékát kell majd fizikailag ellenőrizniük, így jelentős időt takarítanak meg.