Nem tudták ellátni az ügyeleten a fulladó kisfiút, nem tudtak belépni a számítógépes rendszerbe

# Kritikus hiányosságok az ügyeleti rendszerben: Fulladó kisfiú nem kapott megfelelő ellátást a hiányzó asszisztens miatt

Egy tragikus esemény rávilágított az ügyeleti rendszer problémáira, amikor egy fulladó kisfiú nem kapott megfelelő ellátást a váci orvosi ügyeleten március 15-én reggel. A szülők elmondása szerint az orvos nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe, mert hiányzott az asszisztens, így kénytelenek voltak másik intézményhez fordulniuk segítségért.

A Híradó beszámolója szerint a Pest megyében mindössze három házi gyermekorvosi ügyelet működik, és az egyik a váci kórházban található. Reggel 8-kor, amikor a szülők megérkeztek az ügyeletre a fulladó kisfiúval, az orvos jelen volt, azonban az asszisztens hiányában nem tudott megfelelően eljárni.

Az apa elmondta a Híradónak: "Az orvos azért nem kezdte el a rendelést időben, mert egyedül nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe." A mentőszolgálatot is próbálták telefonon értesíteni, ám hiába, 45 percen keresztül nem kaptak választ.

Végül az orvosnak papíron kellett rögzítenie a vizsgálatot, és telefonon kapcsolatba lépett a váci kórház gyermekosztályával, hogy ott soron kívül ellássák a gyermeküket. Az eset egyértelműen mutatja, hogy az ügyeleti rendszer nem volt képes megfelelően ellátni a beteget az informatikai problémák miatt.

A Mentőszolgálat állítása szerint az asszisztens késett aznap, az orvos azonban magától is képes lenne belépni a számítógépes rendszerbe. Ez a magyarázat azonban nem enyhíti az eset súlyosságát, és rávilágít arra, hogy az rendszer nem megfelelően felkészített az ilyen helyzetek kezelésére.

A Magyar Orvosi Kamara már korábban is felhívta a figyelmet az ügyeleti rendszer problémáira, és frissített javaslataikat is elküldték a Belügyminisztériumnak. A tapasztalatok szerint a rendszer felkészületlen, és az orvosoknak nehézséget okoz az adminisztráció és az információk elérése. Az MOK elnöke szerint sürgősen meg kell oldani ezeket a problémákat, hogy biztosítsák az ellátás minőségét és hatékonyságát az ügyeleteken.

A Híradó érdeklődésére a Mentőszolgálat korábban ígéretet tett a válaszadásra, azonban még nem érkezett meg az ígért válasz a kamara javaslataira.